Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psychedelialings (opfindsomt ikke?)

Mig og en mate sad og diskuterede LSD her for en halv times tid siden, og han påstår at LSD/svampe (amongst others) skulle virke nedbrydende på ens muskler. Kunne godt følge ham så langt som at man sikkert kunne komme til at overanstrenge sig under et trip, på en eller anden måde. Men han mener at selvom man skulle ligge helt stille, ville det stadig virke usundt/nedbrydende på musklerne.

Jeg må sige at jeg tvivler STÆRKT :roll:

Men så var det jo jeg tænkte at der måtte være nogle kloge hoveder herinde der kunne gøre det klart for os om det har noget hold i sig :).

På forhånd tak!

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Der findes mig bekendt ingen forskning der understøtter din vens påstand. Jeg tvivler også stærkt på at det har noget på sig. Mon ikke han tænker på stimulanser?

Junior medlem

Nope, er 100 på at han snakkede om LSD. For vi snakkede nemlig også om at Extacy havde en sådan virkning.

Men okay, er jeg da glad for at høre ;)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Tja. ecstasy er vel og en slags stimulans.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
jeg spœnder som en sindsyg når jeg tripper, men hvordan det skulle ødelægge dine muskler mer at spœnde på lsd / svampe kan jeg ikke se nogle logik i. og nå det nu både er svampe og lsd kan det jo ikke vœre noget med selve stoffet at gøre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Det er sjovt for jeg har faktisk lige siddet og tænkt på om LSD egentlig ikke var godt for ens krop, sådan føles det ihvertfald tit efter et trip, har det som om at mit nervesystem lige har fået en omgang god massage og jeg har det bare generelt godt bortset fra lidt træthed ovenpå al den tankevirksomhed... Jeg forholder mig stærkt mistroisk overfor den påstand at det skulle være nedbrydende. Tværtimod tror jeg mere på at det med spændingerne er opbyggende, lidt ligesom at man får gode mavemuller af at grine :D Det giver ihvertfald god mening i mit hovede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
You said it, Cubensis! ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Ja jeg er faktisk af den overbevisning at det er sundt for kroppen at være på syre, det at man under nogle trips spænder i musklerne kan jo ikke være andet end sundt. Ved ikke med jer andre, men hvis jeg har haft et rigtig godt syre trip med de mest griner mennesker osv så har jeg godt "ondt" i maven dagen efter, altså kan mærke at jeg har grint i 8-9 timer i streg. Og man får jo brændt en masse kcal. af og det er jo sundt. Det har jo ikke noget at gøre med den måde at fx amf og kiks ødelægger kroppen på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Glæder mig til LSD bliver legaliseret og man på samtlige dameblade kan se forsider med forskellige variationer af "Jeg tabte mig 5 kg på en måned ved hjælp af LSD"

Site Webmaster
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Det er sjovt for jeg har faktisk lige siddet og tænkt på om LSD egentlig ikke var godt for ens krop, sådan føles det ihvertfald tit efter et trip, har det som om at mit nervesystem lige har fået en omgang god massage og jeg har det bare generelt godt bortset fra lidt træthed ovenpå al den tankevirksomhed... Jeg forholder mig stærkt mistroisk overfor den påstand at det skulle være nedbrydende. Tværtimod tror jeg mere på at det med spændingerne er opbyggende, lidt ligesom at man får gode mavemuller af at grine :D Det giver ihvertfald god mening i mit hovede.

Jeg har ingen anelse om hallucinogeners skadelighed, men er det ikke lidt tyndt, at sige at LSD og andre tryptaminer og phenethylaminer ikke er skadelige, med det grundlag at det "lissom er noget du føler"?

Jeg ved godt du ikke er så meget for den videnskabelige metode, men når vi nu snakker om stoffers skadelighed, er det så ikke mere fornuftigt at gå den vej i stedet for at stole på noget du "føler"?

