Culpepers skrev:
cloud9 skrev:
sprit egner sig kun til at trække nol med hvis du skal spise det, da der vil være for meget olie i nolen til at det kan ryges
For meget olie? THC er i sig selv et lipid - altså et fedtstof

. Såvidt jeg ved er det mere for at undgå at trække for meget klorofyl, at man gerne vil bruge IPA eller butangas etc (og i øvrigt holde trækketiden til et minimum).
Delysid: Jeg står selv med samme problem - har både han- og hunplanter (som dog står ca. 200km fra hinanden, så de burde ikke have den store chance for at bestøve hinanden

), så du må meget gerne lige skrive hvordan det går med ekstraktionen

.
jeg brugte for nogle år siden kun sprit, og hvis man tager en smule på sin pegefinger og gnider den med tommelfingeren så GLIDER de, men hvis man tager nol fra gas/ipa/acetone og gør det samme vil der være modstand som lyder ligesom når man træder i sne. spritnol smager af brændt hår. og for lige at få det på plads...hampeolie virker ikke, harpiks virker kun hvis der er thc krystaller i, man kan derfor have en industrihamp plante som dufter som god pot og har klistret harpiks men uden virkning overhovedet. hampeolie kan opløse thc, så man kan godt have noget olie som virker, men ikke ligesågodt som ren nol fra feks. gas