Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Denne post vil blive opdateret følgene som jeg fastsætte /sammensætte min setup, og håber derfor for løbende input. Det skal også lige nævnes at jeg inden længe får hænderne i et ordentlig kamera, så alle billeder vil blive opdateret til en fornuftig kvalitet samt nye billeder /evt video´s , vil være i betydlig bedre kvalitet

1 ) Hvem er jeg?

Hej, jeg er en 22 årig fyr der bor i jylland. Jeg har været fast rygere i omkring 3 år efterhånden, og har enlig altid haft en træng til at sætte mig ind i de ting jeg bruger min tid på. Derfor føler jeg det er et naturligt skridt for mig, at kigge nærmere på hvordan en plante kommer fra frø til lunge.

2 ) Min første plante

Efter et besøg hos en kammersjuk blev jeg tilbudt at tage en hash plante med hjem som pynt.
Da jeg har gået i tanke om at starte et mindre indendørs grow syntes jeg det kunne være spændende at bruge denne plante lidt som test.

Jeg fik afvide det er en HAN plante jeg fik mig, og den derfor ikke har nogen værdi ang. rygning.

Men jeg har læst en håndfuld guides igennem og især http://dcfonline.dk/cf/ . men synes ikke jeg kan nikke genkendene til guiden om Han / hun planter.

Det er godt nok dårligt kvalitet men syntes ikke at kunne se hvad lige skulle gøre den til en han plante frem for en hun. Og da jeg engang gerne vil starte lidt grow vil jeg mene det er en af de vigtige ting at sætte sig ind i inden.

Billede
Billede
Billede
Billede

Og så hele planten
Billede

3 ) Mit setup

Jeg er i øjeblikket ved at udregne et budget så jeg ved lidt mere om hvordan og hvorledes det skal kunne lade sig gøre at lave et forsvarligt indendørs grow. så har nogle uger, hvis ik måneder til at læse tingene igennem.

Min intention er et 2-3 planters skab da jeg udelukkende vil gøre det som en hobby.
Jeg har en gammel reol som jeg overvejer at lave om til et growskab. De måler ca 70 bred / 35 dyb / 200 høj

Min ide er at bedække bagen og siderne med en spånplade som jeg maler hvid på indersiden. samt lave en form for låge i fronten. Det er nu ikke det store problem og kommer vist ikke til at koste meget mere end en hund.

Jeg ved ikke helt hvor mange planter der ville kunne være i et skab af den størrelse så har lidt svært ved at regne ud hvilke lampe systemer jeg skal kigge på. Mit håb er 2 planter med plads til 3-4 stykker, så jeg kan starte ud med flere plante så der er mere plads til at der kommer hanner, eller en plante dør. Hvis så alle plante ser gode ud, kan jeg blive nødt til at sortere. men det er vel bedre end at stå helt uden planter fordi begge lige var hanner.
Jeg vil gerne at have et sæt hvor jeg stortset eller fuldstændigt kan nøjes med en slags belysning. og skal have kigget på belysning med lav varme da mit skab skal være i træ og derfor er mere til fare for brænd pga varme lamper.

Har også anskaffet mig en lille blæser som jeg kan sætte i skabet for at undgå muggen planter, samt jeg vist har læst det giver mere robuste planter

Billede

4 ) strain

Ville enlig også gerne høre nærmere om der er nogle gode råd om en god "starter strain" da jeg kan forstå der er nogle strains der kræver en del mere erfaring end andre. Så håber lidt i har nogle gode råd til hvilket slags frø jeg skal vælge. da det er lidt dyrt at give 200-300kr for 5 frø der bare failer pga. jeg ikke ved hvordan præcis denne specielle strain skal kærtegnes. samt hvad kan jeg forvente af lugt? jeg bor i en lejlighed i midt by så gode råd til skjulning af duften er også velkommen.

Tråden her er under konstant opdatering da jeg faktisk lidt vil bruge dem som en huske/log bog.. men vil gerne med det samme sige tak på forhånd for alle jeres råd.

Senest rettet af Freaked 28 maj 2009 01:51, rettet i alt 2 gange.

Moderator
Brugeravatar

Kan heller ikke se hvad der skulle gøre dén til en han på de billeder, men hanplanter har små pollensække, populært kaldet boller, som gør hanplanten ret nem at identificere.

Tror den størrelse passer fint nok til en 2-3 planter, og mht. lampe vil jeg nok sige max 250 W HPS medmindre du vil investere i Cooltube eller lign. kanaludsugning.

Forresten er der ikke noget der hedder en hash plante, det hedder hampplante.

Junior medlem

Tak for dit input. Det bliver taget med i overvejelserne.
BisMann skrev:
Forresten er der ikke noget der hedder en hash plante, det hedder hampplante.

Fjollede mig :)

Junior medlem

Det ligner da en hunplante så vidt jeg kan se :) ?

Medlem

Jeg tror det er svært at afgøre med den billedkvalitet? Ellers skal du tage et der er tættere på, så man kan se de små blomster. Men jeg er ikke så garvet så det kan være du bare skal høre på dem der skrev før mig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Umiddelbart syntes jeg det ligner en han, syntes jeg kan se "bollerne" - men den ringe billedkvalitet kan sagtens snyde... Desuden er det nok lidt for tidligt, at kunne se kønnet...

Junior medlem

Tak for alle svarene. Tror jeg vente lidt tid, og så ser om ikke det bliver mere tydligt hvad køn den er, og hvis ikke må jeg bare lige tage mig sammen til at hente mit digital cam. :D

Men ang. hvis det er en han (som den nok er). Jeg tænkte på om nogen har erfaring med at bruge bladene til at rulle blunts i?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]