Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Mand bed sig fast i to betjente
Af MADS BONDE BROBERG
Offentliggjort 25.04.09 kl. 10:04
Hverken peberspray eller knippelslag kunne få en 19-årig til at slippe sit bid i betjente. Manden var muligvis påvirket af LSD.

Kl. 05.05 tidligt lørdag morgen blev Østjyllands Politi kaldt til 7 Eleven-kiosken på Vesterbro Torv i Århus. Da en patrulje med to betjente kort efter ankom, var der en ophidset stemning fra en 19-årig mand, som betjentene forsøgte at passivisere.

»Det var ikke så nemt,« konstaterer vagthavende.

Den 19-årige bed sig fast i overarmen på den ene betjent, og selvom politiet anvendte både peberspray og politistav kunne man ikke få ham til slippe sit bid.

Bed også betjent nr. to
Først da man lidt senere lå og boksede med ham på gulvet, gav han op.

Men da han endelig slap, bed han sig straks fast i benet på betjent nummer to. Og igen sad den 19-åriges tandsæt godt fat. Der blev tildelt endnu flere knippelslag, som ikke syntes at have nogen effekt.

Til sidst ramte man ham dog, så han slap, og betjentene fik et par sekunders fred, så de kunne lægge ham i håndjern.

Den 19-årige sigtes nu for vold mod tjenestemand.

»Både rygte og eget udsagn peger i retning af LSD. Det var derfor, han ikke havde nogen smertetærskel,« fortæller vagthavende, som oplyser, at den 19-årige ikke forsøges varetægtsfængslet, da han ikke har nogen kriminel fortid.

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/a ... 673831.ece

Er der nogen som har oplevet at miste smertetersklen ved brug af lsd?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Det var da en træls artikel at læse. Jeg har selv forbindelse til en 7-11 butik, og er rigtig glad for at jeg slipper for nattevagterne.
Det er bogstavelig talt hver weekend nat, der er problemer med berusede mennesker, der skaber sig på den ene eller anden måde.

Dog stiller jeg mig tvivlende over for at personen var påvirket af LSD.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
måske en LSD psykose, men ikke LSD alene.

PCP er også et udemærket bud.

eller en ordentlig brændert efer damen var skredet, måske med en lille streg dårlig.

Senest rettet af Francis Begbie 25 apr 2009 11:34, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes det lyder mere som dødsnarko #1: alkohol.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Synes jeg har prøvet at huden godt kan føles lidt lam i det, men altså, knippelslag og peberspray, der skal vist noget andet og mere end LSD til at lamme det væk; tvivler stærkt på, at det var det han var påvirket af...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tænker en god blanding af alkohol og ketamin...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hold nu jeres kæft! :lol:

Skide eksperter... :P Han kan da lige så godt have taget syre og syre alene. Hvad det stof ikke kan gøre ved et menneske.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nede ved søen, for at kysse frøer
Syntes det lyder som en ganske almindelig fredag aften på vesterbro. Dog tager jeg ikke LSD men som i selv siger det, en god tur på alkohol og den dårlige som igår, kunne man sagtens bide en panser i benene. I en seven elleven.

Junior medlem

Geografisk sted: Sidder på mine hæmorider
Det er Jenkem uden tvivl! Grunden til at han sagde, at det var LSD var at han var flov over sit Jenkem forbrug

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mere af det sædvalige lorte elendige sentationsjournalistik - okay en ung mand angriber politiet, det er selvfølgelig ikke godt...

Men hvorfor? Der står bare politiet blev tilkaldt - ikke hvorfor... Så der var en ophidset stemning fra den unge mand da politiet viste sig - ja den virkning har politiet jo desværre på nogen individer - vi kan så gætte på at den unge mand allerede har været ophidset i forvejen og det er derfor politiet blev tilkaldt...

Hmm og så kunne han komme til at bide den ene i overarmen og den anden i benet - ja det gør jo selvfølgelig historien lidt bizar og sælger så bedre... Men vi må igen formode de har haft lidt håndgemæng med ham siden han er kommet tæt nok på til det - der er jo næppe tale om han farer frem og bider politiet i bedste Dawn of the Dead stil (remaken fra 2004 helst)... Det kunne nok ellers sælge nyheder :-)

Politiet reagerer så rimeligt nok med de midler de har til rådighed, så pepersprayen og kniplerne kommer frem - og at han ikke reagerer på det, kunne godt tyde på han ikke er helt normal (eller ekstremt beslutsom)... Så et kvalificeret gæt kunne godt være han sandsynligvis er påvirket af et eller andet... Det er så LSD ifølge "rygter" og eget udsagn - mon ikke man ville sige hvad som helst for at slippe lettere (og vi ved jo alle man gå fuldstændig amok og bliver sindssyg af LSD - ansvarsfraskrivelse)... Og hvor kommer de rygter fra mon? Hvis de ikke har varetægtsfængslet ham, så har de næppe brugt tid på at køre ud og interviewe hans omgangskreds efterfølgende...

Den historie er bare alt for slap og løst formuleret - den er muligvis sand; men det er tydeligt at budskabet er man bliver totalt sindssyg af LSD (hvilket bekræfter hvad samfundet dikterer, nemlig det skal du holde dig fra for din egen skyld), så sindssyg at man kan finde på at angribe politiet (personificeringen af samfundets håndhævere og beskyttere) med bid (rigtig hæmningsløst unaturligt vandvittigt) og iøvrigt er så langt væk at man kan holde til både peberspray og knippelslag (nu bliver LSD brugere virkelig farlige - idet vores sædvanlige våben/virkemidler bliver virkningsløse)...

