Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hey Psychonauter ..

Jeg ville lige høre om i kunne hjælpe mig en ting. Sagen er den at jeg har købt 2 spil á 200,- stk af en privat forhandler over nettet.
Jeg betalte for spillene, og har siden ikke hørt fra ham. Det er 3 uger siden. Jeg kan ikke få kontakt til sælger, og han sender dem ikke.
Hvad kan jeg gøre i sådan en situation? Går ikke udfra vores ellers så dejlige og funktionelle politi gider hjælpe? :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Bl0dpump skrev:
Hey Psychonauter ..

Jeg ville lige høre om i kunne hjælpe mig en ting. Sagen er den at jeg har købt 2 spil á 200,- stk af en privat forhandler over nettet.
Jeg betalte for spillene, og har siden ikke hørt fra ham. Det er 3 uger siden. Jeg kan ikke få kontakt til sælger, og han sender dem ikke.
Hvad kan jeg gøre i sådan en situation? Går ikke udfra vores ellers så dejlige og funktionelle politi gider hjælpe? :shock:

Ring og hør dem, selvom jeg også tror de er pænt ligeglade.
I sådan en situation kunne man godt lokkes til at opsøge personen privat.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, jeg ringer til dem imorgen og høre. Men kender sku næsten svaret allerede :|
Jeg har virkelig også overvejet at opsøge ham, jeg ved hvor han bor. Jeg har tjekket det, og de oplysninger han gav mig, er korrekte.
Men alligevel ... Så ved jeg ikke rigtigt, om jeg skal ..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Du kan også prøve at kontakte kundeservice på den side der har formidlet handlen. De kan ikke gøre en skid, men nogle gange kan man få dem til at ringe folk op/skrive mails til dem - og der er nogle der ikke helt har is nok i maven til at ignorere den slags (selvom de reelt ingen magt har).

Relativistisk båthorn

er der ikke en såkaldt 500 kr's bagatel-grænse? Hvor man si'r at alt under 500 kr bare er ærgerligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

F|ak skrev:
Du kan også prøve at kontakte kundeservice på den side der har formidlet handlen. De kan ikke gøre en skid, men nogle gange kan man få dem til at ringe folk op/skrive mails til dem - og der er nogle der ikke helt har is nok i maven til at ignorere den slags (selvom de reelt ingen magt har).

Det har jeg prøvet, de har også skrevet til ham og prøvet at ringe ham op. Dog uden svar. Altså jeg kan sagtens leve videre uden de skide spil og de 400,- gør heller ikke så meget. Syntes bare det er ærgeligt, at folk kan slippe afsted med det. Det værste er følelsen af at være blevet snydt!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
er der ikke en såkaldt 500 kr's bagatel-grænse? Hvor man si'r at alt under 500 kr bare er ærgerligt.

Syntes jeg også at jeg har hørt et sted. Anyway, tror jeg stadig at politiet bare griner og siger ærgeligt! :|
500 eller 600 potatoe potato ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:
Ja, jeg ringer til dem imorgen og høre. Men kender sku næsten svaret allerede :|
Jeg har virkelig også overvejet at opsøge ham, jeg ved hvor han bor. Jeg har tjekket det, og de oplysninger han gav mig, er korrekte.
Men alligevel ... Så ved jeg ikke rigtigt, om jeg skal ..

Bare tag et par onde gutter med og bank på personens dør og sig han vist skylder dig noget. Siger ikke i skal bruge eller nævne vold, bare synet af sådan et par gutter der burde virke :wink:
JEL skrev:

Så hud jeg lige visker så ligger den noget højere.

Medlem

Geografisk sted: ja
Send en lort i et brev.

Medlem

haha. :D

Medlem
Brugeravatar

hvis det er købt over en hjemmeside som f.eks. ebay eller trendsales. Plejer man at kunne anmelde dem på siden, og få hjælp med at få pengene igen. Men ellers er der ikke specielt meget andet at gøre, som alle de andre også siger..

jeg mindes jeg engang har hørt, man kan få banken til at få ens penge tilbage, hvis du har betalt dem, med dankort eller noget i den stil. Men ved ikke :)...

