Minimal skrev:
Så kiks har hjulpet ungdommen på vej i den rigtige retning?
Ingen i hele verden har nogensinde fået noget godt ud af at vælte sig i stimulanser. Måske tror de det selv, men nej. Og ja, du kan vel tage lidt MDMA i en afmålt dosis og føle dig meget bedre, fordi du bruger det til at "åbne op" sammen med dine kammerater. Men du bliver ikke mindre blæst i hjernen end de andre, der fråder kiks, og det føles lige så godt i din reptilhjerne, det glemmer du åbenbart bare lige i al fornuften? For ingen tager stimulanser for decideret udelukkende at få debatteret nogle vigtige områder af deres relationer. Det værste er næsten, når folk tror, at de har alle mulige andre grunde til at tage stoffer, end fordi de inderst inde bare godt kan lide det. Det er ligesom at argumentere for at spille pik, fordi man bliver bedre til at dyrke sex, men i det tilfælde er der da i det mindste noget om snakken.
Tror du ikke, at selvom de almindelige stoffer var lovlige, så ville firmaer forsøg at slå sig ned med nye stoffer? Og hvor "farlige" skulle de være, før de ikke måtte markedsføres? Og hvad så, hvis det farligste stof var det mest efterspurgte? Regeringen og firmaerne skulle bare sidde og læne sig tilbage, mens folk kradsede af på stribe? Hvem skulle lave farlighedstests, og tror du, at de ville være af højere standard end nu? Ellers ville de jo være næsten ubrugbare.
Der er ingen der ville tage et stof der dræber folk i stort tal. Hvor dumme tror du egentlig folk er?
Du går ud fra at alle mennesker er ansvarsløse robotter, totalt styret af lavere drifter (reptilhjernen). Nogle er. Du er åbentbart. Men det er da kvalmt at høre på dine generaliseriner. Dybest set virker det til at du kæmper mod dig selv, og at denne kamp bliver til en kamp mod alle andres frie vilje. Gud forbyde at de fik adgang til selv at vælge deres rusmidler. For så ville alle jo dope sig til døden.
Minimal skrev:
Jeg mener da 100%, at intet godt kommer ud af at tage en del stoffer (primært stimulanser og downers), men når jeg en gang imellem gør det selv, er det, fordi jeg er blevet overtalt af min mindre rationelle hjernedel. Det gør det bare ikke mindre rigtigt, at det i bund og grund er det samme crap. Jeg vil dog godt pointere, at jeg mener, der er stor forskel på psykedeliske stoffer og resten, MEN dem ville de færreste mennersker sgu heller ikke tage, hvis de ikke fik det sjovt af dem.
Der findes faktisk millioner af mennesker der anvender psykedelika til spirituelle, terapeutiske eller selvudforskende formål. Du er så forblændet af din egen lille kultur af ansvarsløs bedøvelse, at du ikke kan forstå at andre mennesker kan fungere på et højere niveau. At du bare fejer alles anvendelse af psykoaktive stoffer af bordet som rationaliseringer over et selvdestruktivt misbrug er særdeles arrogant. Alle er ikke ligesom dig, eller de folk du omgås! Jeg siger ikke dette for at spille hellig eller dække over folk der vitterligt skjuler deres selvdestruktivitet bag flotte ord, men fordi du totalt afviser alle andres erfaringer end dine egne.
Desuden, hvad er der i vejen med at bruge stimulanser eller dowers til hedonistiske formål? Hvis man tænker i HR, som jo er hele formålet med denne side, så kan man sagtens få en god oplevelse uden at ødelægge sig selv eller noget som helst andet. Bare have en god oplevelse, og fortsætte sit liv. Vær dog reel og erkend, at du har svært ved at styre dit stofindtag, men indse at andre altså godt kan. Fordi du ikke kan tage ansvar for dit eget helbred betyder det da ikke, at andre automatisk heller ikke kan. Lad være med at projicere dine dårlige sider ud på alle andre. Og hvis folk vitterligt vil lamme deres liv væk, så synes jeg de skal have lov til det. Det kaldes frihed! Frihed indebærer, at folk også har muligheden for at træffe dumme valg.
Lad os få folks stofforbrug og misbrug frem i lyset, i stedet for at det hele skal foregå i lyssky miljøer, med urene stoffer, organiseret kriminalitet, uvidenhed og skræmmekampagner, politi og straf. Lad os skabe en situation hvor vi kan snakke ærligt og åbent om rusmidler, brugen af dem, problemer og gevinster, positive og negative aspekter. Istedet for den paradoksale blanding af overdreven angst og uimodståelig tiltrækning som du udviser og forsvarer.
At du insisterer på at en handling skal være kriminel, samtidig med at du selv udfører den, får dig til at fremstå ekstremt dobbeltmoralsk. Jeg kan forstå at du mener at loven på en eller anden måde beskytter andre der er ligesom dig mod de "farlige stoffer". Hvis du kaster et blik på dit og andres liv kan du dog konstatere, at loven overhovedet ikke har den effekt, men istedet øger de risici du bruger som argument for selve forbudet. Du siger, at på grund at de risici der er knyttet til brugen af stoffer skal vi fortsætte en politik, der øger disse risici yderligere. Giver det mening?
Minimal skrev:
Desuden rummer psychedelia.dk nogle af de mest ekstreme mennesker i hele landet. Der er masser af fin snak, men når gardinerne rulles for, så løber ansvarligheden sgu ud i vasken samtidig.
Tal for dig selv

. Du er decideret pinlig i din iver efter at beskytte dit ego mod den kendsgerning, at andre evner at omgås rusmidler på en mere intelligent måde end dig selv og din omgangskreds.