Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 08:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har I hørt eller hørt om "The Remixes" af Shpongle.

Man kan roligt sige, at det her kapitel af Shpongle er LIDT for hjernedødt til at ramme den bredere befolkning. Det vil nok være en mild underdrivelse at sige, at det er et meget ekstremt kapitel, lidt gemt væk fra den anden overflade. Vi snakker meget intenst og målrettet bevidstheds-syre-hjernevaskning til at forårsage så meget kaos som muligt oppe i hovedet på dig og åbne op for nogle meget intense frekvenser af opfattelse?

Tracks som "And The Day Turned To Fright" (Eat Static Rmx) og de mange andre vanvittige sager.

Det kan godt være, at jeg er blevet snydt, men jeg har godt nok ikke vidste, at der var et særligt kapitel af Shpongle, der hedder The Remixes... Hvis I ikke har hørt om det, vil jeg bare lige gøre opmærksom på det. Og hvis I føler, at I er meget smartere end mig og har kendt til det længe, så stå bare frem og tage kredit, skal der sgu ikke være noget galt i. :whogives: :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De seje kender den godt. og ja, den er monster fed.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

In our memories
Brugeravatar

Så er jeg endelig blevet sej. :lol:

Dedikeret medlem

Ok, så der er også specifikke regler for hvornår man bliver sej. Pokkers, jeg kender ikke The Remixes. Men lyder interessant.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det er en fed cd helt sikkert, har haft cd'en siden 07 tror jeg. I starten brød jeg mig ikke særlig meget om de hårdeste numre på den, Esionjim's og Ott's blev jeg dog hurtigt vilde med, men siden hen er jeg blevet vild med hele pladen. Har trippet til den et par gange, kan dog ikke lige genkende det "målrettede bevidstheds syre-hjernevask", eller, også virkede det bare?? :lol:

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Udover enkelte standouts er det IMO det svageste Shponglerelaterede udspil fra. Når det så er sagt er langt det meste jo bestemt lytteværdigt. Eat Statics remix af ...and the day turned to night er fucking kick ass! Fabelagtigt at der er nogen overhovedet, der tør pille ved et af den psykedeliske downbeats episke mesterværker.

In our memories
Brugeravatar

Snoezel - Jeg må give dig ret i, at det var ekstra påvirket af tilstanden, men hvis ud har prøvet at trippe til Eat Statics remix, når den åbner op for de der frekvensbølger, som gør din hjerne totalt sårbar og så vrider den rundt i et overdrevet langtrukkent stykkke psykose... :D

Saiko-Pod - Jeg er nok enig. De alm. Shpongle-cd'er er jo så også helt igennem fantastiske og holder evigt længe. Og så er det altså bare guld at finde en ekstra gren af Shpongle, som lige præcis er mere hjernedød og gakket, just the way we like it.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Andreas/Saiko-Pod skrev:
Udover enkelte standouts er det IMO det svageste Shponglerelaterede udspil fra. Når det så er sagt er langt det meste jo bestemt lytteværdigt. Eat Statics remix af ...and the day turned to night er fucking kick ass! Fabelagtigt at der er nogen overhovedet, der tør pille ved et af den psykedeliske downbeats episke mesterværker.

Helt enig! "fucking kick ass" er et godt ordvalg til det remix :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg blev også forelsket i remix cd'en for et år tilbage, det er virkelig godt. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuldstændig sindsyge remixes, specielt den der "And The Day Turned To Fright - Eat Static Rmx''. Besluttede mig for at tage en eftermiddags lur, her forleden, og satte så det der remix album på for at chille. Jeg faldt i søvn, og havde en ''scene'' i drømmen, hvor jeg sad med min far ved mit spisebord. Han sad og læste avis, og jeg stillede ham et eller andet tilfædigt spørgsmål. Så svarede han ''Æææ..[...]'' (noget i stilen af, når man er optaget af noget og tænker på et svar, samtidig med at man svarer) - men så blev det lige pludselig helt syret ''[...]æææÆÆÆÆææÆAAAaaaaaaæææÆÆæaaaAAAAAAA'', mens han kiggede intenst på mig, og løftede hovedet væk fra avisen. Jeg gik fuldstændig i panik og blev suget ud af drømmen, vågnede så med et chok og kiggede på computeren, hvor musikken fortsatte med den her skingre 'AaAAa'-tone (omkring 06:34 i tracket). Ved ikke om det skulle forestille lucid dreaming eller sådan noget. Men er du sindsyg et remix, det skærer sig direkte ind i hjernen på en. Ville lige dele min approval :D

Faldt også lige over et andet remix, af A New Way To Say Hooray - http://www.youtube.com/watch?v=aATEsePq1oc
Der er sgu knald på :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Gammelt album og gammel tråd :wink:

Men bestemt fedt album. Men som et par andre skriver, så synes jeg også, at de 2 første "rigtige" Shpongle-albums er bedre - men de er jo også helt fantastiske. Jeg synes dog remix-CD'en mindst er oppe på højde med deres 3. album ("Nothing lasts..."), som efter min mening var ret skuffende i forhold til de 2 første.

Jeg synes også at Prometheus er sluppet ret heldigt fra remixes af "A New Way... " med en rigtig jiggy og groovy jungle-trance-version. Lallegladt og hippie-hygget på den gode måde.

Jeg tror jeg må lytte til det dér Eat Static-remix, for jeg husker det overhovedet ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]