Amendir skrev:
Ok dér.
The Lizardman har fat i noget af det rigtige, omend jeg aldrig ville bruge noget brændbart som downtube.
Få fingrene i et glas- eller metalrør. Hvis man ryger meget på sin hjemmelavede bong, så kan man risikere at materialerne bliver varmet så grundigt op, at de begynder at afgive dampe. Og ærligt talt, hvem har lyst til at indånde haveslangedampe?
Som hoved kan du enten bruge et merskumshoved eller du kan lede efter et topnøglehoved. 1 1/4" har jeg fundet ud af er ret god.
Ellers er det nogenlunde samme process som Lizardman beskrev. Varm bongen op hvor du vil stikke hullet, fyr din downtube ind og sørg for den sidder godt og lufttæt fast. Virkede det ikke og den føles løs i det, så frygt ikke. Køb noget epoxy og giv den en god klat rundt i kanterne.
Prik eventuelt et sliphul og gør det gerne så langt nede som du kan, uden der ryger vand med ud, hvis du fylder bongen. Eventuelt lige over hullet hvor downtuben går ind.
Og ja, i sådan en hjemmelavet bong vil jeg også anbefale at bruge noget toiletpapir i et rør. Hiv lagene fra hinanden og stop dem ned i røret. Så har du et godt filtermundstykke.
Men ærligt talt, det kan virkelig kun betale sig at lave en bong, hvis man har alle remedierne liggende. Skal du købe det mindste, ja så er det ærligt talt en langt bedre investering at købe en glasbong til små 150-200 kroner. Det kan de altså fås til og i god kvalitet endda.
Det er jo netop derfor jeg skriver at manden skal købe sig en bong istedet for det der lungeknepperi

Men ska man bare være hurtig basket er det da en nødløsning ja, og det er så en god idet at have et godt udvalg imellem haveslangerne man skal bruge, så man idetmindste ka tage den med det gummie man ved er mindst farligt eller skadeligt..
Har også før hørt at man skal passe lidt på med at bruge jern og værktøjer som bonghoveder og lign.
Mange metaliske dele kan være behandlet eller " glaseret " ( ved ikke hva det hedder ) med mange sjove ting.. har hørt før, at ryges der på aluminium hoveder jævnligt, frigiver det varme alu nogle stoffer der kan gøre dig steril.
Jeg hørte også til mit svejsningskursus, at rustfrit stål ( tror jeg det var ) frigiver ozon når det opvarmes ved høje grader, og det er altså farligt
ved ikke om det er vigtig viden det jeg skriver her kl lort om morgenen i min skævert.. meeeen.. rygter ka være sande og siden jeg ikke har direkte docu på det eller orker at lede lige nu bestemmer i selv om i vil tro eller ej.. jeg ryger bare på min glasbong, og ellers kun på merskumhoveder - så føler jeg mig på den sikre side hehe ..
Nogle grøntsager kan faktisk også godt bruges til bongoveder- dog kan de ikke bruges så mange gange, men det kan da ivertfald ikke være skadeligt

at ryge på en stump gulerod ?