Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Hvad syndes du om graffiti ? skal den blive i kbh's gader ?
Afstemning sluttede 02 sep 2009 15:16
Graffitien høre hjemme i københavn - 38%  38%  [ 9 ]
Graffitien skulle fjernes fuldkommen fra kbh, og kun udføres lovlige steder - 4%  4%  [ 1 ]
Jeg er ligeglad / ligger ikke mærke til det - 0%  0%  [ 0 ]
Jeg hader alle former for graffiti ! ned med det hele ! 0%  0%  [ 0 ]
Mal på alt !!! 58%  58%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 24
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Det er heller ikke graffiti i mine øjne :), de ødelægger det bare for dem, der laver det.. Og det er bare utrolig trist.

Synes graffiti er vildt kreativt og spænde, hvis det er lavet ordentlig..
Ville utrolig gerne selv give mig i kast med det, men ved bare ikke hvor jeg skal starte :D.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har selv kun malet lidt og det er ret sjovt syntes jeg. Men jeg har ikke rigtig mulighed for at købe dåser og kender ikke så mange der gider det :D
Jeg syntes tags er iorden. Bare det er på offentlige bygninger og ikke private ting. En graffiti maler jeg syntes er vild er "polen". Han har virkelig tagget alt der er tæt på jernbanen fra KBH til Esbjerg. Han er på alle banegårde og også hvis man kører i tog og kigger ud af vinduet kan man finde hans tags.
Udover det er der HSDF (hvad står det for). De har tagget hele Esbjerg man finder dem bare over det hele.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Grafitti er fedt nok - bryder mig dog kun om pieces - det andet er rent hærværk i min øjne - det samme er pieces der er grimme og lavet steder hvor de ikke burde være. Grafitti er kunst som alt andet kunst - men jeg står heller ikke og laver musik inde i min nabos stue - eller i gågaden for den sags skyld - det samme burde gælde for grafittikunstnere - køb jeres egne vægge og mal dem - støb nogle betonplader og rejs dem op af en mur - brug træplader - brug whatever - men lad sgu da være med at påtvinge folk jeres kunst - det er ikke meningen med det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Child of Aum skrev:
Grafitti er fedt nok - bryder mig dog kun om pieces - det andet er rent hærværk i min øjne - det samme er pieces der er grimme og lavet steder hvor de ikke burde være. Grafitti er kunst som alt andet kunst - men jeg står heller ikke og laver musik inde i min nabos stue - eller i gågaden for den sags skyld - det samme burde gælde for grafittikunstnere - køb jeres egne vægge og mal dem - støb nogle betonplader og rejs dem op af en mur - brug træplader - brug whatever - men lad sgu da være med at påtvinge folk jeres kunst - det er ikke meningen med det.

jaja...
NED MED DSB ;)

jeg vil skide på de lovlige mure ...
30 % af det jeg gør det for er adrenalin kicket...

Og man kan da ikke sige
Citat:
det andet er rent hærværk i min øjne - det samme er pieces der er grimme
Hvad er grimme pieces ? det er jo en smags sag..
Altså vi kan godt blive enige om at hvis der står PIK på en dør eller andet ja så er det grimt..
Men det du finder grimt er der måske andre der ser som kunst...

Det kan ikke stoppes uanset hvad.
Selv den dag der kommer et overvågnings samfund, så finder vi bare en ny måde at arbejde på.
Jeg skriver på hvad jeg vil.. og jeg vil ikke skrive på noget en civil mand ejer, ikke engang en af hans potteplanter.

Men gamle dsb-toge... og de grå mure på staionerne... og de grå mure langs havnene... under en motorvejsbro..
hvis du hellere vil se på dem end nogle farver er der da noget galt :) eller... det syndtes jeg ivertfald..

Og du kan være helt rolig ;) jeg laver ikke graffiti i min nabos stue.. så ville jeg få tæsk tror jeg...
Jeg skriver heller ikke graffiti i gå gaden... det er måske en smugle for meget adrenalin kick til mig- og idetheletaget ikke det rigtige sted at fortage sig sådan noget medmindre man har fået lov.

usling skrev:
Det er heller ikke graffiti i mine øjne :), de ødelægger det bare for dem, der laver det.. Og det er bare utrolig trist.

