Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 05:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nu skal i høre en sørgelig historie.. :oops:

-Før i tiden kunne jeg tage kokain og få den normale virkning ud af det. Humør løft, lysten til at være social, lysten til sex og lysten til at snakke.

Nu får jeg denne følse; bliver stille, forvirret, har ikke den vilde lyst til at tale og forklare som man ellers har, har ikke lyst til sociale forhold, har ikke lyst til sex som normalt.

MEN, tager jeg gbl/ghb og så kokain - så er det straks noget andet. Så vender det 100% tilbage til den gode gamle følse.

obs. Det skal lige siges at kvaliteten ikke fejler noget.

Hvad er galt med mig? Skal jeg på værksted?
:stupid:

Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
narh.. du skal bare tage højere doser :)
jeg skal tag 1 gram kokain for at få samme ønskede virkning som jeg første gang fik på 2 baner... ca. 150-200 mg

om det er pengene værd eller ej.. det må være et personligt financielt spørgsmål.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm tja hvor tit tager du? Har ikke helt styr på Cola-tolerance men umiddelbart så lyder det som om at et øget forbrug, kræver en øget dosering, hvilket jeg ikke vil anbefale da det jo er en HR side. Hvis du tager det ofte så hold hellere en god pause, og prøv igen efter dette. Det burde hjælpe på det men det jo forskelligt fra person til person. Men held og lykke, hvis Cola holdt helt op med at virke på mig, ville jeg ihvertfald gå helt i hundende.

8)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
NSjælland Dude skrev:
narh.. du skal bare tage højere doser :)
jeg skal tag 1 gram kokain for at få samme ønskede virkning som jeg første gang fik på 2 baner... ca. 150-200 mg

om det er pengene værd eller ej.. det må være et personligt financielt spørgsmål.

Hvis du ikke har opdaget det endnu så er det her et HR-board og direkte farlige eller skadelige råd vil ikke blive accepteret. Jeg kan se at du er ny på boardet så jeg vil anbefale dig at kigge lidt rundt i gamle emner og læse regelsættene for at få et indblik i hvilken form for side dette er.

Såvidt jeg kan forstå får han en virkning, blot en negativ en af slagsen og en forhøjelse af dosen vil måske blot forstærke de negative aspekter yderligere. Husk på at dit hjerte og kredsløb stresses under høje doser kokain. Hvis du skal have 1g kokain for at føle det, har du højst sandsynligt en dårlig kvalitet eller også en resistens af Escobarske dimensioner.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

DR-D skrev:

Såvidt jeg kan forstå får han en virkning, blot en negativ en af slagsen og en forhøjelse af dosen vil måske blot forstærke de negative aspekter yderligere. Husk på at dit hjerte og kredsløb stresses under høje doser kokain. Hvis du skal have 1g kokain for at føle det, har du højst sandsynligt en dårlig kvalitet eller også en resistens af Escobarske dimensioner.

Det underlige ved dette er jo at hvis jeg tager 1½ml gbl - så ændre det 100% det hele. Det kan da ikke basse? Normalt før har kokain virket som det skulle, og pludseligt holdte det bare op.

Jeg tager ca kokain en gang pr. 2-3måneder.

Medlem
Brugeravatar

Tja men mange af denne slags tilfælde vil jeg også mene kan være psykisk betinget, så det er svært at sige præcis er tilfældet i din sag, så vi må gætte ligesom dig. Men hvis du ikke tager oftere, må du enten have som DR-D siger det en resistens som er helt ufattelig, selvom jeg tror det er meget lidt sansynligt. Ellers er det skod coke uanset hvad din pusher siger :) Har selv haft en periode hvor jeg fik det dårligt af stoffer, Først blev jeg ked af det på E-piller. Så blev jeg paranoid af speed, og til sidst turde jeg ikke engang tage coke, fordi jeg ikke syntes jeg kunne trække vejret. Troede først der var noget galt, og jeg skulle laves ligesom du siger det. Men det har nok bare været pga. af de ting der skete i mit liv samtidig, som har påvirket mit sind i sådan en grad at stofferne ikke virkede som de plejede. Så kan det være at det måske virker på en dårlig måde, fordi du tænker på at det kommer til det? Det er ligesom trip og setting. Ens omgivelser påvirker stoffernes effekt meget, også coke.

Men jeg holdt ihvertfald en lang pause på et år eller lignende, og prøvede lidt igen derefter. Og det virkede efter hensigten, men havde også fået mere styr på mit liv på daværende tidspunkt.

8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Blæste Nico skrev:
Ellers er det skod coke uanset hvad din pusher siger :)

Det er ikke skod coke. Jeg er den eneste der får det sådan. Alle andre kommer ud og flyver, og som sagt så virker det jo som det skal på mig, hvis jeg altså bare blander lidt gbl i blodet.

