Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 18:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Citat:
Hej Henrik,

I Urban igår bliver du citeret for at have sagt "Køber man en ecstasy-pille af en fremmed pusher på gaden, kan den være op til 700 gange stærkere, end den man tog ugen forinden." Er det korrekt citeret? og i så fald hvor får du tallet 700 fra? Hvis vi forestiller os en pille har minimalt MDMA indhold (1mg) mener du altså man kan risikere at få en tablet med 700mg MDMA i ugen efter? Ecstasy tabletter indeholder typisk 80-100mg MDMA, men 700mg må vel mere betegnes som et måltid end en pille. Det lyder lidt som en ommer.

Når det er sagt, så skal du have tak for at forsøge at skabe fokus på skadesreduktion fremfor blot at fortsætte den fejlslagne forbudspolitik. Men faktuelle svipsere som ovenstående gavner i mine øjne ikke sagen.

Mvh
Flemming

Kære Flemming
Du har ret jeg er forkert citeret idet jeg udtalte at der kunne være op til 700 % variation i pillernes MDMA indhold og det er også forkert. hvis man går ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside så har forskellen i indhold af MDMA i ecstasy tabletterne inden for det sidste år været tæt på 900 %

Hilsen Henrik

Må sku indrømme jeg er sur over min skat går til denne mand!!! han har nok en månedsløn der svarer til min årsløn!!
Dette er den værste omgang mundlort jeg nogensinde har hørt!!!

Kilde: http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/brevk ... 74178.html

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hmm, nu er jeg slet ikke god til matematik, men her kan vi se kvartalsrapporten:

sst.dk skrev:
    Resultaterne for samtlige analyser siden 2001 viser at:
    Stofkoncentrationen varierer meget.
    Variationen er størst mht. indholdet af MDMA. Pillerne indeholdt fra mindre end 1 % til 66 % MDMA svarende til fra mindre end 1 mg til 159 mg MDMA pr. pille. En kapselvariant indeholdt helt op til 226 mg MDMA.
    Der er ingen sammenhæng mellem en pilles størrelse og mængden af aktivt stof - en lille pille kan indeholde en stor dosis, en stor pille kan indeholde en lille dosis.
    Den højeste dosis MDMA er fundet i en lille grøn pille med trekløver som logo.  Den mindste mængde stof findes i en lille stjerneformet pille indeholdende LSD. Mængden på < 0,1 mg svarer til en dosis fundet på LSD-frimærker.

Hvor kommer tallet 900% ind i billedet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Kære Henrik, vil du ikke nok forklare hvad du mener? Det er almindelig kendt, at du læser med herinde, og helt dum er du jo ikke. Jeg synes, især på det sidste, at du har haft nogle gode pointer og jeg er sikker på, at der bag dette umiddelbare sludder også er en god pointe. Vil du ikke nok uddybe?

På forhånd tak, William Lee

Junior medlem

Han bliver virkeligt nød til at forklare sig ud af denne!!!

Bare rolig vi bider ikke henrik :) medmindrer du ingen forklaring har !!
Så kunne det godt ende i vi var flere der var skuffet over at betale din løn!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Jeg er stadig usikker på hvor den mand står?

Nogen gange svinger han de dummeste bemærkninger ud, andre gange siger han noget fornuftigt?

... Men hvorfor? er han usikker på sin holdning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
spiffeh skrev:

Nogen gange svinger han de dummeste bemærkninger ud, andre gange siger han noget fornuftigt?

Jeg tror ikke Rindom er usikker på sin holdning. Jeg synes han efterhånden har gjort sin holdning gældende, og den er fornuftig i mine øjne. Til gengæld tror jeg også han er MEGET bange for at komme med udtalelser der kan virke som anbefalinger og derfor engang imellem for fyret noget unuanceret vås af.

Man skal huske, som en anden poster her fra boardet (jeg har glemt hvem) bemærkede, at Rindom arbejder med misbrugsbehandling. Han ser megen elendighed forbundet med stofmisbrug og det farver ens syn på rusmidler. På den baggrund synes jeg ikke det kan undrer, at han engang imellem går lige lovlig meget i selvsvning, når han skal beskrive de enkelte rusmidlers farlighed.

