Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 05:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hey alle. jeg tænkte lidt på om det kunne lade sig gøre at plante LSA frø? og vil den så producere flere frø?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja og ja.. Morning Glory vokser hurtigt og er en-årig plante, HBWR flerårig og giver ikke frø lige med det samme. Bliver stor

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Men frøene er ikke potente, grundet klimaet. Hvis du laver en kunstig isotop kan du måske få det ordnet, men det er ikke profitabelt i forhold til cost/benefit. Frø koster ikke alverden, hvis man ved hvor man skal lede.

Men HBWR er en rigtig flot og hurtigtgroende plante, jeg har den selv, og er rigtig glad for den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvad er det i vores klima som hindrer at frøene bliver potente? Ville da mene at frøene stadig skulle blive potente da der jo stadig er LSA i frøene? Er det ikke bare li' som at en skunk plante med det rigtige growlys osv gir et bedre afkast end en uden det rigtige lys? Så man burde vel kunne spise lidt flere frø eller lave et ekstrakt af flere frø? Ret mig endelig hvis jeg tager slemt fejl :)

Junior medlem
Brugeravatar

okey lyder super :) men synes det er synd frøene ikke giver noget, havde været super fedt hvis de gjorde.

Men kan frøene sættes til spiring som så mange andre frø?

vil også meget gerne ha svar på Skou's spørgsmål ;)

Medlem

Geografisk sted: CPH
Jeg har lige smidst 10 HBWR frø i jorden idag. De står nu i drivhus.
Egentlig var planen at prøve at tage dem ud fra drivhuset når de var vokset lidt, men ville jeg med fordel kunne lade dem stå??
Nogen der ved hvor hurtigt sådan en Baby Woodrose sprirer, og vokser etc.??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Den spirer over et par dage i vand, har ikke forsøgt mig direkte i jord. Men den gror pænt godt, især nu her hvor det er solskin. De er ikke så voldsomt krævende, du kan gøre med dem hvad du vil. Bare ikke kom dem i fryseren eller sådan noget pjat, for de kan ikke tåle frost.

Men hvorfor så så mange?

Skou skrev:
Hvad er det i vores klima som hindrer at frøene bliver potente? Ville da mene at frøene stadig skulle blive potente da der jo stadig er LSA i frøene? Er det ikke bare li' som at en skunk plante med det rigtige growlys osv gir et bedre afkast end en uden det rigtige lys? Så man burde vel kunne spise lidt flere frø eller lave et ekstrakt af flere frø? Ret mig endelig hvis jeg tager slemt fejl :)

Jeg kan ikke huske de enkelte faktorer, men selvfølgelig kan man tweake sin biotop til at give brugbart afkast. Men det tror jeg slet ikke er profitabelt når frøpriserne er så lave hvis man leder de rigtige steder. Ydermere tager det oftest et par år før de blomster og efterfølgende sætter frø.

Men en mere kvalificeret person må meget gerne rette og kommentere dette.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Hvis det var at man skulle gro sine egne frø som samtidig er potente LSA mæssigt så skulle det kun være fordi at man ville følge planten og alt det der, for som and siger så er frø så billige at jeg ikke kan forstille mig at det kan betale sig medmindre man har et helt drivhus eller lign.

Medlem

Jeg vil selv igang med at dyrke hbwr frø bare 1 eller 2 planter da jeg syntes det er dejligt at se, hvordan en plante formulere sig. men jeg forstår ikke helt hvordan jeg får dem til at spire? skal jeg bare lægge dem i vand i nogle dage også ned i jorden? og hvad jord blanding er bedst? skal der bare bruges alm. gødning for at holde den sund og frisk? og når i siger det ikke er en 1 åring plante, hvordan klare den sig om vinteren?

Junior medlem

Geografisk sted: Sidder på mine hæmorider
Jeg har en hwbr plante fra sidste år, Den er nået op og røre loftet fra gulvet af så det er sku en plante der vokser hurtigt. Den trænger til en omplantning og så er den ellers klar til at vokse igen her til sommer. Synes det er en utrolig nem og sjov plante at have.

Jeg fik frøet til at spirre ved at skære forsigtigt igennem frøets skal og derefter ligge det i blød i vådt toiletpapir. Da det var spiret blev det kastet i jorden og derefter passer den sig selv.

Medlem

Jumping Jehova skrev:
Jeg har en hwbr plante fra sidste år, Den er nået op og røre loftet fra gulvet af så det er sku en plante der vokser hurtigt. Den trænger til en omplantning og så er den ellers klar til at vokse igen her til sommer. Synes det er en utrolig nem og sjov plante at have.

