Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 12:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søvnløshed
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nu har jeg røget hash hver dag i lidt over 1 år og har besluttet at holde en pause i 1-2 uger.

I går gik så den første dag uden hash. Det gik sådan set fint og uden de store skavanker men da jeg så lagde mig ned for at sove kunne jeg ikke falde i søvn.
Jeg har hørt om søvnløshed før når man stopper eller holder pause.

Men det jeg ville høre er, hvor længe bliver det ved? Er det forskelligt fra person til person eller er det bare de første par dage?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
For mig, varede det ca 1-2 uger - men det er sgu bare, at knibe balderne sammen og gå igennem det - måske det ikke varer så længe for dig, jeg havde trods alt røget hver dag i 9 år mere end dig.. Men godt for dig, at du "allerede" har fået øjnene op!=)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I øvrigt tror jeg det er meget forskelligt fra person til person.
jeg har mange kammerater der ryger flere gange om dagen og har gjort det i flere år. Et par af dem har løbende holdt halvårlige eller helårlige pauser hvor de absolut ingen problemer har haft med at fungere normalt.

Moderator
Brugeravatar

Jeg har aldrig selv røget dagligt i længere perioder, men i lign. tråde herinde, har mange anbefalet at få en masse motion; det tager både fokus væk fra at ryge, samt udmatter kroppen, så man har nemmere ved at falde i søvn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg besluttede mig også igår for endeligt at sparke mig selv i røven og for gjordt noget ved det hash-rygestop som jeg så længe har gået og snakket om. Det gik så, dvs jeg røg ikke igår. Gik i seng ved en 9 tiden for at se en film og falde i søvn til den. Det skete dog slet ikke! Jeg kunne absolut ikke falde i søvn. Lå vågen i min seng til klokken 9 om morgenen hvor jeg skulle stå op og tage til eksamen. jeg sov ikke et sekundt!

Konklusion: Man skal ikke stoppe med at ryge hash dagen inden eksamen, dette resultere i et 02.

////// Må nok hellere fortælle at jeg har røget hash i næsten 3 år.

Senest rettet af Arthur Spooner 09 jun 2009 13:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Jeg har aldrig selv røget dagligt i længere perioder, men i lign. tråde herinde, har mange anbefalet at få en masse motion; det tager både fokus væk fra at ryge, samt udmatter kroppen, så man har nemmere ved at falde i søvn.

Jeg har heller aldrig haft et særlig voldsomt forbrug, men det tager også min tolerance på en dag, hvis jeg tager en lang løbetur. Måske er det placebo, men det er jo sundt og rart anyways.

Citat:
Konklusion: Man skal ikke stoppe med at ryge hash dagen inden eksamen, dette resultere i et 02.

Det siger vel sig selv, at man ikke skal sit (mis)brug dagen inden? :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Birkes skrev:
Citat:

Det siger vel sig selv, at man ikke skal sit (mis)brug dagen inden? :shock:

Helt sikkert. Men nogle gange er man bare nødt til at sige stop fra nu af ellers bliver det jo aldrig til noget. Og det passede godt for mig at stoppe igår. havde lidt penge på lommen til smøger + øl så jeg kunne hygge mig lidt med det. Udover det lånte jeg et par film og sad ellers hjemme og hyggede. Det var perfekt tidspunkt for mig at stoppe igår, første gang jeg siger at nu vil jeg stoppe også rent faktisk også holder det. Var endda lige ude en times tid hvor jeg sad sammen med nogle kammerater der suger pibe i stor stil hvor jeg sagde nej tak. Jeg burde nok have stoppet en uges tid inden eksamen men følte mig ikke parat til det psykisk. Idag SKAL være endnu en dag uden tjald, så måske kan jeg sove torsdag nat hvor jeg skal til eksamen igen fredag.

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Ja okay, så er det faktisk rigtig godt du stoppede :rocking: . Desuden hvis du går i folkeskolen? så er skod karakterer slet ikke jordens undergang. :peace:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
For mig varer søvnbesværet kun i 3-4 dage, før det bliver normalt igen for mig. Normalt sover jeg ikke meget i forvejen, men når jeg starter med at holde pause sover jeg slet ikke.
Nu er jeg ikke så meget til motion, men en masse sex kan også gøre det, det sover man dejligt igennem på bagefter ;)

Medlem

Søvnløshed suger :x Jeg har også røget fast i et års tid nu, og jeg røg da også dagen før min eksamen, men gik tidligt i seng og fik 8 timers søvn - og jeg fik heldigvis 12. Hvis jeg ikke havde røget dagen før, ville jeg have været nervøs og mine tanker ville nok være andetsteds hele natten, og jeg ville ikke have fået lukket et øje. Så jeg kunne garanteret ikke have præsteret det samme, hvis jeg pludselig afbrød mit (mis)brug dagen før.

Så jeg tror ikke det var det bedste tidspunkt at vælge at stoppe på (med en kold tyrker i hvert fald). Men hvis du mente det var det rigtige tidspunkt for dig, så skal du jo bare hænge i og klappe dig selv på skulderen :) Well done!

Hvis du er vant til at ryge et par joints om dagen, så kan du i afvændingsperioden lægge ud med en lille kop guldkakao et par timer inden sengetid om aftenen. Ikke en særlig stor dosis, men nok til at det tager de irriterende 'abstinenser', så du kan sove, uden at blive videre skæv. Og så husk de to ord: bryd vanen.

Medlem
Brugeravatar

Søvnløshed, Ja! De gange jeg har gjort forsøget har jeg lagt og slet ikke kunnet sove. Klokken bliver gerne en 4 stykker før det begynder at hjælpe.

Men et rigtigt godt råd, motioner ! løb en tur, kløv noget brænde, grav et hul, et eller andet der kan gøre dig træt. Man kunne evt. også prøve noget sovemedicin :P det findes jo, (og ja, andet end hash ^^)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Jeg kan anbefalde dig at gå ned i truttrutterut og købe nogle baldrian- tabelletter ( beroligne natur medicin ) og hvis de ikke virker - så spørg efter dem med humle i også.
Virker det slet ikke ? så prøv at drikke 3 - 4 bajere de første dage du er ved at stoppe, men husk nu - Erstat nu ikke det ene med det andet ;)

/ingen forhandlere tak! X

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]