Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 17:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psy. :)
Jeg har et problem med at koncentrere mig i gymnasiet især når undervisningen keder mig, sågar bare når der bliver givet en kort besked. Jeg har simpelthen svært ved at høre efter, og jeg gør det også tit når jeg snakker med folk i længere tid som jeg ikke betror mig til. SÅ hører jeg det halve af hvad de siger og har derfor svært ved at svare tilbage på en fornuftig måde. Sådan har jeg altid haft det, men jeg synes det er blevet slemmere efter jeg har været på trip, (jeg er ikke sikker) jeg tænker for meget på alt muligt hele tiden. Jeg kan tit have svært ved at falde i søvn om natten fordi jeg tænker så meget, og det alle mulige tanker som kører rundt. Piger, mig selv og mit selvær, figurer - hele møllen ! Hvad sker der? Godt nok er jeg stadig i puberteten og kan være en af årsagerne, men jeg synes stadig det et problem. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre?

Medlem

1. Dyrk motion.
2. Spis sundt.
3. Hold en god pause med narko.

Tror det vil gøre at du føler dig oven på igen efter en månedstid..
Hvis ikke så er jeg sgu ikke kvalificeret nok til at give dig et andet svar =)

edit: Så du ved det, tror jeg det er noget de fleste narko-forbrugere kan nikke genkende til, i perioder hvor der har været kørt hårdt på.

Medlem
Brugeravatar

nu er det sådan at jeg kun ryger en pind i ny og næ.. ca. 1 gang om måneden. Så, så hårdt kører jeg heller ikke :)

Rettelse.. Alkohol er jo lige så slemt, og jeg er nu næsten i byen hver weekend.. Måske der også skulle skrues ned for sprutten.. Og gås tidligere i seng? :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
dybt seriøst ... jeg har det meget nemmere at koncentrere mig når jeg ryger noget bubblegum weed. uden at jeg vil dig noget ondt; men har du ever været hos en læge og får dig checket ang. ADD ? det lyder dit af det.. og så er den rigtige strain marijuana altså det rigtige for dig.. men jeg er ikke læge og jeg kender dig ikke så jeg vil ikke sige så meget om det men jeg synes du skulle overveje at lade dig checke igennem hos en faglæge.
hygge!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

weedwhopper skrev:
dybt seriøst ... jeg har det meget nemmere at koncentrere mig når jeg ryger noget bubblegum weed. uden at jeg vil dig noget ondt; men har du ever været hos en læge og får dig checket ang. ADD ? det lyder dit af det.. og så er den rigtige strain marijuana altså det rigtige for dig.. men jeg er ikke læge og jeg kender dig ikke så jeg vil ikke sige så meget om det men jeg synes du skulle overveje at lade dig checke igennem hos en faglæge.
hygge!

For de langt størstedelen tror jeg ikke hash gavner ens skolegang... Men der er vel undtagelser

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

hvis man har koncentrationsbesvaer i forvejen (kronisk) saa kan den rigtige strain hjaelpe dig med at styrke dine koncentrationsevner. det er jo ikke en hemmelighed at weed bliver brugt til behandlig af ADD fx..

Medlem
Brugeravatar

jamen så skulle jeg jo være kureret for længe siden?.. - For jeg har røget i en del år nu. og jeg har ikke kunnet mærke nogen forskel. Det mere som om hvis jeg har røget dagen før f.eks. så jeg træt dagen efter, og så sidder jeg og stener og har svært ved at koncentrere mig. Men har så skruet ned for mit forbrug. Og ja, nu prøver jeg at gå tidligere i seng og dyrke den motion. Jeg var ude at løbe ca. 4 kilometer her forleden, det var skide dejligt. Jeg havde det pragtfuldt bagefter :) Men nu må jeg se hvordan det går fremad..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Har det op 100% samme måde som dig, selvom man gerne vil koncentrere sig så flyver ens tanker bare væk uden man lægger mærke til det. Samme hvis man snakker med en person man heller ikke rigtig gider, så hører man heller ikke halvdelen af hvad der bliver sagt.
Har selv søvn problemer pga en stresset tid, meget lidt appetit og problemer med at sove. Det går ud over min skolegang, hvilket er træls da jeg lige er startet i 3g.

