Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 11:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

okey mange tak for input :) jeg tænker også bare lidt på at prøve mig frem, hvis indianerne kunne så burde man sku også selv kunne, men tror nu jeg stadig går ind for præncippet: better safe then sorry xb

Lige til noget helt andet, synes ikke rigtig jeg gider til at lave en ny tråd for et lille spørgsmål ;)

Jeg har længe gået og tænkt over om der er noget interval der skal gå mellem ens svampetrip for at få den optimale virkning? problemstillingen kommer efter jeg har to venner der har trippet med noget der ligner ca. 2 måneders mellemrum hvor at de ikke har opnået når så stor effekt som første gang. Og efter som jeg overvejer mit næste trip inden nærmeste fremtid :]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det begreb hedder tolerans, og det anbefales at have 3mdr. imellem hvert trip - også så man kan arbejde med trippet.

Medlem

Geografisk sted: ja
And, ikke for at irritere, men mig bekendt daler toleransen i løbet af et par dage. Jeg har aldrig oplevet at et trip var svagere efter f.eks. 2 ugers pause?

2 måneders interval er, IMO, fornuftigt nok og den manglende potens kan skyldes forkert opbevaring. Var det svampe fra forskellige batch? Vejede i mængden præcist eller eyeballede i? En anden faktorer er ens mentale tilstand. Alene kan jeg have voldsomme oplevelser på små doser cannabis og ekstremt lave doser svampe f.eks., medens jeg har oplevet at høje doser ikke har været andet end sjov og ballade. Så har jeg oplevet store doser som mentale voldtægter, hvor man tvinges ud i verdensrummet uden kontakt hjem til basecamp.

Set&setting er altid væsentlige faktorer i sambånd med psychedelika. Og som And påpeger, så må man gerne holde en god pause mellem sine trips, simpelthen for ens mentale sundheds skyld. Et trip (selv et tilsyneladende overfladisk trip) plejer at rumme en del spændende ledetråde som kan være meget interesante at kigge på. Nu kommer jeg ud på et sidespor, men:

Tag f.eks. et ganske almindeligt fjolletrip, hvor man bliver lattermild/får latterandfald. Jeg har selv oplevet at få et 4 timer langt latterandfald. Det var meget ubehageligt. Da jeg i slutningen af trippet var på grådens rand af bare latter, spurgte jeg mig selv HVORFOR jeg grinte. Jeg var ganske enkelt chokeret over en absurd opdagelse, som stadig påvirker mit verdensbillede den dag i dag. Det var f.eks. et tilsyneladende dumt/fladt trip som alligevel havde "substans". Jeg kan kun anbefale at man analyserer og bruger tiden fornuftigt mellem hvert trip. Om ikke andet er det god tidsfordriv.

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]