Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 19:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey der ude!
Har fået fat i nogle bulmeurt frø, og glæder mig meget til at komme igang med denne mystiske plante.
Har læst en smugle om den i nogle af mine bøger; at man både ved rygning af frø'ene og den tørrede plante, kan opnå en rus.

Regner blot med at smide et enkelt frø til at spirre og så lade den vokse i en potte. Virker meget rigtigt, men er der nogen der har andre erfaringer?

Regner med plantet er blomstret i juli/august. Skal jeg så blot tørre hele planten, grinde den, og så den klar til rygning :) ? og hvordan fungere doseringerne.

-På forhånd tak for svar!
ps. ville også gerne høre om folk erfaring med effekten af at ryge dette, og om det evt. kan intages på andre måder end rygning.

Medlem
Brugeravatar

Bulmeurt er en natskygge, du skal ikke regne med den store effekt fra rygning af hverken frø eller tørrede dele af planten, men det kan ikke udelukkes at rygning kan have en subtil virkning, som dog er svær at adskille fra placebo og røgindtagelse.

Det kan absolut ikke tilrådes, at indtage bulmeurt på andre måder end rygning, da effekten af dette er forgiftningssymptomer og delirium.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Bulmeurt har det ikke en bedøvende effekt.. og at man bare er ligeglad med rimelig mange ting? (måske lidt off-topic, sorry)

Medlem

hurtig check på erowid

http://www.erowid.org/cgi-bin/search/ht ... method=and

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Jeg vil tilråde at du ikke ryger den men laver en salve ud af frøene.

Når du vil trippe på natskygger, får du kun et godt trip hvis du er tålmodig og tid til selve opbygningen.
Du skal også være opmærksom på at der kan gå op til 14 dage inden trippet er væk helt igen. Så alså vælje et tidspunkt hvor du ikke skal nogle vigtige ting i lang tid bagefter.

Når du ikke har trippet natskygger før ville det være smart at vænne kroppen og psyken til det ved at lave små påvirkninger i et stykke tid inden.

Selve trippet er temmelig vildt når man ikke har prøvet det før. Man kommer væk fra denne verden og ved rent faktist ikke at man tripper. Det kan være rimelig skræmmende for de flæste, derfor er det vigtit at kun at tage lavdosistrip. Der er meget kort fra et højdosistrip til at du kan kratte af på det eller få seriøse anfald af kramper og andet lort.

Jeg vil meget kraftit advare imod at ryge den eller at spise frøene som de er.

Hvis du har din egen plante kan du tage et blad fra planten indimellem og "gumle" på det. Alså tygge det lidt og så lade det ligge under tungen eller ude i kinden. Kun sluge spyttet og ikke nogle plantedele. På den måde vænner du kroppen til nogle af giftstofferne så de ikke bliver de dominerende ved selve trippet. Spyt ud efter 2 timers tid. Der kan sagtens komme en lille virkning som at synet bliver sløret og lettere eufori + kvalme og mavekramper alt efter hvor god din plante er.

Der kan være stor forskæl fra plante til plante. Så hvis det er noget du har tænkt dig at forsætte med så brug frøene fra samme plante næste år og så videre.

Vær forsigtig med natskygger, de er ikke sjove at badtrippe på.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
jeg plejer at spise blomsterne (ca 1g tør) eller 1-2g frø. bladene er ikke værd at bruge da der skal over 20g til et trip, men det opis skriver er nok rigtigt, med at bruge blade til at vænne kroppen til virkningen, det vil jeg da prøve!

Medlem
Brugeravatar

Opis skrev:
Selve trippet er temmelig vildt når man ikke har prøvet det før. Man kommer væk fra denne verden og ved rent faktist ikke at man tripper.

Hvordan kan dette betegnes som et "trip"? Du risikerer et blindt delirium, da plantedelens aktive alkaloidindhold varierer gevaldigt. Ingen forberedelse kan hæve dig over en deliriumstilstand.

