Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 13:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Kan man genbruge hampplanterne? Hvis man kun høster topskuddene og lader resten a planten gro?

Og en anden ting: Hvordan foregår det med at høste hanplanterne? Har læst mange steder at de bliver fjernet fra "fødslen" nærmest. Men har også læst om nogle der ryger pollen, og så vidt jeg kan forstå må dette så være fra hanplanterne? Så dyrkes de bare i et andet lokale end hunnerne eller hvad?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Man kan tvinge planten tilbage i vegitativ stadie igen ved hjælp af lystimer på 18-24.

Det der ryges har intet at gøre med hanlig pollen, men er bare endnu et navn for den kære thc.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
jeg har med succes gjordt det flere gange, og har de sidste 2½ år haft 2 planter i vækst i 2 mælke kartoner som jeg hver dag flytter fra vindueskarm til køkkenlampe og tilbage igen, så de har fået 24/24 de sidste 1½ år. jeg gør det kun for at beholde gen´erne ( da jeg ikke har lavet frø på dem ) har flere gange har fået at vide at det er det bedste folk nogensinde har røget, men jeg kan ikke dyrke dem, altså stiklinger, hps og blomst hvor jeg bor nu! da jeg er blevet NOGET upopulær af lugten, så når jeg er flyttet går jeg igang! de vil da være 3+ år gamle og HAR været i blomst 2 gange

Moderator
Brugeravatar

@cloud9
Se at få lavet nogle frø på dem, find en anden værdig sort at lave frø på, eller hold dem i veggetativ face til moderplante. Tilbagevendene omstilling fra blomst og veggetativ face, skaber større og større riscisi for hermaer, og det ville da være ganske synd hvis det er så god en sort.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
BisMann skrev:
@cloud9
Se at få lavet nogle frø på dem, find en anden værdig sort at lave frø på, eller hold dem i veggetativ face til moderplante. Tilbagevendene omstilling fra blomst og veggetativ face, skaber større og større riscisi for hermaer, og det ville da være ganske synd hvis det er så god en sort.

ja, men jeg har ingen han-pollen! de har desuden enkelte blomster konstant, men når man tager stiklinger og giver dem hps " retter de sig hurigt til 100% vækstfase. jeg har kun mulighed for at lave frø med pot-pollen...og det vil tage lang tid før jeg har en "stabil" krydsning...så jeg holder mig til kloning indtil videre

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Reveg bør man kun gøre, hvis man er ved at miste en god moder etc, men som der nævnes kan det have negative konsekvenser ved vedvarende reveg, bedre at gøre som du oså selv skriver, stiklinger er vejen frem, tager også meget mindre tid end reveg, som er en langsommelig process, nogle planter efter egen erfaring står en måned plus under 24/24 før der sker noget, og alligevel, er det langsomt.

Alternativt til reveg, så kan man høste de større skud efter en 60 dages tid, for så at lade de mindre skud sidde en 14-21 dage endnu, for at gøre dem mere modne, og så derefter smide planten ud...

Skal der laves frø, så ville jeg vælge at gemme noget pollen fra hanner, du får ved opstart af nye frø, og så gemme det, i fryseren.

MoS :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]