Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 10:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Sofa-røg
Medlem

Geografisk sted: CPH
Jeg har tit set tråder ang. Sativa og opløftende røg varianter, men ikke så meget om mere tunge cannabis varianter.
Jeg fortrækker for det meste god, opløftende sativa domineret røg til en særlig lejlighed. Jeg føler mig mest tiltrukket af disse typer røg i forbindelse med en forårs/sommer skovturs picnic eller en god koncert. Jeg har dog også haft rigtig gode oplevelser med god dansk pot eller sort hash med høj effekt når jeg har skulle udfolde mig kreativt med musik eller lign.
- Mens ellers har jeg altid fortrukket lidt tungere røg til "hverdag"(hvis man kan sige det sådan). Jeg nyder specielt at ryge tjald, når jeg kommer hjem om aftenen efter en lang dag, og så kan smide noget godt sofa røg i piben.
Også ellers ligge på sofaen med en god plade på grammofonen.
Jeg kan huske en gang jeg kom hjem fra en hvirkelig lang hård dag på arbejdet, og glædet mig til at slappe af med en god joint. Jeg havde kun noget skunk fra staden liggende og det kom jeg helt op og køre af.

Hvordan har i det med tung røg, eller er i alle sativa freaks, eller fortrækker i begge dele til hver sin tid??
Hvad er god sofa røg? Nogen hash typer alle Pot/skunk sorter i kan pege mig i retning af??
VH V.

Titel: Re: Sofa-røg
Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Har det på præcis samme måde som dig :D Elsker også indica røg, som en af de få i min omgangskreds.
Og da jeg selv dyrkede valgte jeg da også en 100% indica, nemlig Ketama. :rocking:
Men siger dog også sjældent nej til en ryger, hvis manden siger det er sativa :P

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg kan personligt godt lide begge dele, men jo indica er helt klart den foretrukne hash at ryge alene, især til hverdag!
Jeg plejer bare at ryge hvad der er, siden alt andet end standart og semi er en mangelvare på bornholm ryger jeg for tiden kun københavnsk hash, som jeg tager med hjem til øen af og til.

Når man kommer hjem fra arbejde og skal se tv og fyre en joint, så er tung sort røg klart fedest :D
Jeg har for tiden noget tjald der virker sativa agtigt, en kashmir og en lys marok, det virker sådan opløftende.
Jeg tror det begge er lavet på hybrid planter. Næste gang jeg skal have hash tror jeg også den bliver en sort tung ryger, måske Karamello.

Jeg ved ikke rigtig hvilken skunk/pot der virker stenet, da jeg føler at jeg bliver opløftet af alt grønt, uanset sort.

Medlem

Prøv at få fat i noget White Rhino, det er næsten ren indica og skulle have en ond stener-effekt. Desuden er det ret udbredt, så det er meget muligt at din lokale dealer har det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm en sofa-ryger ville jeg kalde f.eks nepal eller ren nol er også pænt nice. Men det er måske forskelligt hvilken plante det kommer fra?

8)

Medlem
Brugeravatar

personeligt ryger jeg næsten kun indica, da jeg elsker at bare sidde i sofaen med noget fråder og bare lade tankerne flyde..

Medlem
Brugeravatar

hvis jeg er alene er indica foretrukkent til en chiller.

indica er den onde stemningskilder, hvis man fx sammen med en ven og har sat en grineren film på, og så sidder man bare og stener. Been there too many times.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Nu er jeg ikke så meget inde i alt det her med navne og så videre. Men jeg ved, at da jeg røg noget rigtig godt skunk (white russian og bubblegum) fik jeg det super godt. Normalt ryger jeg en semi god ryger til 50 grammet ca. (købes i aalborg), den er også ganske udemærket, især til når man sidder i sofaen, evt. ser en god film eller bare sidder og chiller, snakker og hører noget godt musik!

Keep smokin' :joint:

Junior medlem

Sativadomineret røg er helt sikkert nice i forbindelse med koncerter, gåture i det fri osv. Jeg kan selv godt lide at være ude, men jeg er lidt at et bongøre, så for tiden holder jeg mig til en ordentlig slasker, for overhovedet at kunne mærke nogen effekt på joints osv. :) Afgan 120'er eller et eller andet godt til mange penge på staden! :P

Hader den høje tolerance, og håber da med min nedskæring at jeg ville kunne være klar til Roskilde Festival! Lidt mere praktisk end en bong derinde! xD

Medlem

Geografisk sted: CPH
Er der noget specielt jeg kan kigge efter på klumpen, når jeg står og skal bedømme den. Desvære har mange pushere ikke så meget viden om de produkter de sælger, så jeg føler tit ikke at jeg får noget ud af at spørge pusheren til råds.
Så er der nogen synlige kendetegn på en tung klump? Eller andre tips til at bedømme og skelne mellem forskellige hash klumper hos købmanden.?
VH Vincent.

Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
vincent skrev:
Er der noget specielt jeg kan kigge efter på klumpen, når jeg står og skal bedømme den. Desvære har mange pushere ikke så meget viden om de produkter de sælger, så jeg føler tit ikke at jeg får noget ud af at spørge pusheren til råds.
Så er der nogen synlige kendetegn på en tung klump? Eller andre tips til at bedømme og skelne mellem forskellige hash klumper hos købmanden.?
VH Vincent.

Vil foreslå dig at købe den mørkeste, mest klistret ryger din pusher har, kan f.eks heddde slasker, sort nepal, afghan eller hvad helvede de kalder deres røg. Plejer someregel at være sofarøg :D

Senest rettet af OrangeLenny 19 apr 2009 02:10, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Geografisk sted: den der ø
fik en gang fat i noget afghan hash, og det er noget man ond stener af.. det var også noget af det blødeste tjald jeg har fået fingre i, man kunne sidde og forme klumpen uden aat have gnedet noget varme ind idet, og duften af den var utrolig kraftig, lugtede bare af lækre topskud..

men dagen efter jeg havde fået fat i det prøvede jeg at putte noget af det i min morgensnade, og det resulturede så i at jeg faldt i søvn foran computeren da jeg skulle skrive projekt i skolen heh...

men man skal selvfølgelig heller ikke ryge så stener tjald inden man tar i skole, men som god sofa stener er afghan virkelig velegnet...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]