Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle :-)
I min forrige tråd, En førstgangsdyrkers dagbog del 1 (http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... =a&start=0) beskrev jeg mit første grow. De 2 planter som er tilbage har jeg sat i blomst for 1 uges tid tiden og de har fået et nyt sted at bo:

Billede

Jeg fik teltet på eBay, helt nyt, for en rigtig god pris, omkr 800 kr inkl forsendelse fra England. Send mig en pm hvis du vil have forhandler link.

I dag har jeg plantet 12 nye frø; 6 Californian Dream Feminised og 6 Litzi Erdpurt Skunk frø.

Billede

Til forskel fra mit første grow hvor jeg i starten kun brugte 3*9W 6400 lumens cfl lamper bruger jeg nu 9, og har i den forbindelse lavet en træramme de kan hænge på:

Billede

Vægge og gulv er beklædt med mylar i mit lille vegge-rum. Forhåbentligt når disse er klar til at blive sat i blomst er mine 2 første planter klar til at blive høstet :-)

Anyways, det var alt for nu, take care!
:peace:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
nice

Medlem

Ser lækkert ud :) Pøj pøj med projektet!

Medlem
Brugeravatar

Tak skal I have :-)

Moderator
Brugeravatar

Hvilke dimensioner er skabet i? Ser godt ud, er jeg enig med de andre i.

Medlem
Brugeravatar

Det er 80cm bredt, 80cm dybt og 160cm højt.

Junior medlem

Jeg overvejer et telt i samme dimensioner som slayerkimo har fået sig, og har fundet et kit med en 70w HPS pære. Er der nogen som har et bud på om sådan en pære vil være for meget/lidt til et telt af de dimensioner?

Medlem
Brugeravatar

jeg vidste ikke engang at man kunne få en 70w hps, men for mit vedkommende, som skrevet, så har jeg varmeproblemer i mit telt, omkring 31-34 grader og jeg har en 250W hps og jeg overvejer at købe en kraftig kanalventilator (hedder det vist nok) til omkr 750kr og den skulle være ret effektiv.
Umiddelbart lyder en 70W ok, men så vidt jeg ved vokser planterne langsommere pga for lidt lys og hele processen vil tage længere tid. Men held og lykke med dit grow :-)

jeg har selv et andet problem med nogle frø jeg har plantet for 10 dage siden, 3 er spiret men 9 er ikke. Og det er kvalitetsfrø som jeg har betalt kassen for. Jorden som jeg har plantet dem i er jord beregnet til "alm" planter så det burde være ok. jorden får vand hver dag men uden at blive totalt gennemvædet. Så jeg går og tænker på at fjerne jorden omkring frøene, forsigtigt, og se om de har spiret. Er det en god idé eller skal jeg have tålmodighed og vente om de resterende frø spirer?

Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
til 80x80 cm passer en 400w det kan godt være at man får problemer med varmen hvis man ikke har det rigtige udstyr men så lang tid man har det så er der heller ikke problemer ville sige omkring 300-400m3 skal en udsugning til sådan et telt være men 250w hps ville også være fint men normalt passer 400w til 80x80cm og 600w til 1,2x1,2m men du må ikke gå under 250w til sådan et telt så hellere lige gi lidt mere for udsugning

Moderator
Brugeravatar

@slayerkimo
De tager som regel lidt længere tid at spirre frø direkte i jorden, men omkring 10 dage burde de være spirret på, og for de flestes tilfælde have ramt jordoverfladen. Hvis du beslutter dig for at tjekke til frøene, så fugt jorden først, og så brug en ske eller lign værktøj til at grave ned med en god afstand fra hvor du spirrede frøet (du skulle nødigt hakke en spire over) og så forsigtigt pille jorden fra til du finder frøet. Til næste gang, vil jeg anbefale dig at forspirre frøene, så slipper man for sådanne bekymringer om frøene nu også kommer op.

Nu siger du, du har varmeproblemer i teltet, men hvilken udsugning (og ventilation) har du på nuværende tidspunkt?

Medlem
Brugeravatar

tak for svaret :-) Jeg har brugt en forstøver til at vande med og jeg tror at problemet er, at de ikke får nok vand, frøene.

