Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 23:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej derude!

Min mormors onkels hund er vist kommet i besiddelse af et par Kratom seed pods. Den ved bare ikke, hvordan den skal så sådan nogle. Skal den stoppe hele pod'en i jorden og vande, eller åbne den og strø frøene ud på jorden? Hunden har ikke så mange af dem, så den vil gerne gøre det rigtigt første gang. 8)

Medlem

Birkes skrev:
Hej derude!

Min mormors onkels hund er vist kommet i besiddelse af et par Kratom seed pods. Den ved bare ikke, hvordan den skal så sådan nogle. Skal den stoppe hele pod'en i jorden og vande, eller åbne den og strø frøene ud på jorden? Hunden har ikke så mange af dem, så den vil gerne gøre det rigtigt første gang. 8)

Hvad er det der pods? :roll:

Jeg låner lige din tråd :)

Kan kratom dyrkes året rundt i denmark i vinduet? eller er det ligesom cannabis? som dyrkes i maj og høstes i septemper~

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Hvad er det der pods? :roll:

Jeg låner lige din tråd :)

Kan kratom dyrkes året rundt i denmark i vinduet? eller er det ligesom cannabis? som dyrkes i maj og høstes i septemper~

Ved nærmere eftertanke er det nok ligesom valmue "pods". Men jeg er bare stadig ikke sikker, så hvis der er nogen der ved det, må i meget gerne fortælle mig det! :)

Svjv er det svært at dyrke, måske ville et drivhus om sommeren være godt? På Erowid er der en artikel, hvor der står at Kratom bladene ikke bliver særlig potente på vore breddegrader.
http://www.erowid.org/plants/kratom/kra ... ion1.shtml

Medlem
Brugeravatar

Jeg har læst, at kratom skulle være en lidt besværlig plante. Jeg skal ikke kunne sige, om det er muligt at gro dem fra frø i en vindueskarm, men jeg er ret sikker på, at du skal fjerne frøene fra "pod'en" før du sår dem. Pod'en er vel den "beholder" som planten bevarer sine frø i indtil de smides i alle retninger.

Held og lykke til dig ;)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Lav en google søgning på "kratom seeds" og du finder masser af svar.
Bemærk at kratom er et træ og kan blive op til 300 meter højt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
300 meter - det må da være en typo:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
Kratom is a potentially large tree, though it usually grows to a height of 12-15 ft tall and 15 ft (4.6 m) wide. Depending on the species, soil and climate, it can grow up to 40-100 feet tall.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kratom#Plant_Description

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Læste det med 300 meter på siden der er 2. hit ved en søgning på "kratom seeds".
Men ja, det er sgu nok 30 meter er nok det der menes... 300 meter er alligevel 8½ gange rundetårn :)

Medlem
Brugeravatar

Ja okay, man skal søge og tænke sig om før man spørger :D . De skal ud af pod'en og såes! Jeg håber de kommer til at gro. For det er jo sommer og vejret er godt, så chancerne skulle være gode. Og ja Drupe det er nok 100 fod eller ca 30 meter :)

Tak for hjælpen alle

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Drupe skrev:
Læste det med 300 meter på siden der er 2. hit ved en søgning på "kratom seeds".
Men ja, det er sgu nok 30 meter er nok det der menes... 300 meter er alligevel 8½ gange rundetårn :)

At være kildekritisk er nok ikke lige en wiki-admin´s stærke side :-D

Sorry for OT.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvad blev det til, Birkes? Er de sået og spirer, eller hvordan skrider det frem?

Medlem
Brugeravatar

Der er ikke sket en skid :/ . Jeg pillede "skralden" af den der pod, og såede dem i en potte. En pod ser sådan her ud: http://www.shamanic-extracts.com/xcart/images/d_205.jpg

Igår stoppede jeg så i skuffelse en hel pod i jorden. Det virker dumt, men hvis det nu virker... :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm.. Måske forspire dem i vermiculite og høj temperatur (28grader)? Hvad siger de mere erfarne botanikere herinde til det?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Vores kat plejede engang at rode med Kratom - Han forspirede i hundens grow room der havde en god temperatur på de 25grader. Katten brugte Andens idé ved at forspire dem i vermiculite og høj temp. Og de spirede sku op hurtigt. Nogen blev plantet ud i haven, jeg tror det var omkring Juli, de voksede sig større men de var slet ikke så potente som den der voksede i drivhuset.

Noget god og saftig muld, godt dræn. Masser af fugtighed i drivhuset, samt sol, vand og varme. Så blev de hurtigt større og mere potente, fortæller katten og hunden. Vi har idag et træ på ca. en meter, der vokser i drivhuset.

Måske skulle du prøve det? Held og lykke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pillede katten frøene ud, eller smed den bare hele baduljen i vermiculiten?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Frøene blev pillet ud. Plantet pænt en efter en. Det tog dog nogen forsøg, med varme, lys og vand før de fik dem til at spire ordenligt. Nogen gange kan man blive meget overrasket over hvor langsomt de spire. Fotæller katten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]