Tror det er om at få afklaret tingene, ikke bare udsætte alting. Det har jeg ihvertfald selv et stort problem med, og det er alt jeg udsætter. (Det gør jeg i morgen).
Jeg tror det er om at få afklaret sig med sine tanker: Enten ved at handle og få det gjort, se om man kan score pigen i byen, få lavet den kemi aflevering til torsdag eller bare at få tænkt tingene igennem og komme til en konklusion mht sine tanker, så man kan komme over dem og videre.

Medlem
Brugeravatar

tja jeg tror det er normalt. Har det ihvertfald også præcis sådan der! :/

Medlem
Brugeravatar

det lyder meget fornuftigt.. Jeg har selv siddet og tænkt over hvor meget det egentlig irriterer mig hvor lidt jeg handler ud fra mine tanker. Jeg har det med at udsætte alt og bare blive ved og ved. Jeg får det ikke gjort. Men jeg prøver at lægge stilen om nu! Jeg prøver at indplante den der tanke "just do it" !!! måske det kunne fjerne nogle af alle mine ligegyldige tanker?!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvis det er et stort problem, så kunne du jo eventuelt tage en eller to sessioner hos en psykolog så du kan finde ud af hvad du kan gøre for at blive bedre. Tror sådan en vil kunne give dig meget bedre råd end nogen herinde.

Medlem
Brugeravatar

er det ikke sådan lidt halv dyrt at gå til psykolog? Jeg er godt nok under 18. Har det nogen betydning på prisen..

Jeg har nok en masse jeg skal have snakket med en psykolog om. Selvom jeg for det meste føler mig glad og tilfreds.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg aner det ikke, men jeg kunne forestille mig en skole psykolog ville være gratis, især når du er under 18.

Site Webmaster
Brugeravatar

Aron skrev:
er det ikke sådan lidt halv dyrt at gå til psykolog? Jeg er godt nok under 18. Har det nogen betydning på prisen..

Jeg har nok en masse jeg skal have snakket med en psykolog om. Selvom jeg for det meste føler mig glad og tilfreds.

Du kan formegentligt få den hjælp du vil have gratis. Gå til din alm. læge og beskriv dine problemer og fortæl du gerne vil snakke med en.

Dog, da du er under 18, vil dine forældre formentligt blive involveret hvis du bliver indstillet til en psykolog/psykiater men dine samtaler med psykologen/psykiateren vil være fortrolige.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Aron skrev:
det lyder meget fornuftigt.. Jeg har selv siddet og tænkt over hvor meget det egentlig irriterer mig hvor lidt jeg handler ud fra mine tanker. Jeg har det med at udsætte alt og bare blive ved og ved. Jeg får det ikke gjort. Men jeg prøver at lægge stilen om nu! Jeg prøver at indplante den der tanke "just do it" !!! måske det kunne fjerne nogle af alle mine ligegyldige tanker?!!

Lyder fornuftigt :)

Ang psykolig, så snak med din studievejleder på gym, han/hun kan hjælpe dig med en gratis, bare fortæl det går ud over undervisningen osv. :)

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Dog, da du er under 18, vil dine forældre formentligt blive involveret hvis du bliver indstillet til en psykolog/psykiater men dine samtaler med psykologen/psykiateren vil være fortrolige.

må indrømme jeg ikke ved en skid om den danske lovgivning .. men er det ikke normalt lægen ikke må sige noget til forældrene ?? sådan er det i hvert fald i det land jeg kommer fra.. selvom man er under 18!!! ligemeget hvad det er.. den eneste undtagelse bliver gjort når du er i akut livsvare.. dvs du ligger i koma el.l..

Medlem
Brugeravatar

Det mener jeg faktisk også jeg har hørt noget om. Selv lærere har tavshedspligt, så længe der ikke er tale om noget kriminelt eller en direkte forbrydelse mod en eller andre?

Men igrunden kan det være fuldstændig ligmeget: For jeg har nu intet imod at mine forældre fandt ud af at jeg gik til psykolog. Det en sund ting. Det i hvert fald mere mærkeligt at bruge tonsvis af kroner på at købe dyre creme til sig selv for at føle velbehag, som det er at gå til en psykolog for at føle velbehag.. haha, og så der jo dem der går til en luder :P øøh :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]