Dedikeret medlem

Desolation Row skrev:
Opis skrev:
Selve trippet er temmelig vildt når man ikke har prøvet det før. Man kommer væk fra denne verden og ved rent faktist ikke at man tripper.

Hvordan kan dette betegnes som et "trip"? Du risikerer et blindt delirium, da plantedelens aktive alkaloidindhold varierer gevaldigt. Ingen forberedelse kan hæve dig over en deliriumstilstand.

Det er det der er det fede med at trippe på natskygger. Du kommer ikke i delerium, men et andet sted. Hvis man er rolig, afslappet og forberedt på lidt af hvert, så kan man gå og hygge sig i den verden. Ved lavdosis trip, står man kun med foden i den anden verden og det er der det er sjovt at være. Du kan se ind i den men du er stadi i denne. Meget svært at forklare.

Hvis du laver en salve får du en stabil bace og kan finde en sikker dosering.

Junior medlem

Og mange tak :)
Til opis: Hvordan bliver denne salve lavet og skal den smørres på kroppen?

Det lader til folk er lidt uenige om man skal ryge eller ej. Men tror jeg prøver mig lidt frem med små mængder.
Og som opis siger, at gå og tygge lidt på bladene for at venne min krop til det. Evt også blomsten som cloud9 siger.

Dedikeret medlem

Fandt lige et gammelt svar jeg gav engang du kan nok bruge en del af det. Det er to forskællige svar og til en ung knægt som indlægget bærer præg af.
Hvils du vil trippe på den, skal du starte når planten er ung. Start med bladene. Et blad ad gange, en gang om måneden, mens planten vokser. Så lærer du din plantes styrke at kende, samtidig med respekten for den
Frøene er præmien. Når de er modne plukkes de og tørres. jeg foretrækker at bruge mange frø i en salve. Så har jeg dem samme styrke hele tiden og skal ikke prøve mig frem hver gang.

jeg laver en gele ud af vasaline.

3dl vasaline
En kop tørrede Coleus blade.
Knuste frø fra 10-20 frøkapsler.

vasalinen opvarmes i en vandbadsgryde eller i en gryde på en pande med småkogende vand. Der røres knuste frø og så mange blade i, som vasalinen kan optage. Der lægges lå på og det småkoger i en time under lejlighedsvis omrøring. Tages af varmen og stilles til kølning. Sies gennem en nylonsigte, idet bladene presses mod siderne for at udvinde så meget påløselig olie som muligt.

Så kommer det sjove.. det at se hvor stærk man har lavet den.
Tage en bitte smule på pegefingeren og smør det på indersiden af overarmen elelr inderlårene. man kan bruge en dråbemåler hvis man vil være meget precic og hvilket jeg vil anbefale indtil man kender meget bedre til det.

men så har man en stabil bace, coleus bladene kan fjærnest ved en senere tilbereding og erstattes af kamilleblomster. Men de hjælper i starten til at give en behageligere indføring i natteskygger.

hvis du overvintrer planten indendørs så bliver den stærkere jo større den bliver og du kan aldrig regne med samme styrke fra den, selv om den har givet det samme 5 år i træk. Så pas på og vær forsigtig. Trippene er meget livagtige og eftertrippet varer i mange dage, hvor man kan have svært ved at skælne hvad der er rigtige tanker og hvad der er triptanker.
Det er ikke unormalt at badtrippe på natskygger, men en del af det, så det handler om at hoppe på hesten igen og lave anderledes sættings og dose. Vær godt forberedet på badtrips, så er de nemmere at komme over igen. hvis du ikke har tiden så trækker det ud og kan blive varigt eller behandlingskrævende.

