Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 16:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Jeg har de sidste to weekender taget en amfetamin/ghb/alkohol combo, hvilket resulterede i jeg ikke sov fra lørdag til søndag, men først søndag aften. Men weekenden efter holdte jeg den til lidt alkohol lørdag samt en smule koffein 80 mg. Jeg gik i seng ved en 4-5 tiden, følte mig ikke beruset overhovedet, da jeg havde drukket en masse vand. Problemet er jeg ikke kunne falde i søvn og stadig ikke har sovet søndag aften!

Hvad kan det skyldes ? :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
hvis du ikke er normalt koffein-hardhead så kan den dosis vist normalt være nok til at kunne holde sig vågen en hel nat..
men mærkeligt at du ikke kan sove søndag aften. prøv at tælle baglæns ned fra 100 :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Som twisted siger kan 80mg koffein være en stor dosis for nogen . Drikker du kaffe til hverdag?
Anyway, hvis du har ferie og ikke skal tidligt op. Så lad vær med at tage andre stoffer for at kunne sove eller falde ned. Du må simpelthen tage røvturen, og vente til du kan sove. Det er sundest den vej. :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes virkelig det lyder usandsynligt, at 80 mg koffein skulle kunne holde nogen vågen en hel nat. Det er ikke en gang hvad man typisk siger en almindelig kop kaffe indeholder :S koffein i de doser virker næppe mere end 3-4 timer højest.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hell right now
Jeg drikker kaffe en gang i mellem, men jeg tror ikke de små mængder af koffein har haft nogen betydning?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det har næppe betydning, der er 20 mg koffein i chokolade, 50 i cola, 75 i té og 200 mg i en kop kaffe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kender en der fortæller mig at hvis han drikker kaffe kan han ikke sove i 5-6 timer bagefter. Efter en kop eller to. Så det er muligt at man kan blame koffeinen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jo, det kan godt være koffeinen. Som sagt, 80mg koffein kan for nogle være en stor dosis, hvis et dagligt kaffe indtag på et par kaffer ikke bruges!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Homo Superior skrev:
Jeg synes virkelig det lyder usandsynligt, at 80 mg koffein skulle kunne holde nogen vågen en hel nat. Det er ikke en gang hvad man typisk siger en almindelig kop kaffe indeholder :S koffein i de doser virker næppe mere end 3-4 timer højest.

en sommernat så :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Solataris: Tror du ikke bare det har været varmt?
Det kan tit være ret svært at sove hvis man ligger i sengen og koger fordi det er så varmt.

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er for mig sjovt at nogle er så følsomme overfor koffein, personligt kan jeg sove lige efter en kop kaffe(100-150mg koffein).

En anden metode du kan bruge er at meditere, og derved få løsnet godt op. Det er bare at trække vejret godt igennem og føle efter, føl luften der kommer ned i lungerne, føl luften over næsen, føl din krop. Det er dejligt.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Homo Superior skrev:

Der er du helt galt på den - du forveksler din egen reaktion på stoffet (som højst sandsynligt skyldes tilvænning og tolerance-opbygning fra f.ex. Coca Cola, Faxe Kondi, the, kaffe el.l.) med hvad virkningen egentlig "er".

Erowid skrev:
When orally administered, caffeine is readily absorbed by the stomach and small intestine. It has a highly-variable elimination half-life, approximately 8-9 hours in adults.

(http://www.erowid.org/chemicals/caffein ... sics.shtml)

eller

Wikipedia skrev:
In healthy adults, caffeine's half-life is approximately 4.9 hours. In women taking oral contraceptives this is increased to 5–10 hours,[43] and in pregnant women the half-life is roughly 9–11 hours.[44]

(fra http://en.wikipedia.org/wiki/Caffeine)

Jeg reagerer ret heftigt på koffein, specielt hvis jeg ingen tolerance har, og jeg kan ret tydeligt mærke, at der kommer et "crash" første gang efter ca. 1-2 timer (hvis det er kaffe, jeg har slynget ned, hvor virkningen også kommer hurtigt), og så derefter ca. 10-12 timer efter, hvor den sidste stimulerende "rest" af effekten forsvinder, så jeg føler mig helt baseline mht. rastløshed, stimulering osv..
(og jeg er mand, og ikke på nogen form for p-piller)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænk på et rigtigt godt hug,og tag dig en spiller eller 2.Det hjælper sq altid mig hvis jeg ikke kan sove.
Ellers, hvis du først ligger og vender og drejer dig,så tænd lyset og lav et eller andet,læs en bog (eller tag en spiller til) :D eller hvad du nu finder ud af.Jeg selv kan godt stoppe med at prøve, hvis jeg først er nået dertil.Så er det bedre at læse eller noget.Når jeg først ligger og vender og drejer mig,er det bedre at beskæftige sig indtil jeg kan mærke jeg er mere træt.

Medlem

Yir det med at tage en spiller virker meget effektivt for mig, og evt. en kop varm mælk med honning....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zarathustra skrev:
...

Okay, det ser ud til jeg nok er lidt farvet af mit eget forbrug. En halveringstid på 8-9 timer, det var jeg ikke klar over :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Solataris skrev:
Jeg har de sidste to weekender taget en amfetamin/ghb/alkohol combo, hvilket resulterede i jeg ikke sov fra lørdag til søndag, men først søndag aften. Men weekenden efter holdte jeg den til lidt alkohol lørdag samt en smule koffein 80 mg. Jeg gik i seng ved en 4-5 tiden, følte mig ikke beruset overhovedet, da jeg havde drukket en masse vand. Problemet er jeg ikke kunne falde i søvn og stadig ikke har sovet søndag aften!

Hvad kan det skyldes ? :roll:

Svaret er simpelt: du har taget amf for et par uger siden og derfor kan du ikke sove nu. Du tager simpelt hen alt for mange stoffer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]