Synes graffiti er vildt kreativt og spænde, hvis det er lavet ordentlig..
Ville utrolig gerne selv give mig i kast med det, men ved bare ikke hvor jeg skal starte :D.

Med at øve dig ;) hehe
Ej.. start med at find dig et Tag / et navn.
Og inden du går ud og smækker det op overalt så øv dig lidt og få det evt anderkendt af andre graffitimalere, eller gode venner .... og ikke af dem der ser disney sjov ;) hehe

Senest rettet af Kaneda88 21 jul 2009 06:38, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Jeg har selv kun malet lidt og det er ret sjovt syntes jeg. Men jeg har ikke rigtig mulighed for at købe dåser og kender ikke så mange der gider det :D
Jeg syntes tags er iorden. Bare det er på offentlige bygninger og ikke private ting. En graffiti maler jeg syntes er vild er "polen". Han har virkelig tagget alt der er tæt på jernbanen fra KBH til Esbjerg. Han er på alle banegårde og også hvis man kører i tog og kigger ud af vinduet kan man finde hans tags.
Udover det er der HSDF (hvad står det for). De har tagget hele Esbjerg man finder dem bare over det hele.

Heh ja men personligt syndtes jeg at polen laver meget grimme hurtige værker - og han eller dem koncentrere sig mere om at få sit shit op hurtigt, end at få det til at se godt ud.

Kan godt lide FERS som står for " Frederiksværk er røv sygt " eller BSQ
.. kan dog ikke lide MOA på nogle måder... ellers er wood team også ok... der er mange gode derude :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lizardman: Et grimt piece kunne være noget der ikke indeholdte særlig mange flere farver end f.eks et throwup - du ved, når man kan se maler har stået og prøvet på at lave et piece, men det minder egentligt mest om et rigtigt rigtigt stort throwup - det er frygteligt at se på - eller et piece hvor farver ikke harmonere og er sat sammen totalt forkert.

Det samme er når folk tror de kan lave noget flot med andet end dåser - det kan bare ikke lade sig gøre - enten så gør man det rigtigt eller også lader man fucking være.

Under en motorvejsbro - de gamle toge - altså jeg opholder mig sjældent udenfor toget i længere tid ad gangen, sidder normalt indeni det og læser et eller andet, eller hører musik. Motorvejsbroer har jeg det med at passere under med en 110-120 km i timen, så der ser jeg ikke rigtig noget, men hører også musik og snakker med de andre, if any i bilen.

Du ved godt at alle os der betaler skat, vi ejer landet - så når du skriver på noget "offentligt" så skriver du på noget af mit fælleseje. Når jeg er på havnen (de få havne jeg er på) så er det for at fiske, drikke en bajer, ryge en ping eller snakke med vennerne, vores havn her i byen er ganske fin - - ingen grimme grå murer - så ved ikke hvad du snakker om - men det er da også nogle dystre steder du vælger at hænge ud.... Forresten er der mere adrenalin sus i at gå ind i bilka - pille en alarm af en vare, putte alarmen i lommen og løbe ud af butikken - det giver et rush ud over alle baner og det ødelægger ikke noget for nogen.... og vagter kan fandme løbe kan de.

Men kan godt lide du siger gågaden er et forkert sted, fordi det er det - de andre skumle steder du snakker om (der hvor de fleste andre holder sig fra) mal løs - hyg jer - i dont give af fuck - bare hold det væk fra byernes kommercielle og bebeoede områder - så slipper jeg nemlig for at skulle se på noget kunst, jeg på ingen måder har bedt om at få smidt i ansigtet - godt eller dårligt - der ingen der siger jeg har brug for den slags tanker på vej ned for at købe mælk.

Men flot grafitti er fedt - helt sikkert - vil selv helt vildt gerne have en firlænget gård. hvor samtlige vægge indtil gården er malet med de fedeste uv-piecese.... Der hører det hjemme - så der var altså ikke for at være efter graftitti som kunst, men mere efter de malere som overtræder loven istedet for at lave penge på deres enorme talent.

Medlem
Brugeravatar

Lizzard >> Det er nemt at sige. Jeg har det, desværre bare sådan, at jeg helst vil springe nybegynder stadiet over, og vil kunne finde ud af og have styr på alting med det samme :P..
Det er en af grundene til at jeg ikke kan finde mig en hobby. Desværre !!!

Medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Lizardman: Et grimt piece kunne være noget der ikke indeholdte særlig mange flere farver end f.eks et throwup - du ved, når man kan se maler har stået og prøvet på at lave et piece, men det minder egentligt mest om et rigtigt rigtigt stort throwup - det er frygteligt at se på - eller et piece hvor farver ikke harmonere og er sat sammen totalt forkert.

Igen smag og behag.

Citat:
Det samme er når folk tror de kan lave noget flot med andet end dåser - det kan bare ikke lade sig gøre - enten så gør man det rigtigt eller også lader man fucking være.

Du ved muligvis ikke nok om graffiti så.
Der er mange kunstere der bruger spritusher til at faksik lave deres store værker .. - altså self også med Can's men det , men man kan bruge sine markers til at skrive eller lave små detaljer i sit værk.

Og nogen skal jo starte et sted.
Der er nogen der ikke har mulighed for at komme til en fri lovlig mur da der er så få af dem - at dem er der endag også konkurence om.. især for små nybegyndere.. nogen starter et sted - og nogen vælger det sted skal være i byen... jeg sys at man ska starte med tons af papir og øve sig til regnskoven er væk, inden man går ud og maler... man ka jo håbe på de bliver gode og kommer tilbage en dag- og retter op på det :) hvem ved.. måske en anden gør det istedet...

Citat:
Under en motorvejsbro - de gamle toge - altså jeg opholder mig sjældent udenfor toget i længere tid ad gangen, sidder normalt indeni det og læser et eller andet, eller hører musik. Motorvejsbroer har jeg det med at passere under med en 110-120 km i timen, så der ser jeg ikke rigtig noget, men hører også musik og snakker med de andre, if any i bilen.

Sådanne steder er et mest respekten et handler om- altså selføgelig skal du lave noget der er værd at glo på ;) men på en motorvej er der fek.s en stor chance for at blive nakket- samme er der ved toge og stationer hvor der er overvågning.. det er det er en del af legen for nogen.. lissom nogen ka lide at springe i faldskærm ;) hehe
Og der er skam nogle der ser det.. jeg gør fek.s .. holder altid øje på motorveje, og når der kommer et tog ind på stationen med maleri, eller når jeg køre forbi et flot piece i et tog : -)
Hvis man åbner øjene lidt så ser man det også.. vilket mange malere gør.
Citat:
Du ved godt at alle os der betaler skat, vi ejer landet - så når du skriver på noget "offentligt" så skriver du på noget af mit fælleseje. Når jeg er på havnen (de få havne jeg er på) så er det for at fiske, drikke en bajer, ryge en ping eller snakke med vennerne, vores havn her i byen er ganske fin - - ingen grimme grå murer - så ved ikke hvad du snakker om - men det er da også nogle dystre steder du vælger at hænge ud.... Forresten er der mere adrenalin sus i at gå ind i bilka - pille en alarm af en vare, putte alarmen i lommen og løbe ud af butikken - det giver et rush ud over alle baner og det ødelægger ikke noget for nogen.... og vagter kan fandme løbe kan de.

Nu taler jeg ikke om din lille usle jyske havn ;) SLAP AF DET EN JOKE BOTHORN
Der er mange kedelige grå havne i dk.. har du aldrig set dem ? ja så som nævnt tidligere- åben dine øjne..
hehe tak for tippet Aum, men tror ikke lige det er det der ville give mig det store kick..
naah.. tanken om at man ka miste hele livet til gæld - hvis de fanger en når de løber bag ved mig er en indu bedre rush... ikke fordi det lige sker vær gang - men .... gider ik forklare det :) man ska prøve det..
Citat:
Men kan godt lide du siger gågaden er et forkert sted, fordi det er det - de andre skumle steder du snakker om (der hvor de fleste andre holder sig fra) mal løs - hyg jer - i dont give af fuck - bare hold det væk fra byernes kommercielle og bebeoede områder - så slipper jeg nemlig for at skulle se på noget kunst, jeg på ingen måder har bedt om at få smidt i ansigtet - godt eller dårligt - der ingen der siger jeg har brug for den slags tanker på vej ned for at købe mælk.

