Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 12:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
http://ing.dk/artikel/100173-malingsfje ... landt-unge

Jeg synes næsten i burde læse diskussionen derinde :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja den er ret morsom, bare synd at Ingeniøren er begyndt på at kopiere EB-artikler.

Der er virkelig ikke meget andet så nu kaster medierne sig over hvad som helst.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Prometheus skrev:
Hva'fornoget? Hvor har du fra at jeg er fortaler for nogen af stofferne?

Cirka herfra:

Prometheus skrev:
Der har været et dødsfald, men så vidt jeg ved drak han en voldsom mængde, skyllede det ned med guldøl, og var allerede godt beruset da han tog det. Det er svært at skyde skylden på stoffet for det. Langt de fleste ulykker som sker med GBL og GHB sker i kombination med andre depressanter.

For mig lyder det som at du skriver at det ikke er stoffet der slog manden ihjel og at du ikke mener at stoffet er så farligt i sig selv men kun hvis du blander det med alkahol, som vist er den normale prosudure.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Opis skrev:
For mig lyder det som at du skriver at det ikke er stoffet der slog manden ihjel og at du ikke mener at stoffet er så farligt i sig selv men kun hvis du blander det med alkahol, som vist er den normale prosudure.

Stoffet har rigeligt med risici i sig selv (læs min tråd længere oppe), og prøv at søge herinde på de utallige tråde hvor der bliver advaret på det kraftigste mod at blande GHB/GBL og alkohol. Det er SLET ikke normal procedure at drikke alkohol når man tager et af de to stoffer, selv om man kan få det indtryk når man læser EB's artikel. Det er en af de kombinationer som der er blevet advaret om oftest på Psychedelia.
Vidste du for øvrigt at GHB anvendes som sovemiddel i Danmark? Hvis ikke, prøv at slå Xyrem op på http://www.medicin.dk .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
http://ing.dk/artikel/100173-malingsfjerneren-gbl-er-det-nye-rusmiddel-blandt-unge

Jeg så den og skulle netop til ind og skrive her; men du kom mig i forkøbet :P

Er faktisk overrasket over den overvejende åbne holdning til hash - og sjovt at se de få som forsvarer forbuddet må nøjes med yderst tvivlsomme kilder (inkl. SST) og de sædvanlige forældede argumenter... Kommentarerne til Ingeniørens artikler har det ellers med at ende i ligegyldigt flueknepperi om stavefejl osv + "jeg er klogere end dig" indlæg :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
FORBYD FÆLGRENS NU!!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Prometheus skrev:
(læs min tråd længere oppe),

Er det den her du mener

Prometheus skrev:
Det lyder altså også grimt, beskidt og farligt at bruge fælgrens som rusmiddel... :P

For der synes jeg heller ikke det lyder som en advarsel eller noget i den retning, Den :P Tyder mere på at din setning skal tages som fis og at du ikke mener at det er "grimt, beskidt og farligt at bruge fælgrens som rusmiddel... "

Prometheus skrev:
Vidste du for øvrigt at GHB anvendes som sovemiddel i Danmark? Hvis ikke, prøv at slå Xyrem op på http://www.medicin.dk .

Nej det viste jeg ikke da jeg aldrig har intreseret mig for GHB, da det forkommer mig som noget man skal undgå. Jeg holder mig til ting jeg ikke må skrive om herpå og der endnu ikke er havnet i aviserne for at slå folk ihjel ;) og det uanset hvor dumme folk er i deres omgang med det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
xyrem indeholder GHB og ikke GBL for at få det på det rene.

ville lige smide den her ind for en god ordens skyld. GBL til GHB

så fandt jeg også den her GBL skadelighed kontra GHB

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Opis skrev:
Prometheus skrev:
Det lyder altså også grimt, beskidt og farligt at bruge fælgrens som rusmiddel... :P

For der synes jeg heller ikke det lyder som en advarsel eller noget i den retning, Den :P Tyder mere på at din setning skal tages som fis og at du ikke mener at det er "grimt, beskidt og farligt at bruge fælgrens som rusmiddel... "

Det er ment som en kommentar til at medierne har en sjov tendens til at finde på de mest farligt/beskidt-lydende navne for rusmidler som de ikke kender til. På samme måde som ketamin er blevet kendt som hestebedøvelse i medierne. GBL er ikke blot fælgrens, men et kemikalie som anvendes til mange ting. Det forekommer endda naturligt i menneskekroppen i små koncentrationer. GBL er ikke fælgrens, men visse former for fælgrens kan indeholde GBL. Eller ren GBL kan blive solgt som fælgrens, for at holde distributøren fri for juridisk ansvar hvis nogen skulle finde på at indtage det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
sulek skrev:
FORBYD FÆLGRENS NU!!

Det har vidst været forbudt i 10 år..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Prometheus skrev:
Det er ment som en kommentar til at medierne har en sjov tendens til at finde på de mest farligt/beskidt-lydende navne for rusmidler som de ikke kender til.

Ligesom dengang hvor der var rigtig meget fokus på unges brug af ecstacypiller og alle spisesedlerne flød med historier om dødsfald og piller med rottegift, der kaldte de sjovt nok GHB for flydende ecstacy, selvom det intet havde at gøre med ecstacy... Og nu hedder det så fælgrens :?

Følg med i næste uge hvor der fokuseres på voltægtsmandens bedste ven, bedøvelsesjuice!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
spiffeh skrev:
http://ing.dk/artikel/100173-malingsfjerneren-gbl-er-det-nye-rusmiddel-blandt-unge

Yes sir :D
Hvem her inde fra hedder Rune og som også debaterer på ing.dk? :)
Stor stor 5 tal til dig ;)

On topic

Synes det er spændene hvordan alle rusmidler som ikke er alkohol bliver gjort ulovlige.. Og med spændene mener jeg skræmmende. Men hvis folk virkelig er så dumme at de blander GBL/GHB og alkohol i de mængder som der snakkes om så er det da også deres egen skyld. Men stadig trist at EB og de andre ikke ønsker at oplyse om hele HR delen der er følger med til hver eneste af de her narkohistorier. Typisk dansk...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]