Har ingen problemer med andre stoffer, der ikke virker som de skal. Og eftersom jeg ikke tager coke så tit, vil jeg da mene min tolorance er som den skal være.

Har desuden ingen "livs problemer" eller bekymringer som kunne spille ind. Dette er bare en stor gåde for mig.

Medlem
Brugeravatar

ZaZZa skrev:
Blæste Nico skrev:
Ellers er det skod coke uanset hvad din pusher siger :)

Det er ikke skod coke. Jeg er den eneste der får det sådan. Alle andre kommer ud og flyver, og som sagt så virker det jo som det skal på mig, hvis jeg altså bare blander lidt gbl i blodet.

Har ingen problemer med andre stoffer, der ikke virker som de skal. Og eftersom jeg ikke tager coke så tit, vil jeg da mene min tolorance er som den skal være.

Har desuden ingen "livs problemer" eller bekymringer som kunne spille ind. Dette er bare en stor gåde for mig.

Hehe nu har jeg gået sammen med pushere siden jeg har været meget ung, og tro mig kan godt være du får det bedre end andre, men medmindre det fra din egen mark, du selv har lavet det, selv spændt det på maven og taget flyveturen til Danmark, så kan du sige hvad du vil, jeg er stadig ikke overbevist. Folk lyver og det er der kun en grund til. PENGE. Men nu antager vi så du får noget der virker, og det virker jo også som du siger bare ikke som det plejer. Kan det være det bliver cuttet med noget nyt, som du måske har allergisk reaktion på, eller som bare ikke er godt for kroppen evt.?

Holder nu stadig på at det er psykisk. Det behøver ikke være et problem som sådan andet end i dit sind, og du er ikke nødvendigvis selv klar over det, hvis noget går en på. Det kan lægge i baggrunden i mange år, før man opfatter hvad der nager en.
Men held og lykke med det.

P.S glemte lige at sige, du kunne jo prøve at få noget et andet sted fra, og se om virkningen stadig er ubehagelig, hvis du ikke allerede har gjort dette, selvfølgelig fra en, som du ikke mistænker for at smide noget crap i. Hvis det stadig er skidt trip, så er min holdning at lade det være så, hvorfor betale så meget for noget som gør man for det skidt, hvis det er tilfældet.
8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Blæste Nico skrev:
Hehe nu har jeg gået sammen med pushere siden jeg har været meget ung, og tro mig kan godt være du får det bedre end andre, men medmindre det fra din egen mark, du selv har lavet det, selv spændt det på maven og taget flyveturen til Danmark, så kan du sige hvad du vil, jeg er stadig ikke overbevist. Folk lyver og det er der kun en grund til. PENGE. Men nu antager vi så du får noget der virker, og det virker jo også som du siger bare ikke som det plejer. Kan det være det bliver cuttet med noget nyt, som du måske har allergisk reaktion på, eller som bare ikke er godt for kroppen evt.?

Holder nu stadig på at det er psykisk. Det behøver ikke være et problem som sådan andet end i dit sind, og du er ikke nødvendigvis selv klar over det, hvis noget går en på. Det kan lægge i baggrunden i mange år, før man opfatter hvad der nager en.
Men held og lykke med det.

Igen.. det er ikke skod coke :) Er 100% sikker, og har ikke en og samme pusher. Desuden er det meste af mit coke testet flere gange med diverse kits ved EZ test - og kan jo tydeligt se på de andre om det virker eller ej.
Og var det skod coke, ville jeg jo ikke få min super coke effekt ud af det når jeg blander det med coke. Så ville det stadig være den flade fornemmelse.

Du har helt ret i at det kan være cuttet med alt muligt lort, men igen får jeg det fra flere forskellige, og det kan ikke passe de alle sammen cutter det med præcis det samme stof som jeg præcis lige ikke kan tåle.
Det lyder lidt usandsynligt :)

-Tror mere på at noget er galt inde i min hjerne ;) ..

Medlem

altså man kan ikke antage at det er god coke bare fordi ens venner bliver MEGA ramte af det.
personligt Skal jeg have cola af en vis "renhed" før jeg mærker nogen effekt. Mine venner kan blive pisse lamme a 1g cola fra hillerød måske, men hvis jeg i løbet af 1 time sniffer 1, kan jeg intet mærke og for det bare ubehageligt og ender altid med jeg skrider hjem.

Just have that in mind

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg ved at når coke bliver blandet med alkohol, bliver det omdannet til et mere potent (og mere skadeligt stof). Da GHB rusen minder så meget om alkohol kunne det måske tænkes at være oversagen?
Det er der sikkert en klog bruger der kan svarer på.