Du får da også kunst smidt i ansigtet når du går en tur igennem københavn.. ned af nye gader osv... genere det dig ? wow... get over it man :)
Jamen du får det jo til at lyde som om jeg går ned i nørreport undergrund og maler på de hjemløse narkomaner... slap nu af..
Der er rigtig mange gode grunde til at netop vælge sådanne steder.. og hvis du tænker dig bare en smugle om, finder du nok også ud af det ..

Citat:
Men flot grafitti er fedt - helt sikkert - vil selv helt vildt gerne have en firlænget gård. hvor samtlige vægge indtil gården er malet med de fedeste uv-piecese.... Der hører det hjemme - så der var altså ikke for at være efter graftitti som kunst, men mere efter de malere som overtræder loven istedet for at lave penge på deres enorme talent.

Når du køber en pille et eller andet ( siger jeg ikke du gør men nu leger vi jo bare lige ) .... tror du så det går ud over nogen ? altså ud over dig selv... men andre ?
Der er sku så meget her i verdenen der er ulovligt og som alle gør.. jeg gør hvad jeg vil- om det er ulovligt eller ej- bundet af strenge regler gir mig myrekryp.
Det er ikke lige alt kunst der er nogen der gider at købe, men tit er der aligevelle noget af det der fortjæner at komme op på en mur/ en havn i jylland ;)

sorry.. ved udemærket godt at ingen herinde nogensinde har overtrådt loven... det glemte jeg lige :lol:

Medlem
Brugeravatar

usling skrev:
Lizzard >> Det er nemt at sige. Jeg har det, desværre bare sådan, at jeg helst vil springe nybegynder stadiet over, og vil kunne finde ud af og have styr på alting med det samme :P..

Og det er grundene til meget iretabel amatør graffiti overalt ;)
øv dig først mig ven...
Det kræver tålmodighed at blive mester.
Jeg er ikke engang halvejs indu, ikke engang det kvarte tror jeg :mrgreen: men man skal bare blive ved- og selføgelig også brænde for det man laver samtidig... ellers er det ikke så sjovt.

Medlem
Brugeravatar

The-Lizardman skrev:
usling skrev:

øv dig først mig ven...
Jeg er ikke engang halvejs indu, ikke engang det kvarte tror jeg :mrgreen: men man skal bare blive ved- og selføgelig også brænde for det man laver samtidig... ellers er det ikke så sjovt.

Har squ heller ikke nogle planer om at lave noget af det jeg kan nu.
Ville simpelthen ikke kunne klare at se på det, og tænke nej nej nej, det ikke noget jeg har lavet det her :)..
Venter helt klart til jeg selv er tilfreds med det, og det er jeg SLET ikke endnu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

The-Lizardman skrev:
usling skrev:

øv dig først mig ven...

Du siger du ikke engang er det kvarte vej endnu.... og du maler på vægge i det offentlige rum..... Hvad gør dit "art" bedre end meget af det "irretable amatør grafitti" der ses overalt (alt for mange steder IMO) ?

Det ikke for at hakke på dig, jeg er bare nysgerrig over hvorfor du skilder dig så meget ud med din tusch i.fht til andre som måske bare bomber områder med tags, men faktisk bruger dåser? Gør det ikke dem til mere grafitti maler end dig og din tusch? Altså det jeg mener er at man skal ikke være så hård i kæften overfor andre, slet ikke folk som laver det samme som en selv, hvis man ikke selv er bedre...

Lizardman: Nej lizard, det ikke smag og behag, der faktisk definitioner på hvor mange farver man bruger i et piece i.fht et throw up - det samme med størrelsen på grafittistykket - der er faktisk regler, eller definitioner på grafitti. Det lyder til det er dig der ikke ved så meget om grafitti - ved godt nogle bruger tusher til outliners osv - men det da dybt amatør agtigt - når man ser malere, der bruger dåser til det samme - lær lige kunsten inden du maler på væggene. Det du siger med at man skal starte et sted og der ikke er så mange "lovlige" murer - det er også en skam - fordi uden et sted at øve sig, bliver det meste grafitti i DK ved med at ligne lort IMO - der er flotte ting imellem - fantastisk flotte ting endda.
Hvis man går i jem&fix - køber træplader - som ikke koster en disse i.fht hvor meget overflade der er at male på - så vil jeg da sige at der er en mulighed for at stille det op, selv i en baggård, og så male på sådan en, indtil man kan male - den kan altid males over med en grunder hvis den skal genbruges + man har sine yndlings pieces lige ved hånden - når man så har en rigtig fed stil - så det ud og male de steder der må males......

