Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey alle sammen så er det jo snart ved at være sommer og tid til at plante den skønne pot :joint: så ville høre hvad sort der er jeres yndlings og grundlaget for det? jeg har selv ret svært ved hvad jeg skal købe i år, overvejer lidt white widow, men synes næsten hellere jeg vil have fat i noget pot man bliver super glad og oppe og køre af, nogen der har erfaring så skriv endelig?! :D

:)

PS. Hav en super God påske :peace:

Senest rettet af Acid Frog 30 mar 2009 17:10, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Pot og skunk er hver sin ting og de ting du har listet oppe foroven er alle skunk planter.

Pot er grundplanten og har en mildere virkning.
Skunk er pot som er blevet manipuleret med så den giver mere og derfor alle de forskællige slags.

Alm. pot bliver du glad af og oppe at køre. lige så snart du går over i skunk planterne hvor thc nevuet er noget højere har den en tendens til at virke sløvende, hvis man ryger gennem længere tid.

Junior medlem
Brugeravatar

okey der kan man bare se, man lære da også noget nyt hver dag :p

Moderator
Brugeravatar

Skunk og pot er sådan set det samme, der er bare i højere grad fremavlet efter bestemte egenskaber ved skunksorter. Det bliver ikke sløvende ved et bestemt niveau af THC, det er derimod CBD og CBN, som sløver. Indika sorter og/eller (over)modne planter er mere sløvende end Sativa er.

Junior medlem
Brugeravatar

Tænkte på om det gav noget at grinde og ryge frøene fra planten??

Medlem
Brugeravatar

nej det gir absolut intet...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Acid Frog skrev:
Tænkte på om det gav noget at grinde og ryge frøene fra planten??

Hvis det gjorde det havde frø nok ikke lige just været lovlige at handle med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg ville helt sikkert tage nogle sorter der er tilvænnet det danske klima, såsom royal dane. Nolge der er nemme at passe og som giver et godt udbytte her i landet.
Igen, kan varmt anbefale royal dane, virkelig lækker pot, flotte resinfyldte skud, dejlig skævert og en smag (efter curring) så englene synger :gud: :gud:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Tag et kig i frøbanken har selv bestilt en ordentligt røvfuld frø hjem skal nok blive en god sommer :joint:

Junior medlem
Brugeravatar

havde heller ikke regnet med at frøene gav noget, men det kunne jo godt ha været Xb
royal dane det lyder super lækkert, må jeg lige tjekke op på :) frøbanken, er det en hjemmeside?

jeg har allerede sat mine dansk muld frø til spiring, synes i det er en god ide at plante dem om en uge eller to, eller er det lidt for tidligt?

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Acid Frog skrev:
havde heller ikke regnet med at frøene gav noget, men det kunne jo godt ha været Xb
royal dane det lyder super lækkert, må jeg lige tjekke op på :) frøbanken, er det en hjemmeside?

jeg har allerede sat mine dansk muld frø til spiring, synes i det er en god ide at plante dem om en uge eller to, eller er det lidt for tidligt?

Det er lidt usikkert, ikke desto mindre har jeg allerede forspiret og plantet 30 planter i små potter i vindueskarmen. De er ikke poppet op endnu, men jeg satser på at de klaree den. ellers har jeg sat yderligere 60 frø til forspiring. Jeg har gjort 12 store spande klar til at plante de små ned i, et stort bed og er ved at lave et bed endnu :D Jeg skal lave verdens største grow i år. Hmm, men hvis du vil være på den sikre side så vent en 15 dage med at forspire førene og så er du sikker på de klare den. Ellers kan du starte dem op enten indendørs eller i drivhus.

Junior medlem
Brugeravatar

Er startet indenfor :) ville bare høre om nogen troede den sidste frost var kommet. for har bedst erfaringer med at planten vokser bedst jo før den bliver stillet udenfor, hvis det altså er de rigtige omstændigheder. hehe verdens største grow, det kommer til at kræve billeder ;)

Medlem

Acid Frog skrev:
Er startet indenfor :) ville bare høre om nogen troede den sidste frost var kommet. for har bedst erfaringer med at planten vokser bedst jo før den bliver stillet udenfor, hvis det altså er de rigtige omstændigheder. hehe verdens største grow, det kommer til at kræve billeder ;)

Hehe det er kun mit grow nummer to, men jeg har tilegnet mig en masse viden om cannabis dyrkning.
Min far sagde der var frost i nat, men sidst jeg kiggede på en 10 dags prognose der sagde de at minimum temperaturen var 2 grader om natten, så det er svært at sige.

