Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Jeg har nu ingen problemer med at kunne tænde bonghovedrf med 0,9 g. Nepal pr. smøg til 120 kr. fra staden. Men det er da et dejligt lækkert klistret fluffy bong mix man får :)

Men har som sagt aldrig været fan af og varme mixe over flere gange, syntes det smager langt bedre når det kun er blevet varmemixet en gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Ja, tror på det bliver et "fluffy" mix :D

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg bliver da helt chokeret over de store mængder hash keta smider i tobakken :D
Jeg plejer at bruge 1 gram til 2,5-3 smøger med kashmir hash fra staden, eller lys marok og det virker fint, hemmeligheden er at man bliver lige så skæv af at mixe mildere, man skal bare ikke vende sig til at ryge 50/50 mix for så udligner tolerancen anyways.

Måske er det grunden til at jeg slipper så godt fra det i perioder med hverdagsrygning, fordi jeg kun ryger et kvart gram på en aften, men med fin effekt, fordi det er det jeg er vant til.

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 11:43, rettet i alt 1 gang.

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
sp2nky :arrow: Øhh nej hvorfor skulle jeg dog det ? Tobak er sku' tobak ! Og er sku for doven til at bruge tid på at pille det fra, og kan ikke se hvad forskel det skulle gøre ?

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 11:43, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Når jeg laver bongmix så sidder jeg altid og sortere det værste hvide lort, også alle de der hårde stilke. :) Tager lige 5 min ekstra men synes altid det er vær at være lidt bamhjerte og bruge lidt kærlighed på sit mix, så det bliver med et godt resultat.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
AltRygende skrev:
Når jeg laver bongmix så sidder jeg altid og sortere det værste hvide lort, også alle de der hårde stilke. :) Tager lige 5 min ekstra men synes altid det er vær at være lidt bamhjerte og bruge lidt kærlighed på sit mix, så det bliver med et godt resultat.

Du skal da bare ryge noget uristet bongmix, du er jo alt rygende :D

Medlem
Brugeravatar

TheRagingPussy skrev:
AltRygende skrev:

Du skal da bare ryge noget uristet bongmix, du er jo alt rygende :D

Haha, er jeg også til en gænse :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
den er sku bedre end den guide jeg lavede før i tiden du ;)
takker

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Қeta-Smølfen skrev:
Jeg har nu ingen problemer med at kunne tænde bonghovedrf med 0,9 g. Nepal pr. smøg til 120 kr. fra staden. Men det er da et dejligt lækkert klistret fluffy bong mix man får :)

Men har som sagt aldrig været fan af og varme mixe over flere gange, syntes det smager langt bedre når det kun er blevet varmemixet en gang.

se endelig en der taler et sprog jeg forstår :D
Alle mine venner siger altid at en erfarren ryger varmemixer over flere gange og blablabla
nej..
Syndes jeg ikke :-) ved godt dette sikkert bare er ren fantasi og tankespind men jeg forstiller mig altid at noget af nol'en i hashen fordamper osv men igen... så burde det vel bare forsvinde ud i tobakken... eller.. gisp ! ud i luften :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
lige et par tilføjelser til en ellers lœkker guide..
først og fremmest, hvordan definere man mix?
i min verden er det hash der "smeltet" sammen med tobak, og ikke hver for sig.. det vil sige at der er et optimalt blandings forhold, mit gennemsnit er 0,4-0,5 til 1smøg ( afhængige af hash kvalitet )
min tobak blive først sorteret for hårde stykker, derefter blive det ristede til der er ikke er mere nikotin og fugt tilbage i en riste-skål lavet af staniol(sølvpapir)
mit hash skal pilles så fint som muligt dog uden at blive støv..
derefter blive hashen støjet ud over tobakken i mixe-skålen
ild fra en lighter blive brugt til varme tobak og hashen under "kraftig" omrystelse, nå hashen begynder at afgive røg og lugte( ikke brœnde! ) blive det hele smidt op i en skål og "mast" så godt sammen som muligt, der efter fjerne jeg så det tobak og hash der ikke er blevet mixet ind/ud af mixet..
så der mix ;)

Medlem

et godt bongmix er 0,7g hash, 2/3 smøg. rist tobakken, varmemix, pulveriser det i en morter (eller grind det, næsten ligeså godt) så du får noget fluffy pulver. det brænder perfekt, IMO kradser det mindre (kan godt være noget jeg bilder mig ind) og du bliver vildt lam :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
i vil nok synes det er klamt, MEN:
jeg rister sku aldrig smøgerne jeg mixer med! inden jeg flyttede til danmark kendte jeg ikke engang til det.. (kommer fra .de) da jeg engang var op og besøge nogen venner sad de lige pludselig også og ristede .. lol jeg flæggede af grin (okej,nok pga det kostbare cheese heh) for jeg røg så meget med dem før i tiden og så pludselig gør de noget jeg kun kender fra udlandet (dk ;p)
jeg kan da godt mærke forskel, men må helt ærligt sige at jeg rent faktisk er ligeglad og da jeg self er en max slacker gider jeg ikk og gøre det ;)
må tilføje at jeg også ryger smøger så det nok derfor i dont care..

Junior medlem

hvis jeg ryger en hoved uden at have ristet tobakken ser jeg næsten stjerner pga nikotin og hoster vildt :P

Medlem
Brugeravatar

jakobdue skrev:
hvis jeg ryger en hoved uden at have ristet tobakken ser jeg næsten stjerner pga nikotin og hoster vildt :P

Fy forhelved. Ville aldrig lave mix uden at riste tobakken, men hver sin smag. Man bliver jo skæv af lorte :D

Junior medlem

ej det er da dejligt med sådan et nikotin hovede der... - not..

præcis samme måde som jeg har lavet mit mix i gennem 4 år nu :) og det er sgu det bedste mix du kan ryge

Junior medlem
Brugeravatar

Ryger pt. 0,8-0,9g/1 smøg semi og gerne ned mod de 0,5g med noget bedre tjald.

Er ikke helt mix relateret og kan være det er besvaret, men tænkte jeg lige ville høre om nogle har erfaringer med vand mængden i forhold til røret?

Rister altid tobakken grundigt og har som reelt røret tættest mod bunden da vand både filtrerer, køler, laver penge og meget andet godt, som giver et mildt hoved.
Hvorimod omvendt man næsten skyder flere meter tyk røg ud og gisper efter vejret fra det halv harske hoved man ser stjerner af, eller er det hele bare noget jeg bilder mig ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lækker guide.. :peace: Ville dog aldrig putte så meget hash i min mix, men hver sin smag :rocking: Og vil da også mene at den bong kunne klare en tur med iso og salt, men tror sku også på at den er nice at ryge på! :D

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Ej den bong er altså NASTY XD jeg bruger selv 0.5 til en smøg hvis det er bong mix. cool Guide btw!

damn jeg ku spare MEGET tid hvis jeg behøvede riste...må være dejligt ava være fri for. det enste jeg nyder ved at mixe er at nuldre tjalden ud og varmemixe eller hva man nu kalder det når man har ristet færdigt og skal blande tjalden med tobakken...men at riste smøger hader jeg og der er altid battle om hvem der skal gøre det...lige for tiden husker vi bare hvems tur det er men engang kom vi næsten op og skændes hvergang der sku ristes XD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]