Nej tror bare mange af jer malere er nogle nærigrøve og ser det lettere at male på ting som er der, istedet for at købe noget at male på... i har jo råd til dåser, fede og narko - så hvorfor ikke en træplade? Det ikke logisk i min hjerne - det får mig bare til at tænke på at nogen faktisk syntes det fedt at spilde skattekroner på at rengøre bygninger istedet for at bruge dem andre steder. Nok derfor jeg hader samfundet så meget - det ikke kun systemet, det er også mange af de mennesker som bor i det.... vi er ikke et produkt af systemet er jeg bange for - systemet er et produkt af os.

Der er forskel på at springe i faldskærm og bryde loven! Måske giver begge ting et adrenalin sus - kan jeg sagtens forstå - men det gør ikke det ulovlige mere iorden end før.

Lizard mister hele livet i en gæld - tror du det er så fedt? Tror du skal finde nogle andre værdier at glorificere du er IMO ude på et personligt skråplan og med din indstilling, der opnår du nok aldrig noget størrer af nogen art.

Jeg har gået igennem københavn et par gange i mit liv - byen den er stor - tilpas stor, det kunst du snakker om, jeg får smidt i hovedet - gider du specificere det lidt? Jeg er overhovedet ikke klar over hvad du snakker om.
Jeg skal ikke tænke mig en smule om, slet ikke over hvorfor du vælger at male de steder, fordi det har jeg heller ingen ide om - jeg maler ikke selv, jeg dyrker helt andre kunstformer end at male grafitti - kunst jeg kan lave altid og i mit hjem, lave det andre steder, tage med ud hjemmefra - jeg er en lidt anden type en dig - får mine rush andre steder end at blive jagtet af panserne for at udøve min kunst. Det rush med at blive jagtet af panserne vil jeg forresten sætte penge på, er meget bedre når det er midt om natten og man stikker af fra en bygning som egentligt havde lukket, men som pludselig havde åbent - det giver et rush - der ryger man ikke i gæld - der ryger man i spjældet..... men man synes hurtigt det holder op med at være skægt, altså rushet, når man bliver voksen, så finder man bedre rush end at risikere sin personlige frihed over noget, hvor man kunne have gjort det samme uden at risikere denne.

Lizardman: jeg gør også hvad jeg vil, indenfor rimelighedens grænser - fordi man kan jo faktisk gøre så meget man vil i det her samfund - indtil de bliver trætte af det og gør sådan du ikke kan gøre hvad du vil og så gør du jo ikke længere hvad du vil - tror du skal til at tænke fremad. Det er ikke strengt at man ikke vil have nogle maler med spraymaling på nogle pissedyre ting, bare fordi disse mennesker føler de må.... hvis du ikke kan se det - så der sgu da noget i vejen med dig IMO - ikke noget drastisk galt, men nok til at jeg og mange jeg kender, ikke vil omgåes dig fordi du simpelthen bryder loven og bringer andre omkring i fare ved den handling - ved ikke hvor meget narko der florere i din omgangskreds - men i min - der er narko ved næsten alle - flere af dem mister nok job hvis de bliver knaldet - men hey - kan godt høre du ikke omgåes den slags mennesker, fordi med dit wish om at blive busted - så vil der nok ryge nogle stykker af de andre også - god tur i spjældet eller i evig gæld hvis det kommer så langt.

Hvis et stykke kunst fortjener at komme op i en by, så må man prøve og se om kommunen eller befolkningen er med på det - hvis der ikke er flertal - så fortjener kunsten ikke at komme op i den by, fordi de er flertal for det ikke er kunst... Kan du heller ikke forstå at vi lever i et demokratisk land?