Men jeg synes efterhånden Rindoms holdning træder klart igennem. Han har efterhånden talt en del for en mere nuanceret rusmiddel ploitik (især har han forsvaret en langt mere lempelig cannabispolitik) og det kan faktisk vise sig at veje tungt når det kommer fra ham.

Big up Rindom (en del af vejen), men vil du ikke nok beære os med dit selskab herinde?
-please?

Lee

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Nu må i da alle sammen lige tage at spænde hjelmen og huske jeres mattematik fra 2 klasse. Han siger jo blot at en pille kan være 900% stærkere end en anden pille. Altså 9 X stærkere end en anden pille. Og det er jo ganske rigtigt at nogle piller kan være op til 9 X stærkere end andre piller. Hvis du fx. får en pille den ene uge med 10 mg. MDMA i, så kan du risikere at få en med 90 mg. næste uge. Altså 900% mere end i sidste uge.

Jesus fucking crist, syntes alle sammen i skulle give Hr. rindom en undskyldning for at i ikke kan huske simpel mattematik mere i jeres narko koger :shock:

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Bull Lee skrev:
spiffeh skrev:

Jeg tror ikke Rindom er usikker på sin holdning. Jeg synes han efterhånden har gjort sin holdning gældende, og den er fornuftig i mine øjne. Til gengæld tror jeg også han er MEGET bange for at komme med udtalelser der kan virke som anbefalinger og derfor engang imellem for fyret noget unuanceret vås af.

Man skal huske, som en anden poster her fra boardet (jeg har glemt hvem) bemærkede, at Rindom arbejder med misbrugsbehandling. Han ser megen elendighed forbundet med stofmisbrug og det farver ens syn på rusmidler. På den baggrund synes jeg ikke det kan undrer, at han engang imellem går lige lovlig meget i selvsvning, når han skal beskrive de enkelte rusmidlers farlighed.

Men jeg synes efterhånden Rindoms holdning træder klart igennem. Han har efterhånden talt en del for en mere nuanceret rusmiddel ploitik (især har han forsvaret en langt mere lempelig cannabispolitik) og det kan faktisk vise sig at veje tungt når det kommer fra ham.

Big up Rindom (en del af vejen), men vil du ikke nok beære os med dit selskab herinde?
-please?

Lee

ja, kunne han da bare skrive lidt herinde! han har da også været på besøg på christiania i sin FRITID engang, og han kunne jo hjælpe nogle af de folk herinde som er kommet lidt for langt ud i tovene, og tror at lsd/amf/mdma/hash ALTID er løsningen på problemerne! ( selvom det nogle gange hjælper, kunne en 10 km gåtur måske endda have hjulpet mere...)

Dope Lord
Brugeravatar

Billede

Medlem
Brugeravatar

Nice, der er ingen der turde svare, eller også er folk bare for ristede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Han er forkert citeret og redder trådende ud i den brevkasse ved at sige at han mente at nogen piller var 700% eller 7 gange så stærke som andre. Kan ærligt talt ikke se hvorfor det er så dumt?! Er det ikke nærmere jer som koger lidt for meget på narko som keta-smølfen siger?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Қeta-Smølfen skrev:
Nu må i da alle sammen lige tage at spænde hjelmen og huske jeres mattematik fra 2 klasse. Han siger jo blot at en pille kan være 900% stærkere end en anden pille. Altså 9 X stærkere end en anden pille. Og det er jo ganske rigtigt at nogle piller kan være op til 9 X stærkere end andre piller. Hvis du fx. får en pille den ene uge med 10 mg. MDMA i, så kan du risikere at få en med 90 mg. næste uge. Altså 900% mere end i sidste uge.

Jesus fucking crist, syntes alle sammen i skulle give Hr. rindom en undskyldning for at i ikke kan huske simpel mattematik mere i jeres narko koger :shock:

Til lykke, hvor er du klog, du kan sgu din procentregning. Det ændrer stadig ikke, at de 900% er taget ud af luften, og det er da selvfølgelig ikke okay, at han bare slynger nogle tal ud i luften.
Hvis du ser på, hvad han præcis skriver: "...ecstasy tabletterne inden for det sidste år været tæt på 900%". Det passer da vist ikke helt med følgende fra SST's rapport: "Pillerne indeholdt fra mindre end 1 % til 66 % MDMA svarende til fra mindre end 1 mg til 159 mg MDMA pr. pille". Så ja, det er vel på sin vist ikke løgn, det han siger, men dog overhovedet ikke præcist. Det er nok heller ikke det vigtige i denne sag, men at vi gang på gang ser Rindom fyre alt muligt af, som kun er halvt korrekt.

