Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 09:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Chillum klud
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Steppeulvene sang om den:
Mørket kommer listende og nu må jeg stå for skud
månen presser væden af min chillum-klud

Her ses chillum kluden i aktion:
http://www.youtube.com/watch?v=8EzMjbP3248

Chillum klud ser for sejt ud og det køler vist også røgen så jeg synes en klud ville være en fed feature til ens chillum.
Så er der nogen der kan finde ud af hvordan man bruger sådan en, jeg kan ikke gennemskue det, men tror den skal være våd hvis man skal tro steppeulvene?

Medlem

Har røget med en del der binder et stykke stof om det nederste af chillumen med en tråd fra stoffet og derved skærmer for hvad der måtte komme igennem af bestandele. Synes ikke jeg har lagt mærke til det køler, men har heller ikke prøvet hvor den er våd self.

Mvh
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det bliver hurtigt en vammel klud - når jeg en sjælden gang i mellem ryger chillum, vikler jeg også en klud om det nederste af chillumen.. Røgen kan godt være ret varm, farve din håndflade og som det nævnes kan der kommer lidt smulder med når der suges til... Plejer ikke, at gøre den våd - tror det ville gøre, at kluden blev klammere hurtigere..

Insane psychedelia user!

bruger altid chillum-klud når jeg ryger chillum, jeg gør den også altid våd(hvis der er vand i nærheden), men det er nu ikke for at køle røgen, mere for at man ikke skal blive sort/gul-ulækker i håndfladen....

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay synes også det er neder at man bliver så klammo i hånden, så med en våd klud kan man da lige tøre sig. Tror lige jeg må teste kluden igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg bruger bare helt andmindeligt karklud, vædet og godt vredet op.
jeg plejere at dele den i 4 stykker og med den pris behøver du ikke genbruge dem.
- det ville også blive klamt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøvede selv sidst med en karklud men synes den var lidt kluntet at håndtere da den var så tyk kræver nok bare lidt øvelse, ja at man kan smide den ud er meget nice, men tror nu ikke jeg ville have det store imod lige at give den en tur sammen med vasketøjet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Rigtigt ryger man ikke med klud!!1 ...men det giver en mere behagelig, blød og velsmagende røg. Plus minimerer farer for gløder i hånden og klæbrige brune hænder. Den har også en hvis filtrering i sig idet den meget hurtigt bliver brun og klam. Bruges en gang og smides ud. 10 engangsklude skåret i stykker for en ti'er.

Vand er en god idé da det forhindrer ild i kluden (og det er IKKE sjovt) Skyld i koldt vand og vrid godt op. Har samtidigt den fordel at man kan få et helt tæt system selv hos folk der ikke er vant til at ryge på chillum.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Der skal da selvfølgelig saffi på chillummen :D Selv bruger jeg tynde bomuldstæpper/inder-tæpper (saffi), og rykker et nyt stykke af for hver pibe. Så har man også en klud til at rense stenen bagefter.
Mht vand, så er min mening, at kluden kun lige skal fugtes. Hvis den bliver direkte våd bliver den megaklam :S

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
det med at gøre den fugtig/våd er for at filtrere mere effektivt, da stoffibre udvider sig og gør hullerne mindre!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Personligt ville jeg sku nok foretrække en uden klud, hvis kluden er et stykke af en såkaldt universal klud, i shiny farve. Et stykke rent stof, af en gammel t-shirt eller et lagn er det jeg oftest har brugt, men ellers så støtter jeg No Names udsagn omkring saffi.
En personlig erindring omkring chillumklud var et år på roskilde hvor jeg havde en ældgammel batik t-shirt som blev "røget op". Det var der jeg lærte at man godt kan rive et stykke af ens tøj, uden at det nødvendigvis gør tøjet mindre brugbart!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg har altid brugt et rent viskestykke der bliver fugtet i koldt vand og vredet hårdt op.
køler og filtere og gør det nemmere at suge..

Medlem

Geografisk sted: CPH
Jeg fugter altid med is(koldt)vand, og vrider så kluden godt og grundigt.
Det kan virkelig gøre underværker med en kold klud, især hvis ens chillum ikk er så lang....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]