Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 04:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
Skader ved at tage stoffer:
Mister evnen til at være glad.
Mister evnen til at være forelsket.
Mister evnen til at koncentrere sig.
Mister evnen til at huske.
80% chance for at få hjerneskadede børn.
70% chance for at blive impotent.
En livslang behandling med en masse medicin, som giver en masse ubehagelige bivirkninger.
I værste fald ikke med vilje, selvmord, fordi man er på stoffer.

- Fra en af opgaverne fra hendes side :hm: <- en folkeskole opgave. Den viser hvad de stakkels små får ud af hendes fordag.

Senest rettet af spiffeh 10 jun 2009 20:52, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

på hendes hjemmeside linker hun til projektopgaver vedr. stoffer.. jeg har dem mistænkt for at være 9. klasses.. de er satme fejlfyldte...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Elsker hvordan hun skærer alle stoffer over en kamp. Kunne være sjovt at få hende opråbt i medierne og få det påpeget at hun kunne have ladet være med at behandle ecstasy respektløst!

Ud fra at læse et minuts tid på hende side lyder det som serotonin syndrom som følge af misbrug af ecstasy, tager jeg fejl?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Serotonin syndrom er at man får for meget serotonin ud, uden at det bliver nedbrudt - hvilket kan være dødeligt.

Jeg ville nærmere bare gætte på at hun fik sig en ordenlig depression og noget nasty medicin mod den... Nogen mennesker får altså depressioner, og sådan er det bare..

Medlem
Brugeravatar

Citat:
I år 2000 begynder jeg at skrive om ecstasy, og skal på et tidspunkt interviewe Henrik Rindom, der er ekspert i stoffer.

Gad vide hvad han har fortalt hende :cheers:

Medlem

Høhø.. Hun burde hænges ud i Ekstrabladet.. Det er noget af det værste plattenslageri der er set i lang tid. Prøv og kig hendes kalender igennem og så lige husk at multiplicere hver dag aftale med mindst kr. 6000. Føj, det er virkelig en skændsel at folk har mulighed for at sprede så meget misinformation ud i samfundet. Hun er jo næsten værre end Tom Behnke. Måske er de relaterede.. :-)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Citat:
Ud fra at læse et minuts tid på hende side lyder det som serotonin syndrom som følge af misbrug af ecstasy, tager jeg fejl?

Alt skylden plantets på ecstasy og det beskrives som et ecstasy-misbrug. Dog beskriver de også at det kun var 3 kvarte piller over 2 månender der førte til det!
Der er helt klart noget galt, enten underminerer de hvor meget ecstasy det var, for at få det til at lyde mere farligt. Ellers overdriver de forbruget og følgevirkningerne endnu mere, for at gøre det ekstremt.
Og det er jo nok sidstnævnte.
følgevirkningerne kommer nok nærmere fra hendes psykisk ustabile liv og alt hendes antidepressive- og psykotiske medicin.

Medlem
Brugeravatar

Serotinin syndrom er da "kun" farligt i selve situationen? Det er da ikke noget, man bliver ved med at have?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

zappa skrev:
Hun er jo næsten værre end Tom Behnke. Måske er de relaterede.. :-)

Mener du ikke retarderede? :lol:

Medlem

Hehe.. Ja det kommer vist ud på éet. :-)

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Nu har jeg hørt Line Risbjergs foredrag. Jeg kan tage fejl, men for mig at se er der foregået noget helt andet end hun selv tror. Hun tror hun har fået en hjerneskade af at tage ecstasy, og ved hjælp af den dygtige lægevidenskab er blevet hjulpet til et nogenlunde tåleligt liv, som hun kan fylde med mening ved at fortælle andre hendes tragiske historie, og samtidigt tjene en løn til dagen og vejen.

