Hej Blomst!
Det røre sgu noget i mig, når folk som Du lukker op og råber om hjælp. Jeg får virkeligt ondt af dig.
Her er mit bidrag så til dit tilfælde, og andre som læser med og står på samme flise. Så at sige.
- nogle vil måske sige at det noget underligt noget jeg skriver, men det er nu engang min måde at tackle sådanne problemer på.
Hvis du ikke allerede har det, så få først og fremmest styr på de basale ting i din tilværelse.
Hold værelset/lejligheden ryddet og rent. Spis ordenligt. Lav dine, eventuelle, lektier. Gå i bad hver dag.
Kom ind i en ordenlig søvnrytme. Klæd dig i tøj du føler dig tilpas i, og ikke nødvendig vis hvad moden diktere. Tjen lidt penge, hvis du har brug for det/lyst til det. Et job er også en god måde at møde og komme i kontakt med mennesker på, selvom det kan virke uoverskueligt, for en plaget sjæl som dig.

Der er selvfølgelig mange flere ting, og dette er bare eksempler. Du vil opdage flere ting, hen ad vejen.
Det er ting som gør livet meget nemmere, i en hverdag hvor man ellers er nedtrykt. Det er i hvert fald min oplevelse.
Især det med at holde værelset ryddet og pænt og spise fornuftigt(det giver også lidt selvtillid, når man ved man er god ved sin krop). Jeg ved det kan være svært det hele. Men gør dig alligevel den tjeneste at give det en chance.
Dernæst kan jeg varmt anbefale dig styrketræning! Og nej, ikke body building. Styrketræning.
Meld dig ind i et fitness center. Det er ikke det dyreste. Nok 200-250/måned. Gør det til en del af din rutine at træne regelmæssigt. Det kan være virkeligt skræmmende for en fyr i din situation at skulle gå ned blandt muskelkæmperne, og skulle begynde at træne. Been there. Det jeg gjorde, var at smække mit yndlings musik over på Ipod'en! Man kan bare skrue helt op mens man træner, og forsvinde i sit eget lille univers. Det er faktisk ganske hyggeligt, oven i købet motiverende hvis man lytter til noget musik som er lidt 'up-beat'

Og hvis du har lidt overflødige kilo så er det bare op cardio-maskinerne(løbebånd, cykel, step-maskine osv.)
Du kan eventuelt gå ind på
http://www.bodybuilding.dk. Her kan du finde massere af hjælp til hvordan man sætter en kostplan samme, hvilke øvelser man kan lave og en hel masse andre ting i forbindelse med motion, træning og kost. Meget nyttigt og motiverende. Og jeg kan love dig for at der ikke findes noget større selvtillidsbooster end når man kan se at kroppe forandre sig til det bedre, og det er SÅ motiverende til at fortsætte. Det mener jeg virkelig. Det er kokain gange uendelig.
Desuden, så er ting som styrketræning rigtig godt til at flytte fokus fra de negative ting man går og tumler med. Og hvis gør det grundigt er man så udmattet, på en behagelig måde, at man også glemmer det lidt resten af dagen.
På et tidspunkt - det kan tage meget langt tid, desværre - opnår man et så højt niveau af selvrespekt og selvtillid
at man har mod på at f.eks. møde nye mennesker, tage initiativ til samtaler med piger og i det hele taget har man meget mere mod på det hele. Men mærk dig mine ord: det er ikke noget der sker med det samme. Jo mere du lægger i det, jo hurtigere går det, men jo mere tidskrævende er det. Gør det til en hobby, det gjorde jeg. Og det har hjulpet mig, synes jeg.
I det hele taget så er en sund livsstil og regelmæssig træning kombineret med med optimisme, viljestyrke og troen på at det nok skal lykkes min opskrift til en bedre til en nemmere tilværelse. Det er hamrende svært, og selvdisciplin er et must, men det kan altsammen overkommes hvis du tror på det.
Livet er hvad man gør det til.
Jeg håber at du kan bruge det til noget, men ellers kan jeg se at der rigtigt mange fornuftige mennesker som muligvis har nogle mere overkommelige bud.
Jeg ønsker dig alt det bedste fremover, og håber at du må få vent skuden mod det bedre!