Akira_Dk3 skrev:
Snoezel skrev:
Akira_Dk3 skrev:
det var slet ikke en psykose men en depression, den var moderat og det er nu ved at være 7 måneder siden sidst. Søger lige lidt rundt på erowid så

Edit; jeg kan ikke finde noget som helst om LSA eller Cebil frø om hvordan de påvirker hjernen efter følgende, men jeg tror LSA på hjernen meget på samme måde som LSD så jeg tror ikke at LSA er så specielt farligt for min depression? hvor ofte burde jeg max tage div. naturlige psychedeliker for at undgå jeg mister for meget Serotonin osv.? husk jeg er på sertralin.
Du mister ingen serotonin ved at tage psykedeliske stoffer, det er kun MDMA og dens analoger der forårsager udtømning af dine serotonin lagre. Din medicin går ind og regulere dit serotonin lager og bestemmer, hvor meget der optages og hvor meget der frigives svjv. Når du så indtager dit psykedelika, som tilfældigvis ligner serotonin i opbygning, går noget af virkningen altså tabt, formodentlig fordi du ikke kan optage alt stoffet. Der er vist generel enighed om, at det ikke kan betale sige at eksperimentere med psykedelika når man er på SSRI, både virkningsmæssigt og i HR øjemed, du kunne jo risikere at få et tilbagefald. Hvis du alligevel beslutter dig for at begynde at eksperimentere, så start hellere med 2c-x eller svampe.
Må man spørge hvad det er du søger ved at indtage psykedeliske stoffer?
Hygge
Først, hvordan kan jeg få et tilbagefald når det ikke påvirker serotoninet?
Jeg vil helst kun have med lovlige og urte ligende psykedeliker, da jeg har den idé om at det er sundere.
Jeg ved dog ikke hvad jeg søger ved at indtage dem, måske et andet indblik i verdenen/tage noget andet end alkohol.
Fordi depression er mere end bare en ubalance i din serotonin beholdning, der er ingen som ved præcist hvad der gør personer deprimerede.
wikipedia skrev:
Man skelner mellem endogen depression (indefra kommende), som optræder uafhængigt af ydre påvirkning, og reaktiv depression, der er en reaktion på ydre påvirkning. Denne skelnen er der dog en vis diskussion om i fagkredse i disse år.
Psykedelika lukker væsentligt op for både indre og ydre påvirkning, derfor kan du ikke vide dig sikker.
Hvis magthaverne vidste, at man kunne få en rus ud af yopo, MG eller HBWR ville det være ulovligt... Du skal ikke have en idé om hvad der er sundest, du skal være sikker på det. De gængse natulige psykedelika (meskalin, psilocybin, LSA etc. etc.) har én ting til fælles, de kan ikke slå ihjel og de er ikke usunde/farlige for din krop, om det er for dit sind, kan lovgivningen ikke fortælle noget om.
Ok, fair grund, husk at være nysgerrig