Jeg tror at hun da hun tog ecstasy oplevede hun en side af sig selv hun ikke før havde kendt. En åbning af hendes følelsesliv hun aldrig havde oplevet før. Men efter nogen gange begynder der at ske noget. Der dukker nogen ting op fra hendes sind hun ikke før har kendt. Angst, depressive følelser osv. Hendes psyke destabliseres, og hun får svært ved at fungere. Efter stor ståhej og flere sammenbrud kommer hun gennem det danske behandlersystem i kontakt med en psykiater. Han går ind for den biologistisk/epifænomenalistiske forståelse af depressioner og lignende psykiske lidelser som de fleste psykiaterere gør, så han giver ikke Line muligheden for at arbejde med sine følelser gennem terapi. Istedet sender han hende på hendes livs største drug-binge med alt hvad rammer og tøj kan holde med psykofarmaka - syntetiske stoffer der påvirker hjernens funktioner på alle mulige måder og har et hav af bivirkninger. Hun køber forklaringerne, accepterer den fatalistiske forestilling om at hun har en hjerneskade, bakket op af scanninger der eftersigende viser ændringer i hjernen. Ingen af dem tænker over, at det er helt normalt at se ændringer i hjernen hvis der sker ændringer i ens psykiske tilstand, fordi enhver psykisk tilstand har sit modsvar i en bestemt fysisk hjernetilstand. De stoffer hun får har alvorlige skadevirkninger. Hun bliver syg af den medicin hun får, istedet for at blive rask. Hun bliver endda afhængig af den, og hver gang hun forsøger at trappe ud får hun svære abstinenser (nu eufemistisk omdøbt til "seponeringssyndrom"), som dog bliver tolket således, at det er hendes sygdom der vælder op igen.

Hun har aldrig været på flere stoffer end nu, samtidigt med at hun holder dundertaler imod stoffer og tjener penge på det, høster medlidenhed, og hun kommer til stadighed længere og længere væk fra de problemer i hendes psyke, som hun i virkeligheden ville have allerbedst af at konfrontere.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Ja jeg har pillet lidt i det, dat er da grotesk som de misforstår situationen.
Hun siger selv at selve skaderne intet er at regne med de bivirkninger hun har haft af medicinen, skiftet medicin 11 gange på et år, hvor det meste psykofamica skal have en lang virkningstid før man ser resultater.
Et par piller bliver omtalt som misbrug.. jo og man kan blive ved og så så jeg at de har skrevet alle mine argumenter for mig.. hehe.. jeg har lavet et par undrestregelser og klippet lidt i det så lortet ligger tilbage.. :lol:

Tre små piller taget i kvarte over tre måneder kostede for ti år siden Line Risberg, 30 år, et normalt liv. I dag lider hun af en fantastisk dårlig hukom- melse, et miserabelt følelsesliv, så godt som ingen lyst til sex, og lægerne advarer hende mod at få børn. For at overleve med blot et minimalt normalt liv, er hun nødt til at tage store mængder af medicin resten af sit liv
-----------
- De psykiske lidelser, jeg beskriver, hvor hjernen permanent står af, er for intet at regne, når jeg fortæller om de bivirkninger, jeg har været igennem på grund af al den medicin, jeg er nødt til at tage.
---------------
- Jeg går med en veninde på toilet, og her lader jeg mig lokke til at tage en kvart pille. En lille hvid pille. Hvor farligt kan det være?

-------------
I november begynder forandringerne. Hun ignorerer dem, for som resten af familien lider hun af vinterdepressioner, og de får i første omgang skylden.

--------------------

- Jeg får svært ved at koncentrere mig. Jeg får svært ved at huske, og jeg vil ikke tale med andre. Jeg opgiver at ringe hjem til min mor, for det er for besværgeligt. Jeg pjækker fra arbejdet og bliver selvfølgelig fyret.

----------------------------
Line har altid været fars pige, og der har altid været knald på. Men nu er hun stille og går for sig selv. Hendes far tror, at hun er gravid. Ingen, selv ikke Line ved, hvad der er ved at ske.

I januar har hun tjent så mange penge, at hun kan tage af sted. Hun møder vennerne i Sydafrika. Det skal fejres, og hun får den første pille i to måneder.

Men nu er det ikke lige så sjovt som første gang. Jeg bliver bange og begynder at tænke på selvmord. Jeg mister evnen til at kende forskel på fan- tasi og virkelighed og bliver psykotisk. Men der er jeg ikke klar over.

Til en fest på stranden begynder Line at ryste og græde. Hun hyperventilerer og besvimer. Stewart – hendes kæreste, foreslår, at de tager til Malaysia. Men hun bliver bange i flyet og går amok. Da de lander, bliver Line indlagt på et sindssygehospital i Malaysia. Da hun bliver udskrevet, tager de til Austra- lien. Stewarts mor er psykolog, og hun mener, at Line har fået et nervesam- menbrud. Line må nu tage notater for i det hele taget at huske de mest simple ting.

