Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 aug 2025 08:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha ja.

Her har du et videnskabeligt bevis: Pollen hash har INTET med pollen at gøre.
Hvis det ikke har noget med pollen at gøre, hvordan i alverden skulle det så udløse en allergisk reaktion hos en pollenallergiker? :)

Man kunne forestille sig at skunk og pot kunne udløse en reaktion, men det har intet med selve rygningen af det at gøre. Det bliver brændt af.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Amendir skrev:
Haha ja.

Her har du et videnskabeligt bevis: Pollen hash har INTET med pollen at gøre.
Hvis det ikke har noget med pollen at gøre, hvordan i alverden skulle det så udløse en allergisk reaktion hos en pollenallergiker? :)

prøv og læs lidt om krydsallergier, det er rimeligt videnskabelit hehe

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Så så, drenge. Det er jo bare et spørgsmål, og jeg er sikker på, at hvis der virkelig er nogen der havde videnskabelig grundlag for at udtale sig, skal de nok komme herind :)
Det er jo bare holdning mod holdning lige nu, så den enes synspunkt kan være ligeså godt som den anden. Åben debat, I ved :)

Personligt tror jeg ikke der er stor chance for at få en direkte pollenallergisk reaktion. Derimod ved jeg også at THC letter det intraokulære tryk (IOT) i en kort periode efter disponering. Det vil man typisk slet ikke mærke.
Men vi kender vel allesammen det med at få røde øjne i tilrøgede lokaler, det kan vel godt enten sidestilles eller sammenlignes med en allergisk reaktion?
Igen - det er udelukkende hvad jeg tror og gisner om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg ved så snakker man om fødevarer når man snakker om krydsallergi hos eksempelvis pollenallergikere... Så kan ikke lige se hvad det har med røg at gøre :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Amendir skrev:
Så vidt jeg ved så snakker man om fødevarer når man snakker om krydsallergi hos eksempelvis pollenallergikere... Så kan ikke lige se hvad det har med røg at gøre :)

nu snakker man o om madvarer da det er det der er mest vigtit at få ud til befolkningen. Men hvis det kan krydes med nogle ting, kan det vel også andre.
Hamp er en plante ligesom bønner og andet der kan krydse med pollen/mad allergier.
Alle allergier kan krydse med andre allergier, om det så hedder støv, pollen, mad eller dyr.
Har man allergi i en grubber er man ret sikker på at andre ting også ville genere en fra de andre grubber.

Desuden har jeg læst/set et eller andet sted at astma patienter har gavn af cannabis som behandling mod svær astma. Træls jeg ikke lige kan huske i hvilken forbindelse det var.. øv øv.. Tror det var dengang de indførte rygeforbud i vertshuse og det var noet med en udsendelse fra holland og deres dilemma, for nu måtte de ikke ryge tobak på værtshusene men gerne cannabis, så de fremviste en indhalator pose som bliver brugt til astmapatienter, den kunne klare ren hash uden tobak og man fik røgen nedkølet i posen, så den ikke generer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det har du selvfølgelig ret i!

Men jeg tror da vist vi er røget lidt ud på et sidespor... Trådstarteren spurgte om man kunne reagere allergisk på skunk og pot, hvis man havde pollenallergi, men ikke på hash, som hans kammerat påstår.
Så begyndte folk at snakke om pollen hash og at man da måtte være allergisk overfor det, hvis man var pollenallergiker.
Hvilket ikke giver nogen mening da det ikke er rigtig pollen, men bare slang. Altså en såkaldt placebo-effekt.

Anyway. Jeg kan ikke forestille mig at der skulle være noget i hverken skunk, hash eller pot der skaber allergiske reaktioner hos folk med pollenallergi. Måske ved direkte oral indtagelse, men slet ikke når man ryger det.

Det med astma og cannabis er jeg dog ikke helt overbevist om... Om man ryger tobak eller cannabis, så er det jo stadig skadeligt for lungerne. Så hvordan det kan gavne en astmapatient det er jeg lidt skeptisk overfor.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Amendir skrev:
Det med astma og cannabis er jeg dog ikke helt overbevist om... Om man ryger tobak eller cannabis, så er det jo stadig skadeligt for lungerne. Så hvordan det kan gavne en astmapatient det er jeg lidt skeptisk overfor.

Hørt om oral indtagelse :)?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Amendir skrev:

Hørt om oral indtagelse :)?

Point taken :lol:
Især når jeg selv skriver om oral indtagelse i samme post ^^

Men nu var der jo snak om en specifik inhalator i det tilfælde. Det er jo stadig luftbåren :)

Medlem

Pollen kommer fra hanplanter. Man ryger hunplanter.