Mine spirer er i mit lille veggerum hvor jeg ikke har varmeproblemer, og i mit telt har jeg ikke noget decideret udsugning. Påtænker dog at købe denne her i dag hos min lokale forhandler:

Ufo RVK kanal ventilator 225 m³ / 125 mm.

mht ventilation så har jeg en alm. roterende bordventilator der er omkr 30 cm i diameter.

Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
prøv køb noget danskvand uden citrus og salt eller i hvertfald så lidt salt som muligt det koster måske 4-6kr for 1,5liter og det er nok til dem alle og det kommer du så i en forstøver også er det bare gå igang med at giv dem på alle bladene det hjælper måske på dine planter har brugt det på mine også og det havde en rigtig god virkning de blev meget flottere/sundere men det må ikke bruges i blomst da der går mug i dem hvis det kommer på skudene men jeg havde også en lidt for lille udsugning så derfor det hjælper på dem de får et ilt boost

Moderator
Brugeravatar

Ja det er nok en god ide at få udsugning på. Du skal formegentlig også bruget et aktivt kulfilter på udsugningen, så undgår du at der kommer til at lugte af hamp i hele hytten under blomstring!

@simon5700
Det er vel Co2'en fra danskvanden, der giver boostet til fotosyntesen, til efterfølgende respiration og energioptag?

Medlem
Brugeravatar

Det med danskvand lyder som en god idé, så det tror jeg at jeg vil prøve snarest :-), tak for tippet! Og jeg vil snarest købe noget ordentligt udsugning, og evt et kulfilter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
er du kommet videre med projektet? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
ingen forhandler links heller ikke i pm - kæft enten så sover modsene eller også er de ordblinde.....

Medlem
Brugeravatar

duly noted ;-)

men ellers ja, mit nuværende grow går rigtigt godt. Mine planter får denne her gang lidt mere gødning og det har virkelig gjort en forskel men også det at jeg nu bruger kvalitetsfrø; Californian Dream og Litzi skunk. De vokser virkelig hurtigt og jeg skal snart til at sætte dem i blomst men inden da kunne jeg godt tænke mig at prøve at klone nogen af planterne.

Jeg prøvede forresten det med danskvand og jeg må indrømme at jeg ikke umiddelbart fik noget ud af det; bladene var ligeså gule som før men det kan jo også have været pga frøene.

jeg har ihvertfald lært, at det godt kan betale sig at smide lidt flere penge efter nogle gode frø; så der er klart forskel mellem mit første grow og nummer 2 :-D. Og teltet er bare genialt, så jeg kan anbefale alle der vil ofre omkr 800kr (80*80*160cm) at købe sådant et telt. Jeg er sikker på at efter næste høst vil mange af mine udgifter have tjent sig ind. Ikke fordi jeg sælger - eller nogensinde vil sælge - men baseret på markedspriser.

Jeg har hos min lokale forhandler fået anbefalet at prøve Gumby Metoden for at lave hash. Er der nogen i dette forum som har prøvet dette???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ikk mig.. fik du købt kulfilter og ventilation til dit telt? :) .. ku godt tænke mig at se opdateret billeder :) .... .. NU!!!! giv mig min daglige dosis af hamp der vokser! :) NU NU NU!!!

Medlem
Brugeravatar

ha ha, rolig nu. Jeg har ikke købt kulfilter endnu, men det skal jeg helt klart. Den ene plante jeg havde tilbage lugtede/duftede helt vildt, så jeg tør slet ikke tænke på hvad der vil ske hvis jeg ikke får kulfilter til de pt. 11 planter jeg har tilbage; det ender med at hele opgangen bliver skæv ;-)

ventilation; ja. Jeg købte en cooltube og 10 meter (jeg har brugt omkr 70 cm til mit telt, resten er i overskud) 12,5 cm flexslange og sat en bad-ventilator fra silvan i, og det kører helt fint. Nu da det ikke er så varmt mere er temp på omkr 25 grader og fugtighed på ca 50-55%.

hvis jeg husker det, uploader jeg et par billeder i morgen jeg lige har taget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja gider du ikk det? :) .. smid gerne lige et par closeups af din cooltube også.. har aldrig rigtigt forstået det concept der, så vil gerne prøve at forstå ideen bag den lidt bedre :) .. ellers lyder det nice med 11 planter :) .. thumbs up!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]