Bulmeurten er nemmere at have indendørs, selv om den stinker en del, men det kan man fjerne ved at have en skål edikke stående i nærheden.. pigæble kræver meget sol og vokser best udendørs og får best at have meget plads til rødderne, men har godt af at komme ind og stå koldt om vinteren, uden særligt meget vanding.

og her er anden del... vi snakkede om lidt andre ting, men det kan vel brugest altsammen;)

Engletrompeten, vil gerne have meget sol, men kan godt klare sig i en vinduskarm. Den skal vandes tit men ikke meget. Hvis den tørrer ud, kan den smide blomstrene og hvsi man overvander rådner rødderne. Hvis du har en lille skå under, kan du putte vandet i den og så skal den kunne suge den tør på en halv times tid. Ikke vande på selve mulden og undgå vand på selve planten. Stor potte, med en masse god jord, gerne lidt sur, men ikke rodendendrum jord, den er for sur. Der skal være godt med dren i den, gerne lega eller grankogler. Plantes om til foråret (marts, april)
Dette er ikke en af de planter jeg har trippet på.

Datura Stramonium, alm pigæble kan du også godt vokse indenfor, men den stinker hvis du knækker en stengel eller bare beskadier den på anden måde. begge planter skal have samme vilkår.

Begge planter har best af at stilles koldt og mørkt om vinteren og ikke vandes ret meget. klippes ned når man tager dem frem og den lige har komemt sig samt omplante dem med ny jord.

Når du bruger en salve kommer virkningen lidt mildere og man får ikke så meget kvalme, men selve trippet er intenst og man er ikke opmærksom på hvornår det er startet, det kommer snigende og så er man væk for omverden. Det kræver meget træning at kunne få noget spæcielt ud af trippene, andet end en enderledes oplevelse. ved oralt indtagelse er trippene meget langvarige og er ret hårde ved maven. Ved rygning får du et meget intenst opgående trip og det kan være svært at følje med, vil jeg ikke anbefale til nogen der skal prøve natskygger første gang. Forstår slet ikke at folk ruger det, men måske er det fordi det er en nem måde at gøre det på.
Ved godt at de andre går helt amok hvis man anbefaler salvia, men det vil jeg gøre. Det giver en kortvarig fornemmelse af natskygger. Natskygger kan give lignede trip bare mere langvarige. Så hvis du har mulighed for det så prøv noget salvia først på lav dosis, det minste ekstrat eller bare blade. Ved rygning af salvia, minder om rynign af natskygger, oral indtagelse af salvia giver mere et langvarit optagelse og giver en mildere opcoming og et mere langvarit trip, men også en del mavebesvær.

Når man indtager blade oralt, så tyg bladet og læg det under tungen. Saml savlet også under tungen, så slimhinderne kan optage det den vej. Synk så lidt som muligt, men spyt heller ud og saml nyt salv i munden. Når du kan mærke en flimren for øjnene, eller at kroppen begynder at blive føleseløs, så spyt bladet ud. Første gang må du godt spytte ud lige så snart du kan mærke bare et eller andet, og så bare ligge og anylisere hvad det er du føler i kroppen.

Farene ved at du er så ung er dit letpåvirkelige sind. Faren for at du vil opleve trippet som en åbenbaring er ret stor og at du vil tage oplevelsen for seriøst. Specielt eftervirkningerne i form for ændrede tankemønster er stor risiko for at du vil forvæksle det med at du er blevet det klogere af trippet.
Selv om du er moden og en stabil person, så er din hjærne ikke udviklet sig helt endnu og din personlighed har ikke fået et fast grundlag endnu, men er stadig ved at danne den person du skal blive en dag. Jeg kan ikke anbefalle forsigtighed nok og at du holder dig til de helt lave doser for at være så god ved dig selv som muligt.
man skal huske på at ved mange natskygger, som foreks. alm pigæble er dødelighedsdosen bare en lille smule over tripdosen.
Folk med hjerteproblemer må ikke røre natskygger, eller hvis man har noget med blodtrykket, det er livsfarligt.

