Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 04:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hey Rygere

Jeg har på det sidste set mig omkring på nettet efter en god bong, jeg har kigget på mange forskellige, men hovedsagligt er det Bushmaster Cyclone og Hurricane der har fanget min interesse. Der bliver reklameret med at de har et system som slynger røgen rundt så blandt andet tjær og andre uønsket stoffer bliver filtreret fra...

Er der nogen af jeg der har en af dem og kan fortælle om det virker?

Jeg kan også se at der bliver skrevet om den at den kun er glas og den bruger et glass-on-glass system, der hvor "pipen" går ind i bongen. fungere det og kan det holde luft tæt?

Til sidst vil jeg bare hører om der er nogen af jer der ved hvad forskellen er på Hurricane bongen og Bushmaster Cyclone'n... Altsår ud over prisen?¨ Da jeg helst ikke vil bestille noget der er dyre end højest nødvendigt.

Tak

Medlem

Brown skrev:
Jeg kan også se at der bliver skrevet om den at den kun er glas og den bruger et glass-on-glass system, der hvor "pipen" går ind i bongen. fungere det og kan det holde luft tæt?

Til sidst vil jeg bare hører om der er nogen af jer der ved hvad forskellen er på Hurricane bongen og Bushmaster Cyclone'n... Altsår ud over prisen?¨ Da jeg helst ikke vil bestille noget der er dyre end højest nødvendigt.

glass-on-glass systemet virker helt perfekt, især på de lidt dyre bonger. Og så kommer der ingen bismag fra gummi og den slags, så du smager kun det du ryger...

Tror bare forskellen på de to bonger er kvaliteten på glasset. Så hvis du ikke er god til at passe på din bong skal du nok vælge en Hurrican( Den holder)

Medlem

´Cool, ved du så om det der, ventilations system virker?

Medlem

Har prøvet at ryge Hurrican engang og der var en stor fornøjelse! Tror at det er den bong jeg har røget på som jeg har været mest tilfreds med. Lige præsis om det der ventilations system virker ved jeg ikke men god er den ihvertfald.. Havde jeg råd til det købte jeg en

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Jeg er den glade ejer af en Brushmaster Cyclone og kan fortælle at den indtil videre er den bedste bong jeg har røget på! Det system de har med at ha prikket 3 små huller (jets) ind i bongen virker faktisk! Ud over at den roterende røg kan nå at blive kølet mere da den bevæger sig længere, så kan man efter meget kort tid se en opbygning af slam på indersiden hvor jet strømmen rammer. Mener faktisk det muligt at se det efter bare et par enkelte hoveder! (skal se om jeg kan finde et billed hvor man kan se det)
Angående kvaliteten af glasset for man hvad man betaler for... Downtuben sidder ikke helt perfekt og gir sig lidt men den holder dog stadig tæt. Jeg har også fået smadret min ashcatcher og købt en ny og når den vender i en bestemt retning så sidder røret det går op i, i vejen for hoved, men der er bare lige at dreje den en halv omgang så virker det.
Læste lidt rundt på nettet inden jeg købte min Cyclone og fandt et post på et forum med en fyr der havde prøvet begge modeller og effekten af dem skulle være den samme så eneste forskel er glaskvaliteten.
Ud over det så følger der 3 hoveder med til Cyclone og med den pris så er det muligt at købe 5 af dem frem for en 600ccm Hurricane.
Jeg har haft min i snart 2½ år og skal den have en karakter bliver det 5/5, selvom der er visse småfejl så bliver de i høj grad opvejet af den fantastiske pris.

Har du flere spørgsmål omkring den så skyd endelig løs ;)

Medlem

Jago skrev:
Har du flere spørgsmål omkring den så skyd endelig løs ;)

Tak for hurtigt svar;)

Den der ashcatcher er jeg lidt nysgerrig omkring, er der også vand i den så røgen bliver køle af i to omgange?

