xun skrev:
Så skal vi bare lige have snakket lidt fornuft ind i Hr. og Fru. Danmark og de der tosser på christiansborg

Det er jo netop problemet... fornuft - eller mangel på samme, i politik... Seneste så vi jo hvordan det gik i England med ecstasy (det nu berømte ridning vs. peanuts sag) - regeringens eget narkotikarådgivningsråd (eller hvad det nu hedder) - kommer med en anbefaling, baseret på relativt saglige argumenter... hvad gør man så? Ber sit råd klappe i og fastholder sine oldnordiske, ufaktuelle sandheder og meninger
Jeg forstår ikke helt den modvilje mod forandring der er i politik. Om det skyldes man bare vogter sin egen røv og sørger for at klappe i så man kan blive siddende på taburetten længst muligt og nyde godt af kagen, man bare er småtbegavet og faktaresistent - eller det slet og ret skyldes den høje gennemsnitsalder og medfølgende forstokkethed skal jeg ikke kunne sige (herligt med stereotyper og generalisering); men synes sjældent det er sund fornuft og teknisk velfunderede beslutninger vi hører mest om... Og de få personer som tør skille sig ud og have en mening virker ofte enten lettere ude af balance eller også sættes de hurtigt på plads af den offentlige, stemmeliderlige mening fra partiet.
Jeg har endda selv været med til at stemme den nuværende regering ind 2 gange; men af og til savner jeg sgu lidt meningers mod og lidt mere teknokrati...
Men for at vænne tilbage til emnet, så tror jeg først sådan et forslag vedtages den dag man mener det er godt for stemmetallet at sige ja - folkesundhed, logik og den slags betyder næppe det store... men håber det viser sig jeg tog fejl og så lad os da få gjort lortet frit - det er det eneste fornuftige valg (og det kommer endda fra en som i øvrigt aldrig selv har prøvet at ryge hash

)