Men uanset hvad andre siger, så synk aldrig et blad eller frø, du får for meget af de kedelige gifstoffer på den måde. Find en metode som ungår at du skal spise frø eller blade, men brug spytmetoden hvis du vil have en let metode at indtage det på. med tanken om din alder vil jeg sige, brug kun bladene indtil videre og hyg dig med dem. Du skal nok nå det altsammen men giv det tid. med din alder har du en ekstrem forhøjet risiko for at påvirke din personlighed med natskygger. Jo ældre du bliver jo mindre chance, men mens du stadi er i udvikling, hvilket man er til 21 års alderen, så vær så forsigtig som overhoved muligt. Planlæg så godt som muligt og hold dig til det. gør ikke natskygger alene, men sammen med en hvor det ikke er pineligt at græde, råbe og pisse i bukserne(ja, seriøst, jeg har pisset i bukserne, da jeg var så langt væk i mit trip at jeg ikke kunne mærke noget til det)

Det er meget svært at beskrive selve trippet, men det er en forstærkning af dine tanker som bliver lavet om til syner og fornemmelser. Alt hvad man rører ved er noget andet. Gulvet man ligger på kan forsvinde eller blive til candyflos. man kan have en real pålevelse af at være ude og handle ind og bar gå og hygge sig, men man kan også rejse ud til stjernene eller man kan gå ind i sig selv og vade rund inde i sit eget blodbaner. Fælles for dem alle er at det er meget virkelit, så virkelit at du kan være overbevist om at du har købt spegepølse og gå og lede efter den.
Længden af trippet varierer meget, alt efter hvor udhvilet du er og hvordan du væljer at indtage den. salvetrippene, varer fra en halv time til 5, så det er ret umuligt at sige fast, men omkrng 2 timer er nok normen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wow, Opis! Det er vidst første gang jeg støder på så udførlige guides til natskygge indtagelse på det her forum, endda med personlig erfaring vedhæftet. Det er enormt rart at have så man ikke selv skal til at dumme sig.

Ang. bulmeurt røget, så har jeg læst et sted at den inden indførelsen af tobak i Europa var Europas svar på tobak.

Insane psychedelia user!

InnerNetExplorer skrev:
Wow, Opis! Det er vidst første gang jeg støder på så udførlige guides til natskygge indtagelse på det her forum, endda med personlig erfaring vedhæftet. Det er enormt rart at have så man ikke selv skal til at dumme sig.

ja det må man sku nok sige..

Har altid godt kunne tænke mig at vide, hvordan man bikser sådan en salve sammen.

thanx!

Dedikeret medlem

InnerNetExplorer skrev:

Ang. bulmeurt røget, så har jeg læst et sted at den inden indførelsen af tobak i Europa var Europas svar på tobak.

Jeg tror du tænker på bondetobak, som også er kaldet fattimandstobak eller det lidt finere Nicotiana rustica

Junior medlem

Nice :) tusind tak opis. Glæder mig endnu mere til at komme igang med min bulmeurt plante. Og kender nu den sikre måde at gøre det. Fyldt med masser af tålmodighed.

Men tænkte på.... Jeg får rimelig mange frø. ca 100. Så jeg har mulighed for at dyrke mange planter.
Men det jeg har planlagt er at jeg ville have 2 planter i min vindueskarm fx.
Lade den ene gro i et par måneder, så jeg evt kan nyde den i slutsommer (forestiller mig et dejligt trip, så længe det gode vejr er her).
Og lade den anden plante gro til næste år (hvor den ville være mere potent end den første?)

Endnu engang, tak for forklaringen!! :)

Junior medlem

Og ....
Noget som er lidt meget vigtigt at vide for at planlægge trippet/salven :b -> Nogen der ved hvor langt tid der går til urten danner frø?