Bare en lille analyse fra en som efterhånden er rigtig træt af det meget lave niveau i vores nyhedsformidling :whogives:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ well said! Er helt enig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
LSDrejø skrev:
Mere af det sædvalige lorte elendige sentationsjournalistik - okay en ung mand angriber politiet, det er selvfølgelig ikke godt...

Men hvorfor? Der står bare politiet blev tilkaldt - ikke hvorfor... Så der var en ophidset stemning fra den unge mand da politiet viste sig - ja den virkning har politiet jo desværre på nogen individer - vi kan så gætte på at den unge mand allerede har været ophidset i forvejen og det er derfor politiet blev tilkaldt...

Hmm og så kunne han komme til at bide den ene i overarmen og den anden i benet - ja det gør jo selvfølgelig historien lidt bizar og sælger så bedre... Men vi må igen formode de har haft lidt håndgemæng med ham siden han er kommet tæt nok på til det - der er jo næppe tale om han farer frem og bider politiet i bedste Dawn of the Dead stil (remaken fra 2004 helst)... Det kunne nok ellers sælge nyheder :-)

Politiet reagerer så rimeligt nok med de midler de har til rådighed, så pepersprayen og kniplerne kommer frem - og at han ikke reagerer på det, kunne godt tyde på han ikke er helt normal (eller ekstremt beslutsom)... Så et kvalificeret gæt kunne godt være han sandsynligvis er påvirket af et eller andet... Det er så LSD ifølge "rygter" og eget udsagn - mon ikke man ville sige hvad som helst for at slippe lettere (og vi ved jo alle man gå fuldstændig amok og bliver sindssyg af LSD - ansvarsfraskrivelse)... Og hvor kommer de rygter fra mon? Hvis de ikke har varetægtsfængslet ham, så har de næppe brugt tid på at køre ud og interviewe hans omgangskreds efterfølgende...

Den historie er bare alt for slap og løst formuleret - den er muligvis sand; men det er tydeligt at budskabet er man bliver totalt sindssyg af LSD (hvilket bekræfter hvad samfundet dikterer, nemlig det skal du holde dig fra for din egen skyld), så sindssyg at man kan finde på at angribe politiet (personificeringen af samfundets håndhævere og beskyttere) med bid (rigtig hæmningsløst unaturligt vandvittigt) og iøvrigt er så langt væk at man kan holde til både peberspray og knippelslag (nu bliver LSD brugere virkelig farlige - idet vores sædvanlige våben/virkemidler bliver virkningsløse)...

Bare en lille analyse fra en som efterhånden er rigtig træt af det meget lave niveau i vores nyhedsformidling :whogives:

Jeg er enig med dig i det meste af det du siger, men jeg synes godt nok det er meget søgt at tro, at dette er en artikel der er skrevet udelukkende for at sætte LSD i et dårligt lys. På mig lyder det bare som en helt almindelig gengivelse af hvad journalisten har oplevet eller er blevet forklaret. At folk så generelt drejer lidt på sandheden når de ikke rigtig ved hvad der sker er så en helt anden, og langt mere omfattende, diskussion ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tyler MacDurden skrev:
Jeg er enig med dig i det meste af det du siger, men jeg synes godt nok det er meget søgt at tro, at dette er en artikel der er skrevet udelukkende for at sætte LSD i et dårligt lys. På mig lyder det bare som en helt almindelig gengivelse af hvad journalisten har oplevet eller er blevet forklaret. At folk så generelt drejer lidt på sandheden når de ikke rigtig ved hvad der sker er så en helt anden, og langt mere omfattende, diskussion ;)

Det var ikke min mening at forsvare LSD'en - det er det generelle niveau i vores nyheder jeg slår ud efter... Der står jo ikke noget konkret i den artikel synes jeg, så man kan læse den med de briller man nu har lyst til og digte det der mangler... Det er ikke seriøst oplysning, det er skønlitteratur :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
IMO er det ligegyldigt hvad han har været på - jeg synes blot, at sådan en sag viser at man skal passe på med at bevæge sig ud i forretninger og andre sobre steder, når man er påvirket.

Som der tidligere er blevet sagt - fulde mennesker skaber jo også problemer hver weekend, i 7-11's..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selvfølgelig kan det være LSD, og skulle jeg vælge et stof at slå på tæven med, så er det sgu med LSD. I sin tid hvor jeg fik et dårligt trip på lsd, kom min styke på prøve, og jeg kunne jo ingen måde mærke din. LSD kan gøre alt ved dig, være bedre end den bedste MDMA tur. Lyset slukker jo totalt på LSD, hvis man når til det punkt.

Men som spiffeh siger, trip dog indenfor i trygge omgivelser.

Medlem
Brugeravatar

galskabens-gardner skrev:
måske en LSD psykose, men ikke LSD alene.

PCP er også et udemærket bud.

YOUTUBE-filmen

eller en ordentlig brændert efer damen var skredet, måske med en lille streg dårlig.

Haha holy shit! Det ser virkelig sindsygt ud, lige der til sidst i videoen. Hvor der bare står 4 betjente og sprayer ham i ansigtet.
Det da sindsygt at han kan holde til det. Jesus Christ xD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]