De jets er det huller ind i bongen... Tager man så ikke falsk luft eller er de bare så små at man ike mærker forskel?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Ashcatcheren (askefanger) fylder man lidt vand i og så fander den asken nor man slammer hoved oh så bliver røgen suget ned gennem bongen og renset.

Hullerne er så små at det ikke betyder noget, andet end at måske gør røgen lidt mildere da den bliver blandet med lidt luft (bare et gæt).

[hsimg]http://img20.imageshack.us/img20/7855/jetsnask.jpg[/hsimg]

Dårligt billed... men man kan se lidt af snasket der bliver fjernet ved jetsne.

Medlem

Okay så det vand der i "askefangern" er kun til at slukke eventuelle gløder...

De hoveder der følger med er de okay? Eller har man mulighed for at bruge merskums hoveder?

Medlem

Jago skrev:
Ashcatcheren (askefanger) fylder man lidt vand i og så fander den asken nor man slammer hoved oh så bliver røgen suget ned gennem bongen og renset.

Troede ikke der var vand i en Ashcaster kun i en Precoller??

Medlem

DonB skrev:
Jago skrev:

er det ikke det samme..?

Medlem

Brown skrev:
Eller har man mulighed for at bruge merskums hoveder?

Brug kun glas!! Ikke alt det merskums lort... Glas afgir ingen smag, så du får kun smagen af det du putter i hovedet!! Eller kan du jo lige så godt lave et sølvpapirs hovede hvis du er ligeglad(lidt overdrevet måske)

Medlem

Brown skrev:
DonB skrev:
Jago skrev:

er det ikke det samme..?

Nope.. Det kan man næsten høre ud af navnet, ikk?! Precoller= Forkøler (ligesom en "dobbelt" bong) Ashcaster= Aksefanger

Medlem

Kært barn har mange navne... Jeg troede at det var et af de kære børn...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Eneste forskel på de to bonger er stort set kun kvaliteten i glasset.
Og ja, systemet virker sgu. Så du får en del "sundere" røg ud af det, end de fleste andre bonger skaber.

Men hvis du har tænkt over at købe en Bushmaster fra den side jeg tror du har, så kan du godt glemme det... Jeg snakkede med dem i sidste uge og de regner ikke med at få et nyt parti hjem indenfor mindst to måneder. De har nogle problemer med producenten af Bushmaster.
Til gengæld fik jeg anbefalet et alternativ fra samme sælger, som er en Weed Star 3-Jet Tornado Superhelix (super lamt navn).
Eneste forskel på den og Bushmaster/Hurrican er at den har et twist i øverste kuppel til is. Så kan man få kølet røgen yderligere.
Om det twist ødelægger cyclone-effekten, det må tiden vise så snart jeg får min bong hjem. Den var heller ikke på lager, men jeg fik lagt en bestilling på den og de lovede at sende den så snart den kom hjem. Hvilket de regnede med ville ske omkring d. 30.

Jeg skal nok få testet det så hurtigt jeg kan, når jeg kommer hjem fra Roskilde igen. Og så skriver jeg selvfølgelig om mine erfaringer med den :)

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Det må du MEGET gerne, jeg står også med drømmen om en Hurricane men ikke ligefrem pengepungen til det, så ville være dejligt at høre om de billige alternativer er det værd, havde slet ikke set at WeedStar var begyndt at lave Hurricane kopier :b

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De har den heller ikke på deres hjemmeside, men den bliver ført i den headshop jeg køber fra :)
Det var deres kundeservice der gjorde mig opmærksom på den, da jeg spurgte efter Bushmasters Cyclone.

Medlem

Amendir skrev:
Jeg skal nok få testet det så hurtigt jeg kan, når jeg kommer hjem fra Roskilde igen. Og så skriver jeg selvfølgelig om mine erfaringer med den :)

okay, så vendter jeg lige og ser om den også virker på sammen måde til når du for den hjem ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]