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Opis skrev:
InnerNetExplorer skrev:

Jeg tror du tænker på bondetobak, som også er kaldet fattimandstobak eller det lidt finere Nicotiana rustica

Nicotiana rustica kommer også fra sydamerika ligesom tomat, kartoffel, peberfrugt/chili og først efter det 16. århundrede! vikingerne kendte ihvertfald til både bulmeurt, galnebær, (muligvis også pigæble) og stepperude (som de nok hentede sydpå) men IKKE rød (bersærkergangs)fluesvamp...dette er en vandrehistorie...jeg har heller aldrig haft voldelige trip på fluesvamp, men mere hash-agtigt med dårlig balance, forstærkede lyde og meget livlige drømme. fluesvamp er rigtig god at blande med visuelt forstærkende stoffer som dmt og også lsa

Dedikeret medlem

Destructor:

Frøkapslerne kommer jo fra blomsterne, og de kommer til hvert efterår ;)
Så to planter med det formål er lidt omsonst.
Når du har plukket kapslerne, stiller du planten kølit og vander den ikke meget, bare sådan den ikke tørrer helt ud. Til foråret (marts april) tager du planten frem igen, klipper den ned og lader den vokse igen. Nye blomster og frø...
Hvilket også vil sige at æder du blomsterne så jeg så i et råd herforoven, æder du også en vis procent del af frøene der skal komme enere. En plante bulmeurt giver langt flere end 100 frø, da det er temmelig mange kapsler og meget små frø ;)
Frøene skal først plukkes når kapslen begynder at åbne sig. Så tager du frøene ud og sprøder dem ud på papir eller lignende og smid dem i en sol vindukarm for at de skal tørre helt og gem dem i en lufttæt mørk beholder.
Den giver frø i lang tid da blomsterne ikke alle kommer på engang.

Junior medlem

opis:

Okay (: mange tak.
Har et aller sidste spørgsmål hehe.

I min bog 'forbyde hallucinogener, forbyd naturen i at gro' skriver Sten Larris at han ikke ville tage bladene i munden, pga små hirtelhår på bladene.
Kirtelhår som endda er så ubehagelige, at de får andre planter omkring Bulmeurten til at 'forsøge at vokse væk fra bulmeurten'.

Men jeg kan vel godt stole på dig, og gå og tygge på et blad engang imellem, uden min tunge slår knuder :p ?

Dedikeret medlem

kirtelhårene giver en klæbrig masse og der er en del alkaloider i den masse. Hvis du spiser dem får du det hele i maven, hvis du optager dem gennem slimhinderne (mund, skæde og tarme, hvoraf jeg fortrækker munden :) får du ikke de sidste rester med.

Larry har nok ret i at det ikke er så skide behagelit eller smager ret godt. :lol:

De andre planter klæbres fast i bulmeurten og "kvæles" derfor holder de andre sig væk. Det er det bulmeurten bruger sin gift til, at overleve ;) Og derfor du kan drage nytte af bladene.
Men i steden for at tygge den kan du kan nuldre bladet led først i hånden og derefter lægge det under tungen eller ud i kinden så bliver det ikke så vildsomt klæbrigt i munden hehe

Dedikeret medlem

Destructor skrev:
opis:
Men jeg kan vel godt stole på dig, og gå og tygge på et blad engang imellem, uden min tunge slår knuder :p ?

Kan kan ikke sige noget om hvordan du vil reagere på bulmeurt og kan derfor ikke love dig noget. Folk er forskællige og reagerer derfor forskællit. Men har set folk der har fårt føleseløs tunge af det, men det går over igen. Jeg har aldrig selv oplevet det.

Du skal tænke over at det er et bedøvelse middel du indtager og det gør kroppen føleseløs, så der hvor konsitrationen er stærkes vil altid påvirkes mere end resten.

Defor skal man også være ydest forsigti og sørge for at settings er 110 % i orden og at man har en evt. tripsitter. Tænk logist over hvad der kan gå galt og sørg for at ikke at komme i de situationer der kan være udløsere. For eks. hvis tungen bliver føleseløs, så lad være med at ligge på rygge og des lige.

Bare fordi man har en opskrift og ved hvilken dele man skal bruge gør det ikke sikkert at bruge planten

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]