Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 16:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Melatonin.
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Hey har bestilt noget melatonin 3mg. ville lige høre hvad dosis er.

er kommet frem til 9mg sku være en solid dosis, men læste os om nogle kedelige bivirkninger ved overdosering. men er dette først ved meget høje dosis for bruges stoffet ved cancer behandling er dosis op til 20mg.

de jeg bestilte indeholder B6 vitamin hvilket ærger mig lidt da min krop ikke har brug for en 3 dobbel dosis B6 men dette er vel ik et vitamin der er alt for skadelige at få for meget af?

ved jeg lyder lidt pivet men ville køre en lille kur med det og så trappe gradvis ned da jeg lider af meget dårlig søvn grundet mange års "fucke hjernen op" ville supplere med noget perikon som skulle øge min egen produktion af melatonin. hvilket jeg håber hjælper på en let overgang når jeg stopper med melatonin....

Gode råd, erfaringer og svar ønskes!(Meget gerne erfaring)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
De danske depottabletter Melatonin er på 2mg - på medicin.dk skriver de:

Doseringsforslag
2 mg 1-2 timer før sovetid umiddelbart efter indtagelse af et mindre måltid mad.

Så mon ikke, at 9mg er lige i overkanten at starte ud med=)

Hvis du vil læse mere om det på medicin.dk, så søg på Circadin...

Medlem

havde godt læst om den danske lovlige udgave Circadin. men var bare inde på flere forskellige sider og der fik jeg indtrykket af at 2mg er en ALT for lav dosis. bla. http://www.melatonin-info.dk/Dosis.htm
Citat:
Der er ikke fastsat dosering.
Jo ældre, jo større behov.
Desuden vil du ofte have brug for en større dosis om vinteren end om sommeren.
Typisk dagsdosis: mellem 1.5 mg - 6 mg
I forbindelse med kræft: 15 mg - 21 mg
og http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1035/sprog=1/grp=8/menu=3/
Citat:
Men melatonin kan mere: En dosis om aftenen på 2,5-10 milligram sørger for en sund søvn

WHAT TO BELIVE!!!!!

Men syntes sku det nogle kedelige bivirkninger det har
Citat:
Irritabilitet, nervøsitet, rastløshed, søvnløshed, abnorme drømme, migræne, psykomotorisk hyperaktivitet (rastløshed i forbindelse med øget aktivitet), svimmelhed, somnolens (træthed), mavepine, forstoppelse, mundtørhed, hyperbilirubinæmi (forandringer i sammensætningen af dit blod, som kan medføre, at huden eller det hvide i øjnene bliver farvet gul (gulsot)), hyperhidrose (kraftig svedproduktion), asteni (følelse af svaghed) samt vægtforøgelse. Herpes Zoster (helvedesild), leukopeni, trombocytopeni, hypertriglyceridæmi, humørsvingninger, aggression, uro, gråd, tidlig opvågning om morgenen, øget libido (øget sexlyst), nedsat hukommelse, opmærksomhedsforstyrrelse, dårlig søvnkvalitet, nedsat synsskarphed (nedsat syn), uklart syn, øget tåreflod (rindende øjne), positionsvertigo (svimmelhed i stående stilling), hedeture, mavebesvær, opkastning, unormale tarmlyde, flatulens (tarmluft), hypersekretion af spyt (overdreven spytdannelse), halitose (dårlig ånde), abnorm leverfunktionstest (forhøjede leverenzymer), eksem, erytem (hududslæt), udslæt med pruritus (kløende udslæt), pruritus (kløe), tør hud, negleproblemer, nattesved, muskelkrampe, nakkesmerter, priapisme (forlænget erektionsvarighed) og træthed.

Da må skuda være nogen herinde som har prøvet melatonin og kan øse ud af sin visdom....

Medlem

2-3 stykker er meget optimalt hvis man har svært ved at sove ( eller prøver at nedtrappe fra diverse substanser. )
MEGET besvær vil jeg anbefale 3-5.

Du kan vel også æde 5-10 men af personlig erfaring syntes jeg ikke de har nogen virkninger så snart du begynder at æde over 5.

Jeg overdrev dem i en uge, måske lidt mere, og så var det ikke rigtigt sjovt mere. Men mærkede ingen bivirkninger- ved selve overforbruget af meletonin eller b6 vitamin.

Håber det var godt nok, stoffer er jo hovedsageligt til at sove på med den naturlige træthed. Det udløser ingen eufori, ikke til at trippe på - derfor føler jeg ikke lige den store trang til at beskrive stoffet ydeligere. Da det vel er meningen med stoffer?

crUnk.

Medlem

crunk skrev:
Håber det var godt nok, stoffer er jo hovedsageligt til at sove på med den naturlige træthed. Det udløser ingen eufori, ikke til at trippe på - derfor føler jeg ikke lige den store trang til at beskrive stoffet ydeligere. Da det vel er meningen med stoffer?

Ja hvis du ik gider at fortælle om de rent faktisk knalder en i drømme land og gør man føler sig udhvilet?

Og hvad mener du med at det ik var sjovt mere efter du overdoserede i en uge? virkede de ik mere eller gad du bare ik mere-

Medlem

Suspekt skrev:
crunk skrev:

Ja hvis du ik gider at fortælle om de rent faktisk knalder en i drømme land og gør man føler sig udhvilet?

Og hvad mener du med at det ik var sjovt mere efter du overdoserede i en uge? virkede de ik mere eller gad du bare ik mere-

Stoffet er genialt på det punkt, at det knalder dig i naturlig søvn. Jeg følte mig utrolig udhvilet efter brug. Helt overrasket frisk og udhvilet dagen efter.
Jo stoffet knalder dig direkte i drømmeland, du drømmer som en sindsyg på det. (På trods af tung sort hash).

Jeg holdt op fordi der ikke var flere piller. :)

crUnk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

3mg sammen med lidt mad, 1 time inden sengetid virker for mig effektivt.
Jeg bliver naturligt træt (tunge øjenlåg-følelse), sover super godt og vågner godt udvilet.

I starten oplevede jeg mere virkelighedstro drømme - kan både være sjovt og ubehageligt, men følger man 2-3mg dosen er det intet problem.

Ved dobbeltdosis eller derover virkede det ikke mere effektivt, men øgede blot de livlige drømme, som da blev til mareridt fremfor god søvn.

Bivirkninger: Man kan blive en smule tørstig/tør i munden i løbet af natten, så indtag et glas vand med pillen, og hav evt. et glas vand på nattebordet. Man kan være døsig det første minut når man står op, men det går hurtigt over.. :)

Det virker!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]