Cubensis skrev:
Se DET er noget individet burde bekymre sig om og sgu ikke prisen på en pakke cigaretter, svjv er det stadig frit om man vil købe dem eller ej, ergo ingen alarm hvad angår ens frihed
At det er frit om man vil købe smøger eller ej vil jeg stille spørgsmålstegn ved, det ikke alle der har råd til at bruge 50 kr om dagen på smøger, så helt frit er det vel ikke.
Citat:
Næh du, det skal bare være dyrt at æde usundt for alle og pissedyrt at ryge. Så længe der findes en sygesikring som vi alle spytter i, ser jeg intet galt i at man regulerer priserne på de ting der påvirker folks helbred, således at priserne afspejler bekostningerne.
Hvis du vil have rygerne selv skal betale for deres ryge relateret sygdomme, er det ikke klogt at sætte prisen op til +50 kr pakken, det vil formentlig skabe et stort illegalt market som man ser det i England og så kan staten skyde en hvid pil efter de penge.
Desuden bliver alle de udgifter der er forbundet med rygning da allerede betalt af afgifterne, svjv med et stort overskud.
Citat:
Det har intet at gøre med invadering af ens ret til selvbestemmelse over eget legeme..
'
At jeg ikke kan åbne et værtshus og selv bestemme om der må ryges eller ej, er da en stor krænkelse af mine rettigheder. Det er bare et af de mange punkter hvor staten som en anden diktator blander sig i mit liv.
Jeg vil slutte af med at fortælle hvor lidt jeg har tilovers for sådan en som dig, du er værre end en frelst ikke-ryger, du er fandme en frelst ryger? WTF??
TRAITOER