Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: besvime
Medlem

Geografisk sted: byen
hey psychedelia, jeg mødte en fyr for et par år siden der viste mig hvordan man fik et herligt trip uden at tage nogle stoffer, som titlen (besvime) tydeligt indekere viste manden mig hvordan jeg kunne besvime blot ved at lave nogle puste øvelser.

her er så mit spørgsmål, er der nogen der ved noget konkret om det at besvime? vær eneste gang jeg taler med folk om det, er der nogen der siger noget uden at vide noget konkret! hvilket selfølgelig er ret så irreterende. jeg har prøvet at søge her inde på forummet, dog uden at finde svar.

så hvis nogen af jer ved noget, så del det endelig med os andre :)

#BRUGERNAVN#

Titel: Re: besvime
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Lad være, rusen kommer pga. hjernen ikke får ilt nok. Hvis hjernens iltforsyning fjernes, lukker hjernen ned meget hurtigt og du besvimer. Hvis forsyningen ikke genoprettes går neuroner m.m. til grunde og du får hjerneskade. Så skaf dig noget ordentligt knark som ikke skader så meget

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det gjorde mig og nogle barndomskammerater lidt i også - hyperventilere siddende og rejse sig hurtigt op, og det er lige præcis så farligt som Xpert beskriver...
Heldigvis skete der ikke noget med nogen af os, men det er sgu en farlig leg! Vi kaldte det nirvana...
Kan ikke sige så meget mere om det, end lad vær med det!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Xpert skrev:
Lad være, rusen kommer pga. hjernen ikke får ilt nok. Hvis hjernens iltforsyning fjernes, lukker hjernen ned meget hurtigt og du besvimer. Hvis forsyningen ikke genoprettes går neuroner m.m. til grunde og du får hjerneskade. Så skaf dig noget ordentligt knark som ikke skader så meget

Du er på ingen måde i fare for at have for lidt ildt og skade hjernen!
'Rusen' og besvimelse/blackout har med mængden af Co2/kuldioxid at gøre. Når man hyperventilerer udvaskes store mængder Co2 fra kroppen. Det nedsatte indhold af kuldioxid i blodet bevirker, at blodtilførslen til hjernen bliver mindre, idet det nedsatte kuldioxidindhold medførerer en sammentrækning af hjernens pulsårer. - Men du skal som sagt ikke frygte at du vågner op som en grønsag. Lige så snart du besvimer og mister din bevidsthed, trækker kroppen selv vejret alm. og genopretter hurtigt mængden af kuldioxid m.m og din bevidsthed vender tilbage.

Stig Severinsen, som vel sagtens kan kaldes åndedrætsekspert, har sagt, at så længe hjertet slår, er du ikke i fare for et for lavt iltniveau...Han besvimer også jævnligt selv og opfordrer nærmest kursusdeltagere til at udforske dette aspekt af vejtræktningsøvelser. "Det skader ikke" er hans klare mening som både biolog og fridykker. - Medmindre du vælter og slår dig o.l.

Tip: Pust den der er besvimet i hovedet. Det hjælper ham med at komme hurtigere til bevidsthed.

Hvis i også kunne tænke jer at arbejde mere terapeutisk med dette kan i undersøge rebirthing og holotropisk åndedrætsterapi

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Ok, jamen der kan man bare se^^ =)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Om CO2-niveauet har betydning i forbindelse med blackout ved hyperventilering og hurtig rejsning skal jeg ikke kunne sige noget om, men det lyder meget muligt. Det er rart at ikke alle metoder til besvimelse er hul i hovedet.

Der blev praktiseret en anden form hos en gruppe i mine unge dage, hvor der er en del helt eller delvist lukker af for halspulsårerne og besvimelse indtræffer. Dette har ikke så meget med CO2 at gøre og er formodentligt så skadeligt som jeg beskriver.

Som tidligere sportsdykker kan jeg berette at CO2 i sig selv ikke giver en virkning a la besvimelse, men mere som alkohol (på store dybder)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Xpert skrev:
Om CO2-niveauet har betydning i forbindelse med blackout ved hyperventilering og hurtig rejsning skal jeg ikke kunne sige noget om, men det lyder meget muligt.

Aha! Pfeizer bør altså hyre lobbyister til fordel for CO2 udviklingen! Godt nyt til alle ældre.

