Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 00:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Go'e gamle Danmark
Hej folkens. Jeg har gennem de sidste 4 uger været igennem den værste del af en svær depression. Jeg er begyndt at se en utrolig god psykiater som har ordineret cipralex til mig og jeg trapper langsomt ned på benzodiazepinerne. Dog har min psykiater svært ved at se hvad, der helt konkret har været skyld i min depression. Det skal siges at jeg har arbejdet en del på det sidste, haft eksaminer at se til og så havde jeg som lille en del problemer med OCD. Det kan have været mange små ting som stress osv. som til sammen har været skyld i det, men snakkede så sent som i dag med min psykiater og fortalte hende alt om mine erfaringer med psykoaktive stoffer og cannabis. Har prøvet psilocybe cubensis 3 gange nu, så hun tror godt det kunne have haft en indvirkning. Dog ville jeg høre om der er nogen der har oplevet dette før? Kan brugen af psykedelika føre til f.eks. depression eller lignende hvis man er psykisk skrøbelig, eller er der nogen der har oplevet det på egen krop?

På forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
er bullshit hvis du spørger mig..
eftersom det er ulovlige stoffer ska hun sige det er dem der har skylden..
men med mindre du havde nogle dårlige trips så er det næppe det :)
bare min mening på området..

Medlem

Jeg tror du ville kunne mærke hvis det var dine svampetrips der havde sendt dig ned i hullet... altså ikke være i tvivl om at det var netop de oplevelser der gjorde dig depri....

Medlem
Brugeravatar

Hmm.. tja. vil ikke ligefrem sige at det var nogle dårlige oplevelser. Blev skræmt et par gange under første og andet trip men det var ikke deciderede bad trips.

Insane psychedelia user!

Nu ved jeg ikke hvor meget cannabis du indtager? Men hvis det er på daglig basis, tror jeg nærmere det er THC der har skylden..

Jeg har selv haft 2 depressioner som jeg er ret sikker på skyldes THC, begge gange har jeg faktisk haft glæde ved at indtage psychedelika, både svampe og LSD - har ind imellem haft et badtrip, men det er ligesom om at når jeg er på slutstadiet af tripsene, begynder jeg at se lysere på verden - begynder at "Undres", og det giver mig en glæde som holder ved i flere uger...

...Men hvem ved alle reagerer forskelligt på tingene...

Medlem
Brugeravatar

Mit forbrug af cannabis er udelukkende lejlighedsvist. Dvs. at jeg i gennemsnit før min depression kun har røget ca. en gang om måneden. Desuden har de oplevelser jeg har haft med psykedelika alt i alt og været gode og meget givende i den efterfølgende tid. Men har ikke tænkt mig at fortsætte med hverken cannabis eller psykedelika efter den her oplevelse. Det er det værste jeg nogensinde har prøvet og ønsker det ikke for nogen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det lyder godt at det går fremad.
vores underbevidsthed er et meget mærkeligt sted og ofte stammer en depression et sted fra som vi slet ikke er klar over er der.
jeg har selv haft en frygteligt oplevelse med et biluheld hvor jeg ikke følte mig rystet bagefter overhovedet.
men efter en ca. tre uger til en måneder fik jeg et voldsomt angstanfald, jeg har i samarbejde med min psykolog fundet frem til at det egentlig var den voldsommme oplevelse der fik bæret til at flyde over.

jeg siger ikke at det er svampe eller cannabis der har været skyld i din depression.
men det er slet ikke udelukket.

take care!

Junior medlem

Geografisk sted: Bag skærmen
FromCirclesAllRise skrev:
Nu ved jeg ikke hvor meget cannabis du indtager? Men hvis det er på daglig basis, tror jeg nærmere det er THC der har skylden..

Jeg har selv haft 2 depressioner som jeg er ret sikker på skyldes THC, begge gange har jeg faktisk haft glæde ved at indtage psychedelika, både svampe og LSD - har ind imellem haft et badtrip, men det er ligesom om at når jeg er på slutstadiet af tripsene, begynder jeg at se lysere på verden - begynder at "Undres", og det giver mig en glæde som holder ved i flere uger...

...Men hvem ved alle reagerer forskelligt på tingene...

Jeg er selv på vej ud af en depression der har stået på i et par år. Jeg kan nikke genkendene til det med at psykedeliske stoffer kan hjælpe på depressionen, også i tiden efter man har trippet. Men for mig var det ikke en god ting, for det gjorde at jeg kunne holde depressionen ud i længere tid, før jeg brød sammen og søgte hjælp. Så hvis jeg ikke havde taget stoffer var jeg nok kommet noget hurtigere ud af depressionen.

Medlem
Brugeravatar

komule skrev:
Jeg er selv på vej ud af en depression der har stået på i et par år. Jeg kan nikke genkendene til det med at psykedeliske stoffer kan hjælpe på depressionen, også i tiden efter man har trippet. Men for mig var det ikke en god ting, for det gjorde at jeg kunne holde depressionen ud i længere tid, før jeg brød sammen og søgte hjælp. Så hvis jeg ikke havde taget stoffer var jeg nok kommet noget hurtigere ud af depressionen.

Det er jeg ked af at høre, men ja er godt nok glad for at jeg kom så hurtigt i gang med en behandling.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]