Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

2 kendte bivirkninger, når man ryger hash. På det sidste har jeg, i sær hvis jeg stadig er lidt skæv, når jeg skal sove, oplevet meget ubehagelig og meget stærk hjertebanken, en slags tryk i brystet. Jeg har ikke oplevet det før, det er inden for de 4 måneder det er begyndt at komme.

Er der nogle der kender til dette? At hjertebanken bliver hurtigere og hurtigere jo flere gange man ryger? Er jeg bare paranoid? Er der kendte farer ved de bivirkninger?

tak.

Junior medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg ved er tobak den største bandit hvad angår højt blodtryk, som giver hjertebanken.
Det lave blodtryk resultere i svimmelhed, hvis man har lagt for længe på sofaen og rejser sig for hurtigt.

Så der er ingen tvivl om at hvis man sjældent ryger hash/smøger og derefter fyrer op i en joint med en hel smøg/0,5g, 2 timer før man skal sove, at tingene pludselig føles som de er gået i overdrive.

Det er heller ingen hemmelighed at længerevarende hashrygning gør mange mennesker umotiverede og doven, som leder hen til manglede motion, fedme, stress ( ??? :shock: ) osv. som alle er forbundet med udvikling af højt blodtryk. Det kan også være noget du har arvet fra familien eller være en medfødt hjertefejl. Ubehandlet er der risiko for blodprop, hjertesvigt, nyresvigt, slagtilfælde, blindhed osv.

Er nok en smule paranoid at tro hash er årsagen, men rusen giver måske en indikation om noget du burde være opmærksom på, jeg kan hvertfald ikke selv genkende din problemer efter større misbrug af smøger og hash.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Hash kan være angstfremkaldende.
Hjertebanken er ofte tegn på angst.
Jeg vil tro at du har flyttet focus for meget på din hjertebanken, så når du ligger i sengen om aftenen, mærker du mere efter end sædvanligt, for du har oplevet at få hjertebanken.
Jeg vil nok sige at du skal holde med at ryge i en periode om ikke andet og måske ikke ryge så meget som du plejer. Hvis det er angst fremkaldt af hashen kan det ende i psykose, panikangst eller generel angst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg mener at have læst flere gang her på psy at hash udvider blodkarrene, det resultere i lavere blodtryk og for at kompensere for dette sætter kroppen pulsen i vejret hvilket øger blodtrykket. Selv om jeg ikke ryger cannabis mere, mener jeg at jeg har fulgt med i flere tråde om netop dette emne her på psy og jeg tror hurtigt du kan finde en tråd eller to hvis du søger lidt.

Ellers vent til en af bong-hovederne kommer på, de har sikkert det præcise svar.

Medlem
Brugeravatar

Det er velkendt at cannabis sætter hjertefrekvensen/pulsen op og kan give hjertebanken. Det sker som de andre nævner fordi at blodkarrene udvider sig. Begynder man at fokusere for meget på det kan man blive angst og så vil hjertebanken føles mere intens og fysisk. Der er ingen grund til panik, jeg har oplevet det flere gange men har lært at man bare skal ignorere det. Jeg tog endda til lægen med det, for en sikkerheds skyld, hvor jeg fik en EKG og alt viste sig at være fint. Man kan ikke dø af at ryge hash, selvom det bankende hjerte kan være generende. Bare lad være med at fokusere på det og nyd i stedet din skævert! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kan godt nikke genkendende til din krops reaktion på fed, kig evt efter den tråd der hedder noget med "av mine lunger", har også selv været til lægen grundet en meget kraftig hjertebanken synes jeg selv, men efter længere tids fravær fra at ryge semi, er hjertebanken faktisk også forsvundet, det føltes vildt ubehageligt med den omtalte hjertebanken, for mig eget tilfælde fik jeg også stikkene smerter i overkroppen (gav mig bare endnu mere noia på), men nu hvor jeg kun har røget afghaner det sidste stykke tid har jeg slet ikke døjet med de samme problemer..
Ved godt at det er en vild tanke, men kan det være at der har været puttet et eller andet i de semi'er som jeg har røget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
måske det slet ikke semier:) kan jo være noget møghash...... jeg oplever slet ikke de der ting med den fede..... kan da godt mærke mit hjerte slår lidt hårdere, men det da også det.... vel bare blodtrykket der stiger lidt - intet farligt der,,

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jamen har både oplevet det med fed som jeg personligt har hentet fra thy og med en enkelt eller to slags semi'er her fra dobbelt A..
Findes der nogle blandingsmidler som kan give denne voldsomme hjertebanken og andre bivirkninger, eller er jeg helt ved siden af?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Det er klart en bivirkning ved det at ryge hash. Jeg har selv oplevet slem hjertebanken, kramper, kvalme osv.
Det er både puls og blodtryk der stiger. For mig selv er det altid uundgåeligt, men det kommer i mere eller mindre grad. Noget jeg har lagt mærke til er at det altid kommer "første" gang man ryger, den pågældende dag, når THC'en først er blodet så kan man roligt ryge efter, altså efter man er kommet sig over hjertebanken. Der kan gå alt fra 5 min til 1 time hvor det foregår, en ting jeg dog er sikker på er, at man bare skal tage det roligt og helst lede tankerne over på noget andet, man skal ikke bekymre sig, det går altid over. Det med semi hash er værre, tror jeg ikke på, det er nærmere jo bedre det er, jo mere bivirkning kommer der samtidig.
Ting der dog trigger det, altså gør det værre er, utrygge situationer, stress, kulde (altså hvis du fryser), høj musik og høj bass og så det at ryge for hurtigt eller for meget.
Det er skrevet på personlige erfaring, håber dog det hjælper.

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg mener at have læst flere gang her på psy at hash udvider blodkarrene, det resultere i lavere blodtryk og for at kompensere for dette sætter kroppen pulsen i vejret hvilket øger blodtrykket. Selv om jeg ikke ryger cannabis mere, mener jeg at jeg har fulgt med i flere tråde om netop dette emne her på psy og jeg tror hurtigt du kan finde en tråd eller to hvis du søger lidt..

Mener at have læst præcis det Alt ædende skriver i denne tråd, flere gange her på sitet, og andre seriøse narkoboards. Så det må næsten passe :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]