--------------------------
Men nu er det så galt, at hun har mistet evnen til at blive glad og forelsket. Evner, hun ti år efter ikke har fået tilbage.

- Jeg bliver indlagt i Glostrup. De mener, at der er tale om en depression. 14 dage efter taler jeg med en psykolog. Jeg fortæller mange ting, men jeg for- tæller aldrig, at jeg har taget stoffer.

---------------
Line begynder at få medicin. Det første år bliver medicinen skiftet ud 11 gan- ge. Nu mener psykologen, at der er tale om en livslang depression.

- De første bivirkninger dukker op. Jeg ryster på hænderne og er tør i mun- den. Jeg er bange for at møde andre mennesker, og jeg tager 12 kilo på de første tre måneder. Jeg får også svampeinfektioner forskellige steder på kroppen. Mine negle rådner, jeg får svamp i hovedbunden, store vædskebyl- der, og huden springer.

Den før så pæne pige er som forvandlet. Hun kan ikke sove. Line får sovepil- ler, men vælter rundt i huset i stedet for at sove. Psykologen mener nu, at der er tale om skitzofrene tendenser. De næste fire år er for Line ud og ind af de forskellige hospitaler.

---------------------
Han fortæller, at der er flere unge, der begår selvmord, end der dør i trafik- ken. Henrik bliver den første, jeg tør fortælle om mit misbrug, og han opford- rer mig til at fortælle det til min psykolog. Jeg har nok været verdens største fjols, for havde jeg været ærlig fra begyndelsen, havde jeg undgået de mange bivirkninger.

Line begynder på en anden medicinsk behandling og skal nu igennem andre bivirkninger. For første gang fortæller hun sin mor om misbruget, og moderen græder. Line har fire søstre og hele familien bakker hende op. Alle er lettede, for nu – endeligt – ved de, hvad der har været i vejen i over fem år.

På et tidspunkt troede forældrene, at Line var lesbisk. Hun havde ikke haft en kæreste i flere år, og de troede, at der var noget, hun skjulte. Det var der, men det var jo noget helt andet. Da hun langt om længe møder op med en kæreste, er familien glad.

-----------------
Lægerne har tidligere advaret hende mod at få børn. De er bange for, at barnet skal blive hjerneskadet, for risikoen er 80 procent. Som et minimum kræver de, at hun er medicinfri tre måneder før graviditeten.
---------------
Line bliver gravid og hun holder det i begyndelsen hemmeligt. Da hun fortæl- ler det, bliver psykiateren bekymret. Risikoen for hjerneskade er for stor, og Line lader sig overtale til en abort. Det bliver dog ikke aktuelt, da hun kort efter taber barnet.
-----------------------------------------------------------------------

Medlem

at tro at så lidt ecstasy kan foresage så store skader - man skal virkelig være uvidende for at tro på det

det er tydeligt at hun har nogle psykiske skavanker i forevejen.. måske har hun haft en form for allergi over for ecstasy men formentlig har Xen slet ikke spillet nogen rolle i det.. hun er bare blevet psykisk syg og nogle har netop et normalt liv op til en vis alder hvorefter denne psykiske sygdom går i udbrud...

det er virkelig langt ude at læse hendes historie

Medlem

jo mere jeg tænker over det fremstår hun som et meget usympatisk, grådigt, opportunistisk menneske... tvivler på hun selv tror på Xen er årsagen og ville slet ikke undre mig hvis hun liiige har spicet historien lidt op med negle der rådner osv

ville heller ikke undre mig hvis hun har set at der er et marked som foredragsholder hvor hun kan bekræfte alles fordomme og hvor hun kan tjene en masse penge

ved ikke om man burde give hende the benefit of the doubt men det er meget svært når hun i den grad lyver om stoffets virkning

Medlem

nu har jeg lige set foredraget også.. hvor er det dog belastende som hun hele tiden forsøger at underholde publikum med sin søgte humor

må indrømme hendes meget anstrengte stil fik mine tæer til at krumme

og synes det er lidt underholdende at hun forsøger at fremstille sig selv som modsætning til de useriøse formiddagsblade

ku godt poole hende dog, især på E

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
De er sku da bare alle lykkelige for at finde en syndebuk, vinterdeprassioner er alm i familjen så der er ikke nogen der vil have skyld for at udløse hendes lort, nemt nok når man kan løse det hele med at give pillen skylden, så har ingen gjort noget forkært og de kan læve lykkelidt videre.

