Opis skrev:
Jeg skal bruge en advokat til at få min ret.
Jeg skal have min søn igen.
Jeg vil have min frihed igen.
Jeg vil være mig selv igen.
Jeg kan ikke gennemskue systemet og man skal kunne reglerne selv for at få hjælp. Jeg har næsten alt i papirer som jeg skal bruge, skal bruge en der vil og kan finde ud af at bruge det for mig.
Jeg vil søge pansion og har brug for en der kan hjælpe mig med det.
Jeg skal bruge en advokat for at finde alle fejlene der er begået i min sag og så vil jeg prøve at gøre noget ved det.
Jeg er ikke den eneste der har det på denne måde og hvis alle bare tier og bukker nakken bliver det aldrig anderledes. Men det er de svage der kæmper de svages ret.
Det er en af grundene til at jeg er havnet som jeg gjorte.
Jeg hjalp mine venner som havde problemer med komunen og har gennem tiden fået fyret to socialrådgiver og givet et par næser til andre. Så havde jeg brug for systemet og de så muligheden for at hævne sig. Og så var jeg ikke stærk nok til at kæmpe min egen sag.
Inden jeg blev angst var jeg ikke en pivskid men en der stod på min ret og en stærk person der gik efter det jeg ville have og fik og nåede det som regel

Den person bliver jeg delvis igen.
Jeg tror stadig på retten til at være sig selv og alternative livstile.
Yes, det er jo fint at tro på, men den ret giver du jo afkald på, når du beder fællesskabet om at løse de problemer, du ikke kan. Det er ikke personligt ment, og du må ikke tage det ilde op, for det lyder som om, du har en hel del at kæmpe med, men hvordan kan man på den ene side vedkende, at du lider af kroniske angstproblemer, at du kan ikke passe et arbejde og at du udgør et problem i dine børns opvækst, mens du på den anden side forlanger af fællesskabsinstitutionere, at du skal ha' en gratis advokat, at du skal ha' din søn igen og at du i øvrigt skal have livslang pension, så de kan betale dig for, at du føler dig fri.
Samtidig har du tilladt dig, at blande dig i, hvem der er kvalificeret til hvad nede på kommunen, og forestiller dig nu en eller anden kommunesammensværgelse mod dig, din familie og din frihed.
Fra den smule, jeg selv har haft med "systemet" at gøre, er det heller ikke mit indtryk, at det er det mest fleksible eller forstående apparat, man kan have med at gøre; men ærlig talt: Hvis vores skattekroner ikke skulle gå til at fjerne udsatte børn fra deres ustabile ophav, så ville jeg da først føle, de blev spildt.
Jeg ved ikke, hvad du regner med, når du afviser behandling, men synes du, staten skulle lade dig gøre det "på din egen facon"? Grunden til, du har kontakt med myndighederne, er jo præcis fordi din måde, ikke virkede.
Jeg kan godt se, vi ikke har det bedste system til at hjælpe folk med psykiske problemer, men det er nu engang det, der praktiseres. Jeg synes, at holdningen er noget i retning af: "Det kan godt være, jeg ikke kan tage mig af mig selv eller andre, men der er i hvert fald ingen, der skal bestemme, hvad jeg gør!" Det er både et rimeligt og forståeligt synspunkt, men at du samtidig forventer, at fællesskabet skal finansiere en livsstil bygget på den holdning og tolerere, at dine børn bliver ofre for den, er direkte dumt. Dine udtalelser understøtter i højeste grad, hvor godt vores sociale system trods alt er, når enhver kan skrige til det offentlige: "Så frels mig dog fra mig selv!", mens de stadig forventer, at hjælpen kommer på offerets betingelser.