Jeg fik frøet til at spirre ved at skære forsigtigt igennem frøets skal og derefter ligge det i blød i vådt toiletpapir. Da det var spiret blev det kastet i jorden og derefter passer den sig selv.

Super :) hvad med frø? hvornår begynder den at smide dem? og har du din stående i en krukke så du kan tage den ind om vinteren?

Junior medlem

Geografisk sted: Sidder på mine hæmorider
Kan ikke huske hvornår frøene kommer men det er ihvertfald ikke de første par år, det kræver desuden at du både har en han og en hun plante. Min står bare i en sort murer-spand hvilket jeg ikke kan anbefale. Køb en ordenlig høj krukke sådan den har en masse jord af gro af. Har læst et sted at en hwbr plante har bedst af at have en krukke på størrelse med en olietønde.

Medlem

Jumping Jehova skrev:
Kan ikke huske hvornår frøene kommer men det er ihvertfald ikke de første par år, det kræver desuden at du både har en han og en hun plante. Min står bare i en sort murer-spand hvilket jeg ikke kan anbefale. Køb en ordenlig høj krukke sådan den har en masse jord af gro af. Har læst et sted at en hwbr plante har bedst af at have en krukke på størrelse med en olietønde.

Det lyder godt nok som en stor krukke man skal have fat i! Tror jeg springer over og prøver med morning glory i stedet, det lyder lidt lettere :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det behøver du jo heller ikke til at starte med, min står fint i en glasvase og der kan den godt stå i noget tid endnu. Det gode ved glasvaser er, at man kan se rodnettet og hvornår den trænger til at blive plantet om. Kom lidt leca i bunden, det forhindrer overvanding til en vis grad.

Olietønden kommer jo nok en dag, som alle planter vil den jo sprede sit rodnet. Men tror ikke det sker lige foreløbligt. Ydermere kunne jeg godt tænke mig at se, om det virkelig var nødvendigt at skære i dem før at de kommer i vand til spiringen? Logikken er god nok; så stilken kan komme ud, men i naturen kommer der jo ikke en Ente og skærer i frøet. Så hvis du vil være sød, så må du gerne sætte et ubehandlet frø i vand også :D

Medlem

And skrev:
Det behøver du jo heller ikke til at starte med, min står fint i en glasvase og der kan den godt stå i noget tid endnu. Det gode ved glasvaser er, at man kan se rodnettet og hvornår den trænger til at blive plantet om. Kom lidt leca i bunden, det forhindrer overvanding til en vis grad.

Olietønden kommer jo nok en dag, som alle planter vil den jo sprede sit rodnet. Men tror ikke det sker lige foreløbligt. Ydermere kunne jeg godt tænke mig at se, om det virkelig var nødvendigt at skære i dem før at de kommer i vand til spiringen? Logikken er god nok; så stilken kan komme ud, men i naturen kommer der jo ikke en Ente og skærer i frøet. Så hvis du vil være sød, så må du gerne sætte et ubehandlet frø i vand også :D

det skal jeg da prøve :D men jeg spirer kun hvis jeg får mine 3 frø som de glemte at sende med, de sendte samte 7 frø også 3 stumper skal ... haha

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor kun hvis du får de tre sidste?
Overvejer selv at smide et frø i vand, men ved ikke hvad jeg skal gøre med spiren bagefter. Måske trænger min baby til en lillebror/-søster?

Medlem

And skrev:
Overvejer selv at smide et frø i vand, men ved ikke hvad jeg skal gøre med spiren bagefter. Måske trænger min baby til en lillebror/-søster?

fordi de kun sendte mig 7 :) og jeg skal også prøve at LSA engang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Akira_Dk3 skrev:
And skrev:

Ahem, de koster jo kun en tyver for ti stk.? Så du brokker dig over seks kroner? Men selvfølgelig, princippet i det.

Medlem

And skrev:
Akira_Dk3 skrev:
And skrev:

Ahem, de koster jo kun en tyver for ti stk.? Så du brokker dig over seks kroner? Men selvfølgelig, princippet i det.

Hvor får du dem til 20kr for 10? for jeg giver en del mere :hm:

men de var så flinke at sende mig 10 nye :) så lægger prøver nok idag eller imorgen

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det gør jeg på et online auktions-sted der har mange forskellige afdelinger i hele verden, men e er mest kendt for deres bugter.

Men fedt nok at de ville sende dig hele 10 nye! Men det lyder da også til, at de så også var betalt i første omgang. Til forsvar for dine priser kan det så siges, at jeg ikke har prøvet mine frø endnu, udover at dyrke fra dem, så ved ikke om de er potente.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]