Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Melder du lige tilbage med en status når du har været afsted?

Er spændt på at høre svaret og også om lægen forholder sig professionelt til emnet eller blot siger du skal lade være med at tage stoffer :|

Junior medlem

Bananer og æbler!!! og så tager jeg gerne et par paraghurt(Yogurt piller) inden jeg skal ud hvis jeg ved jeg skal smide ting i maven som den ikke er vildt glad for.. Det har ihvertfald reddet min røv et par gange, derudover plejer jeg gerne have have nogle flere paraghurt i lommen.. Så hvis maven begynder at rumle plejer jeg at tygge et par stykker så går der ikke særlig lang tid før min mave er tilbage på ret køl.. : :peace:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

neRf skrev:
Bananer og æbler!!! og så tager jeg gerne et par paraghurt(Yogurt piller) inden jeg skal ud hvis jeg ved jeg skal smide ting i maven som den ikke er vildt glad for.. Det har ihvertfald reddet min røv et par gange, derudover plejer jeg gerne have have nogle flere paraghurt i lommen.. Så hvis maven begynder at rumle plejer jeg at tygge et par stykker så går der ikke særlig lang tid før min mave er tilbage på ret køl.. : :peace:

Det er et svar jeg vil tage til mig. Har ikke prøvet med frugt(banan og æbler),. men har dog taget paraghurt flere gange, og desværre uden held.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg døjer også med maveproblemer når jeg tager stimulanser. Mest amfetamin. Når jeg ved jeg skal tage amfetamin, begynder min mave gerne et par timer før det første indtages at blive nervøs. Jeg tror det er tanken om at man pludselig skal skide mens man er i byen, der gør at jeg gerne skider en 4-5 gange indenfor kort tid før og efter indtagelse.. Så du er ikke alene Zazza =)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i vores solsystem
Hehe.... har det på nøjagtig samme måde. Nu er det så snart lidt over 1 år siden, jeg sidst havde noget med amfetamin at gøre. Men flere timer før en planlagt aften, begynder maven at gøre knuder, oppustethed, luft i maven også ellers et par ture på tønden, men nå jeg så først var startet med indtagelse, så gik det over.

Nu for jeg ritalin mod min ADD, og skider flere gange om dagen :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fejlen er fundet. Det er ikke min mave der er noget galt med, det er som mange andre en "nervøs mave". Allerede inden stofferne skal indtages(nogle gange flere dage før) begynder min mave at rumle.

Jo nærmere jeg kommer på at jeg skal til og igang, jo mere fucked bliver min mave. Dette gør at den bliver meget mere følsom når jeg så går igang, og derfor får jeg mega kvalme og dårlig mave.

Jeg har fundet dette produkt(imodium plus):
http://www.med24.dk/handkobslagemidler/ ... ts_id/2210

-Jeg har set i reklamerne at det nedsætter "tempoet" i maven, og måske kunne gøre maven mere rolig.

Har i nogle erfaringer?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har haft det på samme i den periode jeg tog for meget coke.

Jeg lagde det simpelthen coke på hylden i 1-2 uger :)

Medlem

zazza jeg for også nogle gange lidt problemer med maven. i lørdags tog jeg sådan 2 emodium + og det lukker altså fuldstændig for dit tarm system. Hvis du læser på pakken er det også mod akut diarre.
Men det hjælper utrolig meget. men du kan så heller ikke skide de næste 2-3-4 dage hvis du napper en sådan 2 piller :)

De er heller ikke helt sunde for maven de piller, så husk endelig lige at spise noget mad inden de indtages.

Junior medlem

Der er vel ikke nogen tvivl om, at indtagelse af rusmidler er skadeligt for kroppen på den ene eller anden måde.
Da jeg læste den her tråd, kom jeg uværligt til at tænke på hvor galt det gik for mig på et tidspunkt. Jeg er klar over at det ikke lige er det, der er spørgerens problem. Nu. Men på sigt ku det desværre godt ende med at blive det.
Jeg indtog den gang en del amf, og var begyndt at syntes det var lidt hyggeligt med et par glas rødvin om aftenen.
I over et års tid rendte jeg til lægen igen og igen. Alt sammen mavesmerter. Startende med udspilet mave, kramper i maven m.m. Senere begyndte jeg også at kaste meget op.
Flere læger undersøgte mig og mente ikke at kunne finde noget var galt. Andet end det var tydeligt at jeg havde meget ondt..
Efterhånden vænnede jeg mig til, at sådan havde jeg det bare. Men efter at have tilbragt en lang nat i min fars hjem, liggende ude på toilettet med store smerter. Blev han så bange, at han kørte mig direkte hen til min læge og forlangte at jeg blev indlagt nu!
DEt blev jeg så, på gynækologisk afd.?!

Efter at ha haft glæden, ved at 14 forskellige læger undersøgte mit underliv, fik jeg så besked om at tage hjem igen og begynde til brystsvømning evt. ?
Men da jeg havde så store smerter, så jeg slet ikke ku bevæge mig, fik jeg lov at ligge på en stue der alligevel skulle desinficeres senere.

Tilfældigvis var der en reservelæge fra en anden afd, som kom til at gå ind til mig.
Og så gik det hele stærkt! To store blødende mavesår var perforeret ud i bughulen. Heldigvis nåede de at operere mig. Jeg fik at vide at under 2% overlever sådan en omgang.

Siden da har jeg spist stærke syrepumpe-hæmmere hver dag og har ikke rørt alkohol siden.
Men amfen vil jeg jo helst ikke droppe helt.