At hendes negle rådner af svamp, tyder på en temmelig dårlig læge komnikation. Svam skal gerne opdages inden det når at rådene dine negle. Enten er hun den hårdeste selvpiner og lever på medlidenheden og opmærksomheden hendes familje aldrig gav hende. Synelige skavanker er jo nemme at få opmærksomhed på en usynlige så som hjærneskade og andre småting. Tror hun har gået og nydt hver og en af de bivirkninger for dem opmærksomhed det har givet hende for nu er hendes klager jo blevet legale og det er medicinens skyld hun har det dårligt...

Ja undskyld mit gylle, men hader sådan noget ophøjet pis....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

En artikel der slutter med:

Citat:
It is also unforgivable that Dr Shulgin appears to accept no responsibility and shows no remorse for the loss of life that his experiments in a California laboratory 35 years ago have led to in British homes up and down the country.

... bør overhovedet ikke tages seriøst. Selve præmissen er jo helt forskruet, som om Shulgin har noget ansvar her. Det svarer jo til at sige, at Carlsberg kan holdes ansvarlig for alkoholikernes brug af deres produkt, eller at Raadvad kan moralsk anklages for at flere af deres knive har ledt til mord, eller hvad med Ford der opfandt den moderne bil?

Desuden var der ingen seriøse problemer med MDMA inden DEA fik det gjort ulovligt, og når man i dag kigger på de narkoromkugler, der er i omløb, så er det da klart at frekvensen af allergitilfælde med alvorlige følger må stige. MDMA er trods alt kun 1 stof, men er der 5 stoffer i en Ecstasy-pille, så øges sandsynligheden for en allergisk reaktion jo alt andet lige med 500%

The bedste website om MDMA er efter min mening stadig: http://www.thedea.org/

Wiki Admin
Brugeravatar

Opis skrev:
De er sku da bare alle lykkelige for at finde en syndebuk, vinterdeprassioner er alm i familjen så der er ikke nogen der vil have skyld for at udløse hendes lort, nemt nok når man kan løse det hele med at give pillen skylden, så har ingen gjort noget forkært og de kan læve lykkelidt videre.

Præcis! Hele miseren virker sgu som én stor forsvarsmekanisme mod at kigge på hvad der egentlig foregår.

Opis skrev:
At hendes negle rådner af svamp, tyder på en temmelig dårlig læge komnikation. Svam skal gerne opdages inden det når at rådene dine negle. Enten er hun den hårdeste selvpiner og lever på medlidenheden og opmærksomheden hendes familje aldrig gav hende. Synelige skavanker er jo nemme at få opmærksomhed på en usynlige så som hjærneskade og andre småting. Tror hun har gået og nydt hver og en af de bivirkninger for dem opmærksomhed det har givet hende for nu er hendes klager jo blevet legale og det er medicinens skyld hun har det dårligt...

Ja undskyld mit gylle, men hader sådan noget ophøjet pis....

Jeg synes nu du rammer plet med din kritik.

Wiki Admin
Brugeravatar

Og hvor er det dog sindssygt at man giver mennesker "medicin" der bevirker en 80% risiko for at føde børn med hjerneskader. Føj for satan. Nogen gange er det ufatteligt hvorfor de ikke selv kan se det åbenlyse hykleri. Hele diskursen er centreret om den "gode" medicin og de "onde" stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hun tjener godt nok heftigt på hendes historier. 200 foredrag*6000 kr = 1200000 kr. Så skal man bare trække skatten fra

Prøv at læs nogle af rapporterne inde på hendes hjemmeside, de er tydeligvis skrevet af folkeskolelever. F.eks. den der hedder 'Narkotika', skrevet af Gülbeyaz Güney... afsnittet om LSD eller MDMA er virkeligt fucked op.

Jeg var altså ikke SÅ dum i 9. klasse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]