Hvordan ville du have det i kroppen efter et ordentligt horrortrip? Ville det stadig føltes som en gang behagelig massage?
Og hvis ikke, var stoffet så skadeligt der?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Well rbp, så længe jeg ikke har set nogen videnskab på om det skulle være hverken det ene eller det andet, så er jeg i vid udstrækning tilbøjelig til at stole på det jeg selv oplever. Og jeg har ikke sagt at de ikke ER skadelige, jeg har ytret at jeg på baggrund af mine egne fornemmelser, bemærk at jeg bruger ordet tro/mistro. Der er for mig at se intet galt i at have en overbevisning/tro på noget, der ikke er baseret på den videnskabelige metode. Så længe man ikke claimer at det er fakta, det har jeg da lært ;)

Hvis virkeligheden forholdte sig sådan at jeg kendte til nogen, der havde haft en oplevelse der understøttede påstanden om at tryptaminer og phenetylaminer skulle være skadelige for ens muskler, så ville jeg helt bestemt fortælle om den og afveje min stillingtagen derefter, men siden jeg ikke kender nogen med den slags oplevelser men kun folk der siger det samme som de fleste andre i den her tråd, nemlig at det føles godt på kroppen, så vil jeg som sagt være tilbøjelig til at tro på dette.

Mht. til ordentlige "horrortrips" så har jeg aldrig haft og har aldrig tænkt mig, at udsætte mig selv eller folk jeg kender for en dosis der kunne lede til hvad jeg forestiller mig, du mener med det. Jeg vil ikke udelukke at det kan være skadeligt for kroppen da jeg ved at noget så umiddelbart uskyldigt som kaffe kan give hjerneskader, hvis man drikker for meget for længe.

Medlem

Er lige vendt hjem fra en sommerhus tur med LSD Cubensis og Lattergas, og jeg brugte da det meste af dagen i min stribet heldragt på at vældte rundt og lave kolbøtter i haven helt færdig af grin :-D God motion, og jeg har det så fedt i dag! Bare jeg tænkter på det nu bliver jeg helt varm inden i og får et smil på læberne, følte mig 100% som tigerdyret fra peterplys!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Skou skrev:
...det at man under nogle trips spænder i musklerne kan jo ikke være andet end sundt. ... Det har jo ikke noget at gøre med den måde at fx amf og kiks ødelægger kroppen på.

:hm:

Hvorfor kan det ikke være andet end sundt at have spændinger i musklerne? Og du siger at "amf" og "kiks" ødelægger kroppen. Hvorfor skulle de muskelspændinger man får at det ødelægge kroppen og dem man får af LSD være sunde for den?

Jeg må indrømme at jeg ikke ved meget om disse ting, og det kan godt være at du har en god forklaring på det. Umiddelbart lyder det bare som om, du tænker: "LSD er jo ikke skadeligt for det er jo bare sådan noget psykedelisk noget".

balle skrev:
Er lige vendt hjem fra en sommerhus tur med LSD Cubensis og Lattergas, og jeg brugte da det meste af dagen i min stribet heldragt på at vældte rundt og lave kolbøtter i haven helt færdig af grin :-D God motion, og jeg har det så fedt i dag! Bare jeg tænkter på det nu bliver jeg helt varm inden i og får et smil på læberne, følte mig 100% som tigerdyret fra peterplys!!!

:D :D :D :D :D :D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis i sidder og venter på en der skriver at det er bullshit at LSD ødelægger musklerne, så skal jeg gerne skrive det:

Bullshit!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH
Tror det er en myte der stammer fra en gammel observering af "tynde" hippier...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
the-red-pill skrev:
Skou skrev:
...det at man under nogle trips spænder i musklerne kan jo ikke være andet end sundt. ... Det har jo ikke noget at gøre med den måde at fx amf og kiks ødelægger kroppen på.

:hm:

Hvorfor kan det ikke være andet end sundt at have spændinger i musklerne? Og du siger at "amf" og "kiks" ødelægger kroppen. Hvorfor skulle de muskelspændinger man får at det ødelægge kroppen og dem man får af LSD være sunde for den?

Jeg må indrømme at jeg ikke ved meget om disse ting, og det kan godt være at du har en god forklaring på det. Umiddelbart lyder det bare som om, du tænker: "LSD er jo ikke skadeligt for det er jo bare sådan noget psykedelisk noget".

