Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej psychedelia.

Jeg har for nyligt været i Prag, og jeg valgte at købe en flaske Absint 70% med hjem, fordi det var billigt og fordi jeg havde en forventning om at det ville være sjovere end andet alkohol. Desværre har jeg så i mellemtiden læst at Absints hallucinogene effekt er en ond løgn. Ihvertfald for det meste absint. I kan måske forestille jer hvor skuffet jeg så blev, så for at mundre mig lidt op, udtænkte jeg en plan!

Hvis nu jeg smider noget skunk i vil jeg helt sikkert kunne oprette en hvis anderledes effekt. Og endnu bedre hvis jeg også smider nogle HBWR frø i!

Jeg har tænkt på at gøre følgende:

Jeg smider absinthen over i en større flaske. Korte efter hælder jeg en masse skunk (10 gram?) i og ryster. I tiden derefter ryster jeg med jævne mellemrum. Problemet er nu at THC'en ikke har smidt sine COOH'er og er derfor ikke så aktivt. Jeg har læst at temperaturen skal over 107 grader C for at gøre THC'en aktiv (http://www.cannabisculture.com/articles/2794.html). Jeg tænker over 2 muligheder:

Jeg bader flasked i et bad med vand (<100 grader C) eller anden væske. Jeg er i tvivl om vandet bliver varmt nok. Omdannelsen sker vidst langsomt ved lavere temperaturer, så måske er 100 grader nok. Hvis ikke det er varmt nok, er det så muligt at bade flasken i en anden væske, hvis ja, hvilken?

En anden mulighed er, som i denne opskrift http://www.thestonerscookbook.com/recipe.php/recipe/green-dragon, at smide mit skunk i en mikrobølgeovn i et stykke tid, før det kommes i sprutten. Jeg er dog i tvivl om jeg kan holde det på rette temperaturer, fordi jeg har aldrig haft mikrobølgeovn (jeg kunne låne en hos en ven).

Med HBWR vil jeg pille skallerne af, og derefter grinde dem i en kaffegrinder. Pulveret hælder jeg så i teposer, som jeg så smider i flasken. Er det en dum ide? Skal jeg hellere bare filtrere det med et kaffefilter bagefter og så bare smide pulveret i? Og hvor lang tid skal pulveret være i sprutten?

Tusind tak!

In our memories
Brugeravatar

jeg har aldrig hørt at THC skulle smide et carboxylsyre-gruppe for at blive aktiv. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt at opvarme det.

Men ud over det, lyder det som en spicy bryg! :)

Personligt ville jeg nok lade skunk + HBWR trække i en uges tid, derefter filtrere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har sikkert misforstået noget, men ham inde på http://www.cannabisculture.com/articles/2794.html taler om at lave en decarboxylation, og det lyder lidt som at han har styr på det. THCA historien lyder ikke som noget han bare finder på. Jeg ved det ikke.

Men, fair nok. Det kan jo være at jeg slipper for besværet med opvarmning.

Nedbrydes LSA'en lige så let som LSD?

Medlem
Brugeravatar

Du skal ikke langt over stuetemperatur før LSA begynder at nedbrydes, så lad vær at varm det op. Og opbevar det mørkt da lys også er med til at nedbryde LSA'en.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
"jeg har aldrig hørt at THC skulle smide et carboxylsyre-gruppe for at blive aktiv. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt at opvarme det."
Hvis det skal indtaes koldt er det vigtigt det bliver varmet op, ellers virker det altså ikke særlig godt (forsøg selv)

Jeg har spildt alt for meget tjald på "opløs i fedtstof uden varme" tilbage i teenageårene, det er ikke bare en røver

Medlem
Brugeravatar

ifølge denne artikel lyder det ikke som om alkohol skal opvarmes for at gøre cannabis aktivt!
den siger iøvrigt også at 90% alkohol er optimalt?

God artikel iøvrigt - den handler om at lave tinctur (staves?) hvilket lyder som det du vil lave!
http://www.cannabisculture.com/v2/articles/3005.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
"jeg har aldrig hørt at THC skulle smide et carboxylsyre-gruppe for at blive aktiv. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt at opvarme det."
Hvis det skal indtaes koldt er det vigtigt det bliver varmet op, ellers virker det altså ikke særlig godt (forsøg selv)

Jeg har spildt alt for meget tjald på "opløs i fedtstof uden varme" tilbage i teenageårene, det er ikke bare en røver

OK, tak! Er et kogende vandbad nok eller skal jeg finde andre metoder?

fizh skrev:
Du skal ikke langt over stuetemperatur før LSA begynder at nedbrydes, så lad vær at varm det op. Og opbevar det mørkt da lys også er med til at nedbryde LSA'en.

Så laver jeg først Cannabsint og efter opvarmningen smider jeg LSA i og gemmer det et mørkt og koldt sted.

Bobbybabz skrev:
ifølge denne artikel lyder det ikke som om alkohol skal opvarmes for at gøre cannabis aktivt!
den siger iøvrigt også at 90% alkohol er optimalt?

God artikel iøvrigt - den handler om at lave tinctur (staves?) hvilket lyder som det du vil lave!
http://www.cannabisculture.com/v2/articles/3005.html

Alkoholen skal ikke opvarmes, THC'en skal! Jeg tror bare at det er lettere at opvarme det efter at have blandet det til en væske. Tror i bedre at det kan betale sig at opvarme det før? Og hvordan gør man det?

Takke Takke!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]