Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hey Psy.

Ved lidt af et tilfælde er jeg blevet tilbudt 5-MeO-DMT af en kammerat og lidt impulsivt slog jeg med det samme til. Jeg har i lang tid tænkt på at prøve 5-MeO-DMT, men havde egentlig regnet med at vente et par år til jeg havde flere trips i rygsækken.

Jeg har efterhånden mange møder med lucy bag mig, en del svampe-trips og ponyen er da også blevet redet fra tid til anden. Er det nok til at jeg er klar til 5-MeO-DMT? Kan man nogen sinde blive klar til 5-MeO-DMT? Hvad for en indtagelses metode skal jeg starte med? Jeg overvejer at starte med at prøve det oralt, jeg har ikke nogen MAOI, men har læst mig til at hvis jeg tager en dosis på ca. 30 mg oralt skulle det ikke være nødvendigt med en sådan? Hvad for en indtagelses metode foretrækker i?
Desuden overvejer jeg at prøve det uden trip sitter første gang, jeg har altid fået mest ud af mine trips når jeg er alene og til tider fortrækker jeg faktisk at være alene under mine trips, det ville måske være smartest at have en sitter under første forsøg?

Jeg vil slutte af med at fortælle at jeg aldrig har følt mig så mentalt klar til et trip som nu. Mit liv kører på skinner og jeg har stort set alt hvad jeg kan forlange, der går ca. 14 dage før jeg er i DK igen så jeg har en del tid til at læse om stoffet og skrappe nogen erfaringer sammen.

Er jeg klar til The Godfather Of Psychedelic?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har svært ved at tro at 5-MeO-DMT skulle kunne give et ordentligt trip ved oral indtagelse, selv ved en dosis på 30 mg. 25 mg sublingualt i DMSO gjorde i hvert fald ikke det helt store for mig, og jeg reagerer meget normalt på almindelige doser indtaget ved rygning.
Efter min mening skal du ikke begynde at rode med MAOi + 5-MeO-DMT. Jeg har hørt om flere som har fået faretruende fysiske reaktioner på den kombination. Rygning er klart den foretrukne / mest udbredte administrationsvej til stoffet.
Det kan godt være du føler dig klar, men det lyder usandsynligt... ;) Hver eneste gang jeg har fået et gennembrud på 5-MeO-DMT, har det taget røven totalt på mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du erfaringer med nasal indtagelse?

EDIT: Der er måske det samme problem ved nasal indtagelse som ved sublingual, da begge metoder er igennem slimhinder?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg har ikke selv erfaring med nasal indtagelse, men ved at det skulle give en OK effekt for nogen - tror det er ret variabelt fra person til person. Start i hvert fald meget forsigtigt med doserne hvis det er noget du har tænkt dig at eksperimentere med.
Som jeg ser det, er "accelerationen" vigtig for at opnå et rigtigt gennembrud på 5-MeO-DMT. Og man får omtrent ikke hurtigere optagelse af stoffet end ved rygning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu kender jeg dig ikke så jeg skal ikke kunne sige om du er klar eller hvordan. Men hvis jeg stod med DMT og skulle prøve det, ville jeg helt sikkert ryge det hellere end noget andet. Rygning = Kort rus. Klart er den vildere (right?) men stadig væk, tror det er slemt at få badtrip på dmt en hel nat, i modsætning til at ryge det også komme forholdvis hurtigt ned igen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har selv forsøgt mig nasalt og det kan ikke anbefales, som Prom skriver er rygning vejen frem. Nej man kan ikke forberede sig, tror det er en af de ting man bliver nødt til gøre og opleve før man kan forestille sig det. Lidt i stil med Bungeejump eller lign.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nogle af mine venner røg DMT oveni LUCY og de syntes da det var vildt nok, men det tog da ikke røven på dem - det var forresten til fullmoon festival.

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Injection er vejen frem baby :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:roll:

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
som sagt kan jeg varmt anbefale IV ... en dose på 4 mg er os mere en rigeligt :).. God hurtig oplevelse :)

Site Admin

Rygning er rigtigt godt...

og med 5-meo-dmt er min tommelfingerregel at hvis man føler sig forberedt til trippet har man ikke røget nok. Som Prom siger betyder et gennembrud per definition at det totalt tager røven på en :D

MVH
KenIshii

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kommer lige med et bonus spørgsmål.

Hvor stabilt er 5-MeO-DMT?
Kan jeg opbevare det i år uden det mister sin potens? Regner med det bare skal opbevares mørkt, tørt og køligt?

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg havde engang en smule 5-MeO-DMT, som jeg eksperimenterede lidt med.
Førsøgte både med rygning og snifning, og nåede frem til, at et sted mellem 15 og 20mg havde jeg en god oplevelse, røget.
ved samme dosis, og op til 25mg nasalt, blev jeg påvirket, men meget langsommere og mere tamt.. dosis er meget højere ved nasal indtag, og det varer meget længere.
Jeg nåede ikke samme niveau ved nasal indtagelse som ved rygning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husk at 5-MeO-DMT IKKE er det samme som DMT!!

http://www.erowid.org/chemicals/5meo_dmt/5meo_dmt.shtml
http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml

5-MeO-DMT er noget mere potent, og giver lidt andre effekter.
DMT virker i øvrigt heller ikke nasalt as-is AFAIK, men kræver at det laves til yopo-snus. Det er efter sigende noget af det mest ubehagelige man kan sniffe - mange gange værre end 2C-X'erne f.eks.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]