Medlem

tak for alle de fine svar, specielt dig Psykonautisme. tænkte på om det er usundt at gøre flere gange om dagen?

ikke fordi jeg gør det særlig tit, har måske gjort 4-5 gange i løbet af 2 år. vil gerne vide hvad der er atvide om det :)

Medlem

brugernavn skrev:
tak for alle de fine svar, specielt dig Psykonautisme. tænkte på om det er usundt at gøre flere gange om dagen?

ikke fordi jeg gør det særlig tit, har måske gjort 4-5 gange i løbet af 2 år. vil gerne vide hvad der er atvide om det :)

undskyld jeg spørger men hva fanden er det fede ved at besvime???

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
idiot skrev:
brugernavn skrev:

det er et dejligt trip hvor man er rigtig langt væk, når man vågner aner man ikke de første par sek hvem/hvad/hvor man er, det kan vel sammenlignes en smule med DMT, og så har det den fordel at man er sig selv igen med det samme. jeg griner altid når jeg lige har været besvimet :D

Site Webmaster
Brugeravatar

cloud9 skrev:
hvor man er rigtig langt væk, når man vågner aner man ikke de første par sek hvem/hvad/hvor man er, det kan vel sammenlignes en smule med DMT

Hvad er det fede ved at være forvirret? Det lyder desuden lidt at det skulle være det du fik ud af DMT.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Det er ikke specielt fedt, som jeg husker det. Har prøvet det 3 gange.
Når man vågner tror man at man er i en drøm, og kan ikke se klart. Men husker ikke det der med at man langt væk som at være fedt. Tværtimod synes at det var fucking ubehageligt. Ikke mindst på grund af at man bliver forvirret af helveds til da man ikke kan finde ud af hvor man er.

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Har også prøvet det et par gange, alle gange er jeg vågnet op i en ambulance på vej til sygehuset derved er oplevelsen blevet rimelig negativ.

Synes sgu ikke jeg har bemærket nogen god rus ved at besvime overhovedet! Og et par af gangene har der endda væren knark med i komboen :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Xpert skrev:
Som tidligere sportsdykker kan jeg berette at CO2 i sig selv ikke giver en virkning a la besvimelse, men mere som alkohol (på store dybder)

Hvordan er du blevet eksponeret for højere CO[sub]2[/sub] koncentrationer i blodet som dykker? Scuba eller fridykker? Og er det ikke nitrogen-intoksikation du tænker på i forbindelse med store dybder?
Jeg har eksperimenteret lidt med at inhalere en 50/50 blanding af ren CO[sub]2[/sub] og ren ilt - under ret kontrollerede forhold. Det giver en mærkeligt ændret bevidsthedstilstand, men jeg synes mest bare det føles pænt ubehageligt. Kroppen begynder automatisk at hyperventilere for at udvaske CO[sub]2[/sub]'en. Ikke noget jeg har følt trang til at eksperimentere videre med.

Medlem

idiot skrev:

det er sku et godt spørgsmål, det er heller ikke guds gave, men jeg synes at det kan være temmelig grineren når man er mega ristet. ellers er det bare lidt kogeren
:stupid:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Har selv prøvet det 10-20 gange. - Dog ikke via. hyperventilering

Mærkelig oplevelse, man er kun væk i 5-10 sekunder, vågner op og er helt rundt på gulvet. Meget Forvirrende!

Snif noget poppers istedet ;)

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg har besvimet 4 gange selv, dog ikke pga. hyperventilering eller knark. Og det er da bestemt ikke nogen god følelse overhovedet!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
jamen så brug dog n2o istedet - det kan man også godt passe ud af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Undskyld, men er det kun mig som syntes det er vanvittigt at sidde at give råd omkring hvordan man kan besvime, for at få en rus??????

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prom: "Hvordan er du blevet eksponeret for højere CO2 koncentrationer i blodet som dykker? Scuba eller fridykker? Og er det ikke nitrogen-intoksikation du tænker på i forbindelse med store dybder?"

Jo du har ret, har vist blandet teorien lidt sammen. Det er selvfølgelig kvælstof der giver beruselsen. Note til mig selv og andre: Følg planen og lad være med at dykke dybere end man har planlagt!
Nu dykker jeg kun dybere ned i sindet, det er ikke nær så farligt :) To venner er forsvundet uden spor i forbindelse med SCUBA-dykning :/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]