Dope Lord
Brugeravatar

Okay så tallet skulle faktsik have været 15900% :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Kan godt se logikken i at i hakker på rindom--- næeh kan han ikke.... lad ham nu være for helvede da, det sgu den eneste der har lidt magt som er lidt på vores side... Men kan sgu godt forstå ham - altså når man har set nok smadrede sjæle ikke - så får man nok en lidt anden holdning til HR og drugs.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Child of Aum skrev:
Kan godt se logikken i at i hakker på rindom--- næeh kan han ikke.... lad ham nu være for helvede da, det sgu den eneste der har lidt magt som er lidt på vores side... Men kan sgu godt forstå ham - altså når man har set nok smadrede sjæle ikke - så får man nok en lidt anden holdning til HR og drugs.

Grunden til at han bliver hakket på, er jo at han som ekspert ikke ved nok overhovedet, hvilket jo er meget beklageligt. Det går jo fx ikke, at en professor i økonomi ikke ved, hvad inflation er.
Og hvis han er den eneste på vores side med lidt magt, så ser det da godt nok sort ud. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Қeta-Smølfen skrev:

Vores mattematik??
Fra 2 (altså to da tallet ikke efterfølges af et punktum) klasse????
Jesus fucking crist?
Der skal ikke punktum efter fx. Så skal du stave det: f.eks.
Hov, du mangler også kommaer.
Navne skrives med stort begyndelsesbogstav.
Narkokoger er ét ord.
Syntes står i datid.

Jeg synes(uden t), at du burde undskylde til os alle sammen for at forringe forummets sproglige standard og gøre det sværere og mere irriterende for os at læse dine indlæg.
:D :D :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Desuden keta, han skriver at følgende

Citat:
Kære Flemming
Du har ret jeg er forkert citeret idet jeg udtalte at der kunne være op til 700 % variation i pillernes MDMA indhold og det er også forkert. hvis man går ind på Sundhedsstyrelsens hjemmeside så har forskellen i indhold af MDMA i ecstasy tabletterne inden for det sidste år været tæt på 900 %

Dette rejser 2 spørgsmål:

1: hvad hvis man ikke går ind på sundhedsstyrrelsens hjemmeside? hvad har forskellen så været?
2: Mener han den maksimale variation af 2 piller, eller at forskellen på pillerne er 900% ?

Moderator
Brugeravatar

... Velkommen til psychedelia.dk mesterskabet i flueknepning.

Ringdom har en langt lavere fejlrate på området, end stort set alle andre der får lov at utale sig på landsdækkende tv. Cut the man some slack og brug da i stedet energien på at irettesætte folk som Tom Behnke, der udelukkende taler jibberish.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
the-red-pill skrev:
Vores mattematik??
Fra 2 (altså to da tallet ikke efterfølges af et punktum) klasse????
Jesus fucking crist?
Der skal ikke punktum efter fx. Så skal du stave det: f.eks.
Hov, du mangler også kommaer.
Navne skrives med stort begyndelsesbogstav.
Narkokoger er ét ord.
Syntes står i datid.

Jeg synes(uden t), at du burde undskylde til os alle sammen for at forringe forummets sproglige standard og gøre det sværere og mere irriterende for os at læse dine indlæg.
:D :D :D

Du glemmer lige, at "i" skal være et stort "I", og at der heller ikke skal punktum efter mg. :evil:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Ringdom har en langt lavere fejlrate på området, end stort set alle andre der får lov at utale sig på landsdækkende tv. Cut the man some slack og brug da i stedet energien på at irettesætte folk som Tom Behnke, der udelukkende taler jibberish.

Helt enig :peace: Ringdom er jo bare et menneske, som kan lave fejl - præcis som alle andre... Tom BÆhnke derimod er et levende eksempel på man burde kunne gradbøje ytringsfrihed :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]