Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, mit første post her på siden og et meget roddet et af slagsen..

Tror I at en legalisering vil føre til en afkriminalisering?

- Selvfølgelig vil der forekomme en art af afkriminalisering af hashmarkedet, men vil de kriminelle ikke bare søge andre veje, simpelt er svaret selvfølgelig jo: men det endegyldige mål for politikkerne er vel at få stoppet en igangværende og kommende bandekrige - SF's udmelding kommer rimelig belejeligt i og med den danske befolkning er ret træt af bandekrigen, selvom det ikke er nævnt nogle steder i artiklen, så ligger den ligesom lidt mellem linjerne imo. Nu ved jeg ikke, hvordan SFs politik har været overfor hash førhen, men jeg kunne forestille mig, at den har været ret positiv, så det er ikke for at kalde SF for populister, selvom der sikkert nok kan findes en masse eksempler på dette, men det er en anden diskussion. Der skrives, at der ønskes den hollandske model, jeg læste, og nu må I helst ikke hænge mig op på dette, at pga. de 'høje' priser ved coffeeshops eksisterer der stadig et sort marked for hashen.
Argumentet er vel lidt tyndt, når de kriminelle blot søger henad andre kriminelleleveveje. Og det holder ikke at legalisere sig ud af alt for at afkriminalisere, det er vel åbenlyst. Så kan man argumentere for at ifht. at alkohol er lovligt, så burde hash også være det rent sundhedsmæssigt, det er sikkert rigtigt. : )

Jeg er selv meget i tvivl om, hvad jeg skal synes: det skyldes nok, at jeg mangler nogle argumenter og facts, som I meget gerne må diske op med.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Hvad er det nu lige nuance forskellen er mellem legalisering og afkriminalisering?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]