Er utrolig træt og skæv så ville bare lige henvise til vores egen wiki

Først om MDMA og kiks

Citat:
Neutralt
Pupiludvidelse
Mindskning af appetitten
Visuals (sjældent, ofte et tegn på for høj dosis)
Øget energi, rastløshed
Let forhøjet blodtryk og puls
Smertestillende. Opfattelsen af smerte ændrer sig og kan endda føles behagelig.
Mulighed for frembrud af fortrængte følelser
Negativt
Svimmelhed og motorisk forringelse.
Risko for overophedning/hedeslag, hvis brugeren befinder sig i varme, dårligt ventilerede lokaler, ikke drikker nok vand og evt. danser. Dette kan lede til bevidstløshed, og har forårsaget en del dødsfald. Hvis stoffet tages i rolige omgivelser, og man husker at drikke vand, er risikoen meget lav. Hvis du danser anbefales det at drikke ½ liter vand i timen. Hvis du forholder dig i ro kan du nøjes med mindre. Det er ikke sundere at drikke mere end ½ liter i timen. Der har været enkelte kedelige eksempler på, at personer har fået det dårligt af stoffet, og har drukket meget store mængder vand (flere liter på kort tid) i den tro at det ville hjælpe. Så meget vand på så kort tid kan foresage hyponatremia, som har døden til følge.
Kvalme og/eller opkast
Serotoninsyndrom. Det er vigtigt at bemærke, at man sagtens kan have symptomer på serotoninsyndrom uden at det indikerer en fare (så som fortagsomhed, svimmelhed, kvalme). Nogle effekter er direkte eftertragtede (euforien er netop en følge af "for meget serotonin").
I sjældne tilfælde oplever nogle brugere en angstforstærkende virkning. Kan ske bl.a. ved overdosis eller fordi de bliver bange for stoffets påståede farlige virkninger. Det kan også skyldes en angst for at miste kontrollen, eller frembrud af ubehagelige fortrængte følelser.
Muskelspændinger (især i kæbemusklerne)
Midlertidig impotens
Sværere eller umuligt at opnå orgasme
Svækket dømmekraft, da alt virker fantastisk. Kan bl.a. lede til fortsat redosering ud over de sikre niveauer for at holde rusen kørende eller godtroenhed overfor andre. Herunder falske forelskelser og sex med personer, som man egentlig ikke ønsker at have sex med under normale forhold.
Kan forårsage nedtrykt sindstilstand i dagene efter indtagelse. Anekdotisk viden peger i retning af, at personer, der i forvejen lider af depression, er mere sårbare for denne effekt.
Kan forårsage depression (og måske paranoia) ved langvarigt overforbrug.

Så tager vi lige amf

Citat:
Neutrale effekter
Forøget puls
Spændte kæber
Pupiludvidelse
Øget svedtendens
Øget temperatur
Nedsat appetit
Negative effekter
"Nedturs"-tømmermænd
Hjertebanken
Mavepine
Irritation
Hjertestop
Aggressivitet
Kvalme
Hallucinationer (visuelle såvel som auditive)

Og nu LSD

Citat:
Neutralt
Visuals

Negativt
Mulighed for badtrip

Så må du selv vælge hvad der ser mest forduftigt ud. 8)

True true Dex 8)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Nu er det ikke lige forbi der er bogført så meget under LSD.
Men nej emnet er vist blevet vendt nu.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Ifølge Stanislav Grof er epilepsi og hjertesygdom de eneste fysiske kontraindikationer ved indtagelse af LSD. Det er blevet givet til en del patienter i terminalstadiet uden fysiske komplikationer overhovedet. Undersøgelser der har påvist ødelæggelse af kromosomer er blevet tilbagevist.

Kilde: Stanislav Grof. Jeg kan ikke huske hvor i hans bøger jeg har læst det, men er sikker på det er i serien "Den indre rejse". Den kan læses i løbet af nogle uger/måneder alt efter læsefærdigheder :)

Centralstimulerende midler nedbryder kalk og øger forbrændingen, ligesom kaffe gør det (dog i langt mindre grad). Kilde: Diverse steder. Søgning på internet i minutter/timer eller dage alt efter søgefærdigheder.

Voldsomt centralstimulerende stoffer kan derfor være muskelnedbrydende (dog næppe svagere som kaffe), men det er min egen konklusion.

Most of the physical world is unseen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]