Jeg skal prøve at finde mig et fedt kamera til at tage billeder :D Det er jo nok ikke verdens største, men jeg håber på at få 100 planter op og køre eller sådan noget sygt. jeg har desværre ikke helt en fornemmelse af hvor mange der er plads til, men to bede og en heel masse kasser rundt omkring. Jeg har vel brugt en 6 timer eller mere på bare at grave og grave. Jeg skal nok hoste op med nogle pics på et tidspunkt, det kan være jeg starter en tråd med mit grow når planterne er i jorden.

Bed nr. 1 er klart inklusive alle mine kasser, men planterne skal først derud om 10-15 dage. Jeg har overdækket det hele med plastik så der ikke kommer ukrudt og andet møg i mit bed. Jeg har blandet muldjord med jord fra vores nabos majsmark, ellers ville det fandeme bare blive dyrt at skulle købe 300 liter muldjord eller mere :D

Junior medlem
Brugeravatar

hehe det lyder jo rigtig lækkert det hele :p mit bliver nok ikke så stort, urtehaven er ca. 3x3 men har blandet alt jorden op med real heste mødding, så tror skam det bliver et ret lækkert resultat :) hvis du laver en tråd så skal jeg nok smide nogle pics med.

forresten så er det mit tredje år som dedikeret pot avler hehe x)

Medlem

Acid Frog skrev:
hehe det lyder jo rigtig lækkert det hele :p mit bliver nok ikke så stort, urtehaven er ca. 3x3 men har blandet alt jorden op med real heste mødding, så tror skam det bliver et ret lækkert resultat :) hvis du laver en tråd så skal jeg nok smide nogle pics med.

forresten så er det mit tredje år som dedikeret pot avler hehe x)

Jeg har ikke helt styr på målene, men nu ved jeg jo ikke hvad i andre forbinder med kæmpe :D
Jeg selv synes det er to bed af rimelig størrelse med en masse kasser ved siden af, med plads til mere end en plante i hver.

Jeg har tilfædligvis også adgang til ubegrænset meget hestelort, da vi har 3 heste her på gården :D Ved du om man kan lave gødning af det, på samme måde som brændenældegødning? altså en 50/50 blanding med vand i en spand og så gære det i en uge, derefter blandingsforhold 1/10 2 gange om ugen? Det kunne være svedigt. Jeg har ikke fyldt mit bed nr. 2 med jord endnu, så der kan jeg stadig nå at blande hestelort i :D hvor meget ville være godt at putte i? bare sådan ca.

Mit sidste grow var bare et par kasser, med jord fra landmandens mark. Jeg puttede nogle gange hestelort i vandet, på en lidt uprofessionel måde tror jeg. Jeg fik 6 hunner, hvoraf 3 af dem gav ordentligt afkast. Jeg endte bare med at blive utålmodig da jeg skulle til festival, så jeg høstede det 2 dage forinden og prøvede at lyntørre det med min varmeblæser. Det endte med at jeg brændte alt thc'en ud af potten, og jeg endte op med et dårligt og tilmed fugtigt produkt. Jeg skal bare finde et ordentligt sted at hænge mine planter til tørre, jeg kan desværre ikke hænge dem op inde i huset. Måske kan jeg finde et snigeren sted i laden.

Medlem

En lille update til de interesserede:

Alle mine planter har klaret den, 65 levende planter i baghaven pt.!
Jeg har yderligere 8 små under kunstlys pga. det dårlige vejr og 40 små krus med spirede frø i, der snart popper op.
Jeg tog en satsning ved at starte tidligt og det har kun vist sig at være klogt.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
hestegødning skal bare ligge og tørre, formulde en lille smule. Så knuser du det og smider det ovenpå i et 1-2 cm lag. Best at gøre når det kommer regn. Man kan smide første omgang på når planterne er en halv meters højde.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
passer ikke det ikke giver noget at ryge frøene... det giver rygende hovedpine hehe.. så husk at sortere dem fra

Titel: Grow
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Ja man kan sagtens sætte sine planter ud nu her, har selv haft 2 Sensi Star stående i baghaven de sidste 14 dage, dog den første uge med improviseret plastpose drivhus.

MoS :mrgreen:

Junior medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
hestegødning skal bare ligge og tørre, formulde en lille smule. Så knuser du det og smider det ovenpå i et 1-2 cm lag. Best at gøre når det kommer regn. Man kan smide første omgang på når planterne er en halv meters højde.

Det samme har jeg gjort bare inden jeg planter dem ud, efter som at jeg gerne vil have at jorden optager næring fra gødningen i god tid :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]