Usling: Du har fuldstændig ret, fuck begynder stadiet - da jeg startede med at lave musik - der startede jeg ikke som jeg ser mange der tager på f.eks cubase kursus starter - jeg kastede mig fullblown ud i massere af lyde, vridens på knapper og det lød jo nok af hjemme dunk dunk i 2-3 år. men her, efter 9 års legen i samme program - der lyder det efterhånden ret godt - sprang begynder stadiet over - kastede mig direkte ud i at forsøge på at efterligne infected mushroom, skazi, intact instinct, gms - måske har der været lidt rytme over det som mindede om det - men det har været lidt - idag minder det ikke om noget af det - det er endt i dyster - til tider melankolsk psygressive - men har også uplifting moments - men det min stil, uden noget begynder stadie - hvilket også gør at jeg tit lærer "tricks" som egentligt er simple, men man først opdager selv med rigtig meget erfaring og direkte undervisning/tutorials i de forskellige plugins og hvad det nu hedder - det ret fedt, fordi så med alt det jeg har "lyttet" mig til og leget mig frem til, kan jeg kombinere med noget som faktisk er "reelt" og på den måde lærer jeg faktisk først "begynderstadiet" ordentligt at kende, nu hvor jeg egentligt er langt ude over det.... ved bare ikke lige om det går med andet end kreative ting.. og undskyld offtopic

Medlem
Brugeravatar

Citat:

Du siger du ikke engang er det kvarte vej endnu.... og du maler på vægge i det offentlige rum..... Hvad gør dit "art" bedre end meget af det "irretable amatør grafitti" der ses overalt (alt for mange steder IMO) ?

Jamen har jeg sagt at den kvartevej er amatøragtigt ?
Når jeg siger amatør agtigt er det når folk bare har skrevet noget hurtigt uden betydning bare for at skrive noget... ikke noget de måske har tænkt sig at gøre igen.
Den kvarte vej er for mig meget meget langt :) er du 100 % er du jo mester..
Og ... tror jeg er liiiidt for beskeden for at ku kalde mig mester..
Desuden har jeg en masse andre venner / anderkendte graffitimalere jeg viser mine skitser til inden jeg bare smider det op på gaden.. og hvis det ikke bliver anderkendt eller hvis de evt har råd til det kunne gøres bedre så lytter jeg jo.

Citat:
Det ikke for at hakke på dig, jeg er bare nysgerrig over hvorfor du skilder dig så meget ud med din tusch i.fht til andre som måske bare bomber områder med tags, men faktisk bruger dåser? Gør det ikke dem til mere grafitti maler end dig og din tusch? Altså det jeg mener er at man skal ikke være så hård i kæften overfor andre, slet ikke folk som laver det samme som en selv, hvis man ikke selv er bedre...

Hvor i alverden har du fået det fra at jeg KUN maler med tusch ?
Jeg maler skam også med can's :)
og det mener jeg da jeg har sagt før... lær at læse efter inden du spiller så smart ;)

Lizard
Citat:
man: Nej lizard, det ikke smag og behag, der faktisk definitioner på hvor mange farver man bruger i et piece i.fht et throw up - det samme med størrelsen på grafittistykket - der er faktisk regler, eller definitioner på grafitti. Det lyder til det er dig der ikke ved så meget om grafitti - ved godt nogle bruger tusher til outliners osv - men det da dybt amatør agtigt - når man ser malere, der bruger dåser til det samme - lær lige kunsten inden du maler på væggene. Det du siger med at man skal starte et sted og der ikke er så mange "lovlige" murer - det er også en skam - fordi uden et sted at øve sig, bliver det meste grafitti i DK ved med at ligne lort IMO - der er flotte ting imellem - fantastisk flotte ting endda.
Hvis man går i jem&fix - køber træplader - som ikke koster en disse i.fht hvor meget overflade der er at male på - så vil jeg da sige at der er en mulighed for at stille det op, selv i en baggård, og så male på sådan en, indtil man kan male - den kan altid males over med en grunder hvis den skal genbruges + man har sine yndlings pieces lige ved hånden - når man så har en rigtig fed stil - så det ud og male de steder der må males......

