Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Ser godt ud, en mindre korrektion, det er frøplanter du har pt. mate, stiklinger er sidegrene fra en moderplante, som regel en hunplante, man vil gemme, til videre dyrkning, hvilket også kan kraftigt anbefales, da det tager langt mere tid med frø end med stiklinger.

Du kan sagtens vente med at plante dem op, leca over jorden, kan forresten også hjælpe lidt med at holde på fugten i det øverste jordlag. dog vil jeg anbefale dig at vande dem nedenfra, underskål eller lignende og/eller anskaffe dig noget bassinfolie eller andet i den stil til bunden af skabet, så undgår du også vand, hvor du ikke ønsker det, nemlig på gulvet/skabet.

Alm. pottemuld er forgødet de første par uger så du kan sagtens vente med gødningen...

MoS :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

aha, man lærer noget hver dag :-), tak for svaret :-)

Medlem
Brugeravatar

Hej alle :-),
Nu har jeg fået min digitale ballast, hurtigere end forventet, fedt :-). Nu har jeg ikke før sat sådan een til, men jeg går ud fra at man blot skal tilslutte de 2 ledninger set til højre i billedet til en porcelænsfatning:

Billede

:arrow: Er det korrekt opfattet?

Her er der et closeup af ledningerne fra ballasten som jeg går ud fra skal ind i fatningen:
Billede

Og her er et billede af mine kimplanter; de er vokset lidt siden sidst ;-)
Billede

Anyways, det var alt for nu :-)

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Hej igen,
Endelig fik jeg sat min nye elektroniske ballast til min 250W hps pære. Det var ganske nent at tilslutte pæren til ballasten og nu er der virkelig kommet lys over land.

reflektoren er hængt op:
Billede

lyset tændes:
Billede

closeup af mine små kære:
Billede

jeg håber de nyder lyset ;-)
Billede

Jeg har et issue som jeg må adressere mht. temperaturen, når groskabet er lukket til er temp. omkr. 30-32 grader hvilket vist er lige i overkanten?
Så jeg har valgt at holde det åbent og så er temp. på omkr 26 grader. En af dagene må jeg købe noget udsugning til skabet, så forhåbentligt kan det hjælpe lidt.

En af dagene vil jeg omplante planterne til 9liters potter og evt. tilføje en 1/4 eller 1/2 styrke gødning.

Junior medlem

Hey hvordan går det med dit grow makker:)?

Medlem
Brugeravatar

hey :-),
Jeg tror at det gaar ok, jeg er nemlig sydpaa for tiden saa mine foraeldre passer mine smaa planter, men de siger at det gaar godt og at de bliver stoerre saa det tyder godt :-). som skrevet ovenfor havde jeg et issue med temp og fugtighed men det lader til at gaa bedre nu. Planterne faar vand hveranden dag og jorden er blevet presset lidt mere fast saa der er bedre kontakt til roedderne.
naar jeg kommer hjem vil jeg tage et par nye billeder og uploade dem :-)

Medlem
Brugeravatar

Hej igen,
Nu er jeg kommet hjem fra ferie og det er 9 dage siden jeg har set mine planter sidst og der er fandeme sket noget. Fra at være ganske små med gullige blade har de nu vokset sig rimeligt store og de gule blade er forsvundet. Desværre var 3 af dem hanner (og en ventilator var skvattet ned og havde kvast et par planter), men jeg har da 2 hunner tilbage:

Billede

Billede

:arrow: Den ene af dem har en lillafarvet gren, har det noget at gøre med mangel på gødning mon?

De 2 planter som er tilbage, er fra DCF potmix. De andre, ukendte danske frø som jeg havde fået var ikke meget værd.

Medlem
Brugeravatar

ja, så er jeg tilbage igen med et par nye fotos. Jeg har lige flushet mine planter da jeg synes de hang lidt med næbbet.

Denne her er ca 56 cm høj:
Billede

Og denne her er ca 41 cm høj:
Billede

Jeg arbejder på at få et grotelt og når jeg får dette, vil jeg sætte dem i blomst.

Medlem
Brugeravatar

det ser sku godt ud slayer :D

Medlem
Brugeravatar

Mange tak Drex :-)

Moderator
Brugeravatar

Hvor langt væk fra planterne er/var fra lampen? Jeg synes godt det kunne se ud til at den godt kunne komme lidt tættere på, planterne (især den øverste) har strukket sig noget efter lyset.

Medlem
Brugeravatar

hmm, vel nok en 30-35 cm vil jeg tro. Men siden det er et potmix jeg har købt tror jeg ikke at det er samme art. Er det ikke noget med at Indica og Sativa-planterne har ret forskellige højde eller er det mig som er galt på den?

Moderator
Brugeravatar

Dén er god nok, Sativa dominerede planter er generelt højere end Indica dominerede.

Jeg ville eksperimentere med at mindske afstanden hvis jeg var dig. Bare sænke den en smule ad gangen og se hvordan det går før du sænker den yderligere, desuden hvis du ikke allerede har gjort det, er det en god idé at hæve den lavest af planterne, så toppen er på højde med den højeste. Lysudbyttet fra lampen svinder utroligt med afstanden, så så tæt på du kan komme uden at bladene oplever problemer, jo bedre.
Vær desuden opmærksom på varmerelaterede problemer hvis du forsøger dig ad.

Ser ellers ganske udemærket ud!

Medlem
Brugeravatar

hej igen, tak for den hurtige tilbagemelding :-),
jeg vil prøve at følge dit råd og sænke lampen lidt efter lidt og se hvordan det går. Jeg har faktisk her fornyligt hævet den anden plante så de får nogenlunde samme lysmængde.

Jeg går iøvrigt og venter på et grotelt som jeg har købt via eBay og når jeg modtager dette vil jeg sætte dem i blomst og se hvordan det går. Jeg aner ikke hvad det er for planter jeg har. Mit nuværende groskab vil jeg så prøve at bruge til den vegetative fase. Jeg skal sgu' love for at det er nemt at blive grebet af, dette her :-D. Her forleden fik jeg 10 stk Litzi Erdpurt Skunk frø som jeg vil prøve at dyrke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]