Relativistisk båthorn

Jeg googlede lige, dog uden at gå specielt i dybden, og en bruger på dba skriver at policen har en bagatel-grænse på 5000 kr ved stjålne cykler. 5000 kr er da ellers et ret stort beløb synes jeg nok, hvis det altså er korrekt. Hvis man ka' slippe afsted med at snyde folk hvis bare man holder sig under 5000 kr så ka' man da hurtigt blive rig uden problemer (hvis man altså ser bort fra eventuel selv-tægt, som efterhånden måske er den bedste måde at ta' ansvar for egen rets-sikkerhed på?)

Her er linket iøvrigt: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60202079

Dedikeret medlem
Brugeravatar

JEL skrev:
Jeg googlede lige, dog uden at gå specielt i dybden, og en bruger på dba skriver at policen har en bagatel-grænse på 5000 kr ved stjålne cykler. 5000 kr er da ellers et ret stort beløb synes jeg nok, hvis det altså er korrekt. Hvis man ka' slippe afsted med at snyde folk hvis bare man holder sig under 5000 kr så ka' man da hurtigt blive rig uden problemer (hvis man altså ser bort fra eventuel selv-tægt, som efterhånden måske er den bedste måde at ta' ansvar for egen rets-sikkerhed på?)

Her er linket iøvrigt: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60202079

Nogle der mangler 10 stk PS3 60gb ? I kan få dem til 4999,95,- ? I overfører bare pengene til min konto, så klarer jeg resten :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Helt sikkert, bare send kontonummer over PM.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Hvis du har betalt med kort over nettet, kan du høre banken ad. Ved de flæste ting kan de trække det tilbage, men ved ike om det duer ved private forsendelser eller kun ved køb i netbutikker. Men ved det da jeg selv har fået trukket en handel tilbage da jeg ikke fik det jeg bestilde og butikken ikke var til at snakke med. Det var intet problem med banken, de spurte bare hvorfor jeg ville have trukket det tilbage. Tilgændgæld var butikken hurtig til at kontakte mig for at sige at de godt ville have varen tilbage, hvortil jeg så sagde at de kunne komme og hente den, da jeg ikke har pligt til at stå for forsendelse når det er dem der vil have det tilbage. de kom aldrig hehe

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Xtreme skrev:
JEL skrev:

Nogle der mangler 10 stk PS3 60gb ? I kan få dem til 4999,95,- ? I overfører bare pengene til min konto, så klarer jeg resten :wink:

Jo tak Xtreme... som Ateist siger, så send bare kontonummer over PM... men hvis du snyder mig tropper jeg op med nogle grimme gutter og banker dig, nå!

Wallah! Jeg sværger, jeg ved hvor din adresse bor!

On topic, tag da ud og snak med personen privat... opfør dig som et voksent menneske, og hvis det ikke hjælper så giver du ham bare en blomst. End of discussion!

<rettet af rex mundi- ingen opfordringer til vold>

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Opsøge en person for 400 kroner ? Hvis han ikke lige bor ovre på den anden side af gaden kan jeg ikke se hvordan det nogensinde skulle kunne svarer sig. Der er ikke meget andet at gøre end at lade være at handle med private personer en anden gang. Sørgeligt med så mange uærlige folk men sådan er det desværre!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Det er PRINCIPPET i det! HAN SKAL FANDME IKKE SNYDE FOLK DET DUMME SVIN!!!! :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Som en eller anden påpeger, så kan du få din bank til at trække overførslen tilbage.
Ellers så prøv at slå ham op på krak og ringe til ham.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kræver jo så også at pengene STÅR på hans konto jo.
Man kunne jo i realiteten bare snyde folk hver måned, hvis man bare holder sig under de 5000,- eller hvor meget det er.
åbne en ny bank konto, og så snart pengene ryger der ind, så hæv hele skidtet. Så kan de jo IKKE trækkes tilbage af banken.
Virker det ikke lidt for nemt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]