Selv om man ikke har lyst/overskud til at gå i kast med lucid dreaming, er denne side meget brugbar.
Det er f.eks. en god side at bruge til drømmetydning, der sidder mange kloge hoveder rundt om i verden der kan tyde og give svar på hvad dine drømme betyder. For mange kan drømmetydning måske lyde som noget hokus-pokus, men det behøver det slet ikke at være. Personligt er jeg slet ikke overtroisk, men jeg har fundet ud af at mine drømme hænger tæt sammen med det jeg foretager mig i den "vågne verden", både på godt og ondt og tit kan jeg finde svar i mine drømme.
Jeg vil lige som Innernetexplorer opfordrer alle til at give sig i kast med lucide drømme, vi sover rundt regnet en tredje del af vores liv væk, så hvorfor ikke bruge denne del til noget?
Desuden synes jeg det er bemærkelsesværdigt at der sider så mange personer på Psychedelia som er fascineret af psychedeliske stoffer og som ikke har givet lucid dreaming et forsøg (måske er det fordi det kræver lidt mere end bare at æde et stykke pap eller sniffe en bane?). Personligt synes jeg det på sin vis er meget mere spændene og brugbart end diverse psychedeliske stoffer (selv om man selvfølglig ikke helt kan sammenligne det), især WILD (wake initiated lucid dream) teknikken tror jeg rigtig mange vil finde ekstrem fascinerende, denne teknik kan efter egne erfaringer også mixes med forskellige psychedeliske subtancer, især Ketamin er brugbart her.
Lige en tutorial til wake initiated lucid dream så udenforstående kan få en idé om hvad det er:
http://www.dreamviews.com/forum/index.p ... topic=2048 Denne teknik vil nok først være mulig efter øvelse og succes i de andre teknikker.