Lær nu lidt om kunsten før du bare lukker munden op ik ?
Nogle af verdens bedste malere bruger tusch til outline's :)
Folk har så meget imod tusch men det fordi de ikke ka se det bare er maling... farve ... paint... og hvis du gider kan du få ret gode kvalitet's tuscher - bare du gider ofre penge.. her taler vi små 200 kr måske, men så får du jo også hvad du betaler for...
..... hva meeed... li at tjekke nogle af de store kunstere ud og hvordan de maler inden du skriver ?
Citat:
Nej tror bare mange af jer malere er nogle nærigrøve og ser det lettere at male på ting som er der, istedet for at købe noget at male på... i har jo råd til dåser, fede og narko - så hvorfor ikke en træplade? Det ikke logisk i min hjerne - det får mig bare til at tænke på at nogen faktisk syntes det fedt at spilde skattekroner på at rengøre bygninger istedet for at bruge dem andre steder. Nok derfor jeg hader samfundet så meget - det ikke kun systemet, det er også mange af de mennesker som bor i det.... vi er ikke et produkt af systemet er jeg bange for - systemet er et produkt af os.

Hvis du har så meget imod os graffitimalere så skrid dog !
Ber nogle om at slette dine indlæg eller noget for det der gør sku ingen nytte !
FORDI EN TRÆPLADE IKKE GIR DEN SAMME REP!
UNDERSØG NU LORTET DIN KLOVN !
jaja og import af div stoffer koster også skattekroner osv osv og sådan kan vi blive ved..
lig dig dog ned i fosterstilling og hulk over det hvis det er så slemt ik... :|
Hader du samfundet så få dig noget hjælp, du er jo direkte paranoid at høre på.. jesus..

Citat:
Der er forskel på at springe i faldskærm og bryde loven! Måske giver begge ting et adrenalin sus - kan jeg sagtens forstå - men det gør ikke det ulovlige mere iorden end før.

Jeg gør hvad jeg vil... hvad med at tage ulovlige substanser ? det gør du aldrig.... eller ?
Citat:
Lizard mister hele livet i en gæld - tror du det er så fedt? Tror du skal finde nogle andre værdier at glorificere du er IMO ude på et personligt skråplan og med din indstilling, der opnår du nok aldrig noget størrer af nogen art.

Jeg tror sku jeg sletter min bruger herinde... det her ? det gør jo en depri.. du gør en depri fordi du er sådan et afstumpet lille narkovrag... hold da kæft... har du virkelig så meget brug for at være så meget ude efter folk ? bare for at få et lille kick ?
Ta en spiller istedet næste gang... vil du ikke ?

Citat:
Jeg har gået igennem københavn et par gange i mit liv - byen den er stor - tilpas stor, det kunst du snakker om, jeg får smidt i hovedet - gider du specificere det lidt? Jeg er overhovedet ikke klar over hvad du snakker om.
Jeg skal ikke tænke mig en smule om, slet ikke over hvorfor du vælger at male de steder, fordi det har jeg heller ingen ide om - jeg maler ikke selv, jeg dyrker helt andre kunstformer end at male grafitti - kunst jeg kan lave altid og i mit hjem, lave det andre steder, tage med ud hjemmefra - jeg er en lidt anden type en dig - får mine rush andre steder end at blive jagtet af panserne for at udøve min kunst. Det rush med at blive jagtet af panserne vil jeg forresten sætte penge på, er meget bedre når det er midt om natten og man stikker af fra en bygning som egentligt havde lukket, men som pludselig havde åbent - det giver et rush - der ryger man ikke i gæld - der ryger man i spjældet..... men man synes hurtigt det holder op med at være skægt, altså rushet, når man bliver voksen, så finder man bedre rush end at risikere sin personlige frihed over noget, hvor man kunne have gjort det samme uden at risikere denne.

Alstå kunst er en samgssag.. man kan lave en lort og sætte et flag i den og sige det er kunst.. nogen vil sys det andre vil ikke.. jeg kan da heller ikke li gamle maleri osv, men når jeg ser dem blir jeg sku heller ikke så sur.... jeg er ligeglad.. .folk må om hvad de ka li, bare fordi jeg blir tvunget til at se på det sommetider gør det mig ikke spor harm.