Så skulle den ged vist være barberet :)

Junior medlem

tja jeg har selv pollen allergi men jeg ryger da hash og har lige været i holland næsten og røg den fede der sådan set hver dag og det næsten kun skunk jeg røg der ovre, crystal haze,bubble gum, diesel haze, white widow,amnesia,power plant,nlx og jeg flere strains af skunk, men jeg ved nu ikke om man kan være allergisk overfor det, men det sker faktisk tit at jeg nyser når jeg snuser til noget skunk eller hvis det lugter kraftigt, men det kan også bare være mig der har en ret følsom næse, eller bare et tilfældge, men som stonern siger kommer pollen fra hanplanter, men kan det ikke lade sig gøre at hvis der udendørs skunk der står tæt på nogle foreksempelvis birketræer/andre planter med pollen i ? fordi pollen kan jo flyve i luften og derved måske blive overført til en skunk plante via luften ? så måske kan der vil sidde noget birketræs pollen på skunk men det ved jeg så ikke :P, men jeg har selv allergi for pollen og lige netop birketræer reagerer jeg en del overfor, men er allergisk over for andre træer med pollen også, men skal også op og lave en allergi test :P på et tidspunkt, men jeg er nu ikke sikker på om det kan blive overført via luft pollen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror sgu bare at det er rent og skær placebo-effekt, siden folk virkelig tror det er "rigtig" pollen de ryger, og ikke ryst.

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
Se på hvad OrangeLenny skriver. Den der med at han ikk kan tåle en pollen ryger pga. allergi, er vidst en røver :). Har selv allergi, og er allergisk overfor det meste. Græs, Birk Katte, Heste etc. :)

Medlem
Brugeravatar

sådan som jeg har oplevet det så har den fine THC hjulpet på min pollenallergi, jeg tar ikk så mange piller længere som jeg gjorde før og jeg kan spise ting i mindre portioner, som jeg ikke kunne før, op til 1 uge efter jeg har røget. og de ting ville jeg normalt ikk kunne spise uden at reagere.

og så vil jeg os holde med de andre,det er en hun palnte man ryger ergo er det ikk pollen i, og hvis der endelig var ville det blive brændt af. og hvis der er tale om en oral indtagelse, så er der måske en lille chance for at man kan reagere overfor det :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er græsallergiker og skunkryger. Har aldrig haft problemer med med allergien i forbindelse med rygning af skunk

Medlem
Brugeravatar

Chronicdane skrev:
tja jeg har selv pollen allergi men jeg ryger da hash og har lige været i holland næsten og røg den fede der sådan set hver dag og det næsten kun skunk jeg røg der ovre, crystal haze,bubble gum, diesel haze, white widow,amnesia,power plant,nlx og jeg flere strains af skunk, men jeg ved nu ikke om man kan være allergisk overfor det, men det sker faktisk tit at jeg nyser når jeg snuser til noget skunk eller hvis det lugter kraftigt, men det kan også bare være mig der har en ret følsom næse, eller bare et tilfældge, men som stonern siger kommer pollen fra hanplanter, men kan det ikke lade sig gøre at hvis der udendørs skunk der står tæt på nogle foreksempelvis birketræer/andre planter med pollen i ? fordi pollen kan jo flyve i luften og derved måske blive overført til en skunk plante via luften ? så måske kan der vil sidde noget birketræs pollen på skunk men det ved jeg så ikke :P, men jeg har selv allergi for pollen og lige netop birketræer reagerer jeg en del overfor, men er allergisk over for andre træer med pollen også, men skal også op og lave en allergi test :P på et tidspunkt, men jeg er nu ikke sikker på om det kan blive overført via luft pollen.

Det kan jo også være krystallerne på skunken, der måske kommer op i næsen.
Lidt ligesom når man sniffer pepper, så nyser de fleste, men nok ikke pga. allergi :)

Junior medlem

det er også en mulighed :P du har nok også ret wuschhead

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
wushhead @ :roll: skunkkrystaller i næsen :cheers:

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Der er 100 % sikkert nogle allergikere der ikke kan tåle hampepollen, og noget af det skunk der er på markedet stammer fra herma planter. Derfor er det ikke utænkeligt at der kan være pollen rester i noget pollen hash, eller manali for den sags skyld.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hør nu her, pollen er aktiv i maksimalt 1-3 mdr. og det ved gode vilkår, ikke presset ind i olie.
Det du køber er nok ikke fuld af pollen, bare rolig.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Derimod kan man godt blive allergisk overfor de levende damer. Læste da ihvertfald CannaChem herinde fra skrev at han måtte opgive dyrkningen. :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 42 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]