Det går også fint nok. Bare jeg husker at tage en ekstra pille før.

Lang og kedelig historie, men med det budskab, at mavesækken nok bliver glad for lidt hjælp, når der kommer så kraftige stoffer derned. Og at sådan en sæk kan være en sart størrelse ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Har os det der med bare jeg tænker på jeg skal til at tage et eller andet, eller ved jeg skal i morgen og får at vide det er godt og jeg lige forstiller mig det. Så skal jeg skide lige hurtigt.

Og på coke skider jeg 10 min efter den første streg. Skider nok 3 gange i løbet af en time. Og så kan jeg skide 2 gange mere i løbet af en aften/nat. Men drikker så os normalt sammetid med jeg tager coke, så det har nok os en rolle at spille.

Men det er faktisk "skide" irriterende det med hele tiden skulle skide når man fester.

Medlem

Geografisk sted: Sjælland, Stevns
LSDrejø skrev:
Hvis det er nogen trøst, så er du ikke alene med dine maveproblemer - jeg tømmer selv sækken helt og aldeles i forbindelse med narko (som regel amf eller mdma) :roll:

Og det sætter mange begrænsninger i mit indtag for jeg skal hele tiden have det i baghovedet... og det har holdt mig fra mange arrangementer i tidens løb :cry:

Jeg tror det er noget psykisk i mit tilfælde, for jeg har et lidt "kompliceret" forhold til den ellers ganske naturlige kropsfunktion - jeg har meget svært ved at gå på toilettet andre steder end på mit eget... Især hvis der er folk i selskabet jeg ikke kender og endnu værre hvis det er sådan et lille uventileret rum midt i en 1-værelses (ja jeg kan flyve Kbh - Singapore uden at gå på toilettet).
Forstår ikke helt mit problem; men det er noget med tanken om næste bruger af toilettet kommer og så ved at jeg har siddet der og lavet bum bum - svært at forklare yderligere...

Nåh men tilbage til sagen... Jeg kan helt seriøst godt sidde og læse her på Psy og hvis jeg får lyst til at tage stoffer og begynder at tænke på det, så skal jeg pludselig hurtigt på toilettet... Eller hvis jeg har aftalt i telefonen at den står på knark senere på aften (= beslutningen er taget), så går der heller ikke længe...
Men det er som regel bare en hel almindelig tur derud, behovet opstår bare lidt pludseligt og mere påtrængende end normalt

Men filmen knækker helt når jeg så tager narko... og der går det rigtig stærkt - nogen gange fra jeg suger en steg eller spiser en kapsel.... under 5 min før jeg sidder derude...
Normalt plejer det at ske over 3 gange med ca. en halv times mellemrum og jeg kan næsten stille uret efter det - lidt derfor jeg tror det er psykisk, for det er samme scenarie hver gang:

**** Advarsel - nu kommer der detaljer ****
.....
Læs videre på eget ansvar :-)

Første gang bliver der tømt ud og det er absolut tynd mave... Hurtigt overstået...
Anden gang kommer ca. 30 min efter... mængde neddroslet i forhold til første gang; men tilgengæld kan jeg dårligt selv tåle lugten i bageriet... Det er noget som har været dødt rigtig længe jeg skiller mig af med... som regel tager det en del længere for jeg sidder med den der lede fornemmelse af jeg ikke er helt færdig i lang tid....
3. gang, efter ca. 30 min yderligere, er der hvor der stort set ikke kommer andet end vandigt ud og er hurtigt overstået - efter den tur er jeg klar til fest og farver og har ikke yderligere problemer resten af aftenen...

Det er nærmest et ritual efterhånden og røvirriterende (i mere end en betydning) - jeg har også prøvet paraghurt og lignede... har endda sågar snydt og drukket afføringsmiddel først for at have tom mave - intet af det gav nævneværdig forskel.

Har kun prøvet LSD en enkelt gang og det var med bange anelser for det var på en udendørs festival med tørklosetter - og der havde jeg sjovt nok ikke nogen problemer... ved ikke om det var fordi jeg godt var klar over det ville blive besværligt eller om mit problem ikke er psykisk og skyldes narkoen ødelægger maven... og at LSD'en ikke driller min mave? (husker dog jeg havde en underlig fornemmelse i maven, som om jeg ikke rigtig vidste om jeg skulle på toilettet eller ej)

Så hvis nogen har gode råd til ZaZZa, så lytter jeg med :oops:

Har det på præcis samme måde... amf er ikke slemt.. alt andet er for vildt mod maven, men syre holder maven lidt på plads.. det eneste råd jeg kan give dig, som jeg har fundet nyttigt er at holde dig fra det, der giver sur mave.. hyg dig med noget andet :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NatteSkygge skrev:
Har det på præcis samme måde... amf er ikke slemt.. alt andet er for vildt mod maven, men syre holder maven lidt på plads.. det eneste råd jeg kan give dig, som jeg har fundet nyttigt er at holde dig fra det, der giver sur mave.. hyg dig med noget andet :)

Åh ja det er jo lettere sagt end gjort ;-)

Efter jeg skrev mit indlæg har jeg også prøvet svampe - og disse skulle netop være slemme for maven synes jeg man siger... Men det giver mig sjovt nok ikke problemer overhovedet - jeg er nok bare sær ha ha

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har gode erfaringer med immodium, i forbindelse med en led omgang diarré. Skulle skide konstant hver 10'ende minut igennem flere dage, og da lægen anbefalede mig immodium prøvede jeg det, og det klarede mit problem. Så mon ikke det vil hjælpe på dit problem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]