Citat:
Lizardman: jeg gør også hvad jeg vil, indenfor rimelighedens grænser - fordi man kan jo faktisk gøre så meget man vil i det her samfund - indtil de bliver trætte af det og gør sådan du ikke kan gøre hvad du vil og så gør du jo ikke længere hvad du vil - tror du skal til at tænke fremad. Det er ikke strengt at man ikke vil have nogle maler med spraymaling på nogle pissedyre ting, bare fordi disse mennesker føler de må.... hvis du ikke kan se det - så der sgu da noget i vejen med dig IMO - ikke noget drastisk galt, men nok til at jeg og mange jeg kender, ikke vil omgåes dig fordi du simpelthen bryder loven og bringer andre omkring i fare ved den handling - ved ikke hvor meget narko der florere i din omgangskreds - men i min - der er narko ved næsten alle - flere af dem mister nok job hvis de bliver knaldet - men hey - kan godt høre du ikke omgåes den slags mennesker, fordi med dit wish om at blive busted - så vil der nok ryge nogle stykker af de andre også - god tur i spjældet eller i evig gæld hvis det kommer så langt.

Hvis et stykke kunst fortjener at komme op i en by, så må man prøve og se om kommunen eller befolkningen er med på det - hvis der ikke er flertal - så fortjener kunsten ikke at komme op i den by, fordi de er flertal for det ikke er kunst... Kan du heller ikke forstå at vi lever i et demokratisk land?

Usling: Du har fuldstændig ret, fuck begynder stadiet - da jeg startede med at lave musik - der startede jeg ikke som jeg ser mange der tager på f.eks cubase kursus starter - jeg kastede mig fullblown ud i massere af lyde, vridens på knapper og det lød jo nok af hjemme dunk dunk i 2-3 år. men her, efter 9 års legen i samme program - der lyder det efterhånden ret godt - sprang begynder stadiet over - kastede mig direkte ud i at forsøge på at efterligne infected mushroom, skazi, intact instinct, gms - måske har der været lidt rytme over det som mindede om det - men det har været lidt - idag minder det ikke om noget af det - det er endt i dyster - til tider melankolsk psygressive - men har også uplifting moments - men det min stil, uden noget begynder stadie - hvilket også gør at jeg tit lærer "tricks" som egentligt er simple, men man først opdager selv med rigtig meget erfaring og direkte undervisning/tutorials i de forskellige plugins og hvad det nu hedder - det ret fedt, fordi så med alt det jeg har "lyttet" mig til og leget mig frem til, kan jeg kombinere med noget som faktisk er "reelt" og på den måde lærer jeg faktisk først "begynderstadiet" ordentligt at kende, nu hvor jeg egentligt er langt ude over det.... ved bare ikke lige om det går med andet end kreative ting.. og undskyld offtopic

aaaalt det der stod inde for sidste qoute læser jeg en anden dag.. du gør mig træt i hovedet... har du noget imod graffiti ? så hold dig væk.
Det okay du vil diskutere det.. men at du vælger at svine det til på den måde og angribe på den lave måde du gør det på.. så bare lad vær med at skriv i den her tråd...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Lizzard - sætter du lighedstegn mellem graffiti og KBH, eller hvordan skal din afstemning forståes?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Stemte Mal på alt, for syntes graffiti pynter for det meste, så er der da noget at kigge på i stedet for tomme grå cement eller murstenvægge. :)

Medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
The-Lizardman skrev:
usling skrev:

Helt klart :), ka' også bedre lide at lære mig selv eller prøve mig frem til noget. Istedet for at læse f.eks. manualer og tage kurser. Det er så trist og trættende..
Har desværre ikke lige fundet et hurtig måde, at springe begynder stadiet over lige her :P..

Medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Lizzard - sætter du lighedstegn mellem graffiti og KBH, eller hvordan skal din afstemning forståes?

Hehe bare glem det er der ;)

Junior medlem
Brugeravatar

graffiti saved my life<3

graffiti er jo kunst, det skal op så mange steder som muligt (-privat ejede boliger og køretøjer)

maler selv i sønderjylland. og der skal da bare smadres så meget maling op på væggene som der overhovedet kan komme:D

Medlem
Brugeravatar

Er der nogen er jer :P, der har skrevet på alle de der pæle mellem tog stationerne ? Har set en der havde skrevet på hver eneste af de metal pæle til næste stop, og det må jo have været omkring 20km :P det bar sygt.

Junior medlem
Brugeravatar

der er blevet tagget "polen" ikke?

Junior medlem
Brugeravatar

det står fra flensborg til frederecia. og så også på vej til kbh. så kender jeg en som ved hvem det er :D og maler med ham.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]