Medlem
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg ved at når coke bliver blandet med alkohol, bliver det omdannet til et mere potent (og mere skadeligt stof). Da GHB rusen minder så meget om alkohol kunne det måske tænkes at være oversagen?

Hmm interessant vinkel egentlig, der findes jo ikke noget bedre stof i hele verden, end det man får ud af at blande alkhol og coke, og bruge kroppen som mixer. Jeg afskyr GHB men jeg please en eller anden med kemi-viden, fortæl om det er tilfældet, fordi så kunne det jo være man kunne booste coken med hætter, det ville være genialt :D

8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Alt Ædende Ateist skrev:

alkohol og coke omdannes(af hvad jeg har hørt) til cokamethylon(staves?) i kroppen. Ja det er mere skadeligt for hjertet, og er sikker på at en ghb/gbl blanding svare til det samme.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Cocaethylene

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Nej, det behøves ikke ske bare fordi ghb/gbl og alkohol virker ens. - Det er 3 vidt forskellige kemikalier. - der IKKE ligner hinanden. -

ZaZZa.. Er det hen over et halvt år du har oplevet det her? du siger du kun tager hver anden måned - og der er en VIS chance for at du har fået dårligt coke 2-3 gange i træk?

- Selvom jeg nu også mere tror at det er din psyke. Du har benægtet at det kan være alt andet end din hjerne lige fra starten.. og hjerner går altså ikke bare sårn i "coke virk dårligt"-mode :O

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Nej, det behøves ikke ske bare fordi ghb/gbl og alkohol virker ens. - Det er 3 vidt forskellige kemikalier. - der IKKE ligner hinanden. -

ZaZZa.. Er det hen over et halvt år du har oplevet det her? du siger du kun tager hver anden måned - og der er en VIS chance for at du har fået dårligt coke 2-3 gange i træk?

- Selvom jeg nu også mere tror at det er din psyke. Du har benægtet at det kan være alt andet end din hjerne lige fra starten.. og hjerner går altså ikke bare sårn i "coke virk dårligt"-mode :O

Nej der er tale om længere tid. Måske over det sidste år. Igen, det har ikke været skod coke.. gad bare godt finde ud af hvad delen det er, og hvorfor det lige vender 180grader med gbl/ghb i blodet.

Medlem

Jeg tænkte det samme som den AltædendeAteist (fortsæt endelig dine udfald mod Hr. og Fru Danmark - kan kun erklære mig enig og nyder at læse dem!). Drikker selv ofte alkohol med cola for at give trippet lidt bid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sad lige og kiggede lidt på det (med min begrænsede kemiske viden).
Men er kokaethylen for kokain hvad meth-amfetamin er for amfetamin? Så vidt jeg lige kan se er der kun en methylgruppe til forskel på kokain og kokaethylen.
Hvis dette er rigtig så er kokaethylen mere potent fordi methylgruppen har gjort det mere upolært -> mere fedtopløseligt -> mere potent.

True/False?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Xtreme skrev:
Men er kokaethylen for kokain hvad meth-amfetamin er for amfetamin? Så vidt jeg lige kan se er der kun en methylgruppe til forskel på kokain og kokaethylen.
Hvis dette er rigtig så er kokaethylen mere potent fordi methylgruppen har gjort det mere upolært -> mere fedtopløseligt -> mere potent.

True/False?

Mjaeeeeeh... nej.

Methylgruppen er lavet om til en ethylgruppe... - Jeg tvivler på at det har noget at gøre med fedtopløsligheden, nærmere hvilket bindingspotentiale det har til de forskellige receptore... Desuden har det en længere levetid.

Men forhelvede - DET ER SMÅTING!

Personligt tror jeg mere på at alkohol og ghb skaber euforien, end en lille bitte metabolit..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

spiffeh skrev:
Xtreme skrev:

True/False?

Mjaeeeeeh... nej.

Methylgruppen er lavet om til en ethylgruppe... - Jeg tvivler på at det har noget at gøre med fedtopløsligheden, nærmere hvilket bindingspotentiale det har til de forskellige receptore... Desuden har det en længere levetid.

Men forhelvede - DET ER SMÅTING!

Personligt tror jeg mere på at alkohol og ghb skaber euforien, end en lille bitte metabolit..

Oh, kan jeg godt se nu jeg kigger på strukturtegningen, for ikke at forglemme navnet bare :P
Var bare den kemiske formel der forvirrede mig lidt i og med der kun var 1C og 2H til forskel mellem kokaethylen og kokain, hvilket jo er hvad der skal til for en methylgruppe.

Anyways, thanks for the enlightenment :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]