Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har tit undret mig over forskellen på de to stoffer.
Altså effekt mæssigt.
Hvad er forskellen? Er LSD normalt mere psykedelisk end svampe er?
Er LSD trippet mere mærkeligt og mere uoverskueligt end et svampetrip er?
Jeg har kun prøvet svampe, men hvis jeg nogensiden tager skridtet videre til LSD ville jeg gerne høre om der er en sammenligning så jeg nogenlunde kan forvente hvad jeg går i møde, hvis jeg en dag vælger at spise et mærke.

Ved godt man aldrig kan forvente noget på et psykedelisk trip, men bare sådan overordnet.

Ved fx. at på LSD kan man se lyde, men det har jeg aldrig oplevet på svampe, og ved heller ikke om det overhovedet kan lade sig gøre.

På forhånd tak.

Medlem

Hvor store dose svampe har du været oppe på?
Du skal hvertfald huske at hvis du tager lsd, så vare det noget længere tid end svampe :)
Hvad havde du tænkt dig at opnå ved at prøve, lsd hvis det nu var?

Medlem

Jeg syntes pesonligt lsd er mere begyndervenligt end svampe (men jeg har kun prøvet Hawaii svampe). Jeg har seks heftige svampetrip på bagen og de har alle været mega underlige - for at summe det op har der i alle mine svampetrips været mindst et tidspunkt hvor jeg fortrød at jeg havde spist dem, og det er ikke hændt på nogle af mine lsd-trip.

Medlem

Største dose var 3,3g Mexican som blev spist på én gang, og så røg jeg en kæmpe pind 5min inden det peakede..
Det skal dog siges at jeg slet ikke var klar til sådan et intents trip, og jeg har passet meget bedre på migselv siden da, for det var sku lige i overkanten.. Ellers har mine doser ligget på ca. 1-1,2g SN ca.
Der skal også lige tilføjes at jeg slet ikke er erfaren, har trippet svampe 4-5 gange.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Efter hvad jeg har haft af trips gennem tiden vil jeg mene svampe er en del hårdere for sindet end LSD hvertfald for mit vedkommende, LSD kan jeg sagtens tage til psyfester dog i meget små doser ;) . Et svampe trip ville være fuldstændig vanvid at tage til sådan noget hvertfald for mig. Har haft et par badtrips på svampe i mine første år med psykedeliske stoffer dette er dog ikke sket for mig med LSD endnu. Du kan nemt tage springet videre til LSD men vil råde dig til at starte ud med en meget lav dosis evt. halvt mærke hjemme i gode trygge omgivelser.

Hvad du kan forvente i forhold til er svært at sige men kan du lide svampe vil du ELSKE LSD ;) . Langt flottere farver og generelt bare mere lækkert :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg ikke selv meget erfaring med høje doser LSD, men har følt ved høje nok doser svampe at der opstår et loft hvor effekten ikke længere opnår markante ændringer af højere doser.

Det er min opfattelse at dette loft ligger meget højere for LSD, og at LSD samtidig har nogen mere unikke evner til at forskrue/forbinde ens sanser i høje doser.

Jeg er dog enig med gartnersvinet i at LSD i små doser er meget mere socialt og nemmere at håndtere end svampe, men snakker vi højere doser så tror jeg at det vender..

Hvad siger i andre lidt mere erfarne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Gartnersvinet -> Det du siger med at hvis han kan lide svampe, så vil han elske LSD.. Er det fordi at du mener at han kan lide det psykedeliske eller hvad?

Jeg har personligt eksperimenteret en del med 2c-b på det sidste, og tanken om LSD har strejfet mig mange gange.
Jeg har bare en så stor respekt for det, og jeg regner måske med at LSD er helt vildt voldsomt i forhold til 2c-b.
Selvom jeg selv vil mene at jeg har trippet rimeligt kraftigt på 2c-b, på halvhøje dosiser.

Men men men, kan man Overhovedet drage nogle paralleller fra et stof som 2c-b, til LSD?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Cooker skrev:
Men men men, kan man Overhovedet drage nogle paralleller fra et stof som 2c-b, til LSD?

både ja og nej.
hvor 2-cb foregår meget visuelt og omkring dig, er LSD en langt mere indadvendt tilgang til den psykedeliske verden. det foregår enormt meget oppe i hovedet på dig selvom det også er omkring dig.
det handler om hvad du gerne vil have ud af det.

Medlem

Men er en lille dosis LSD så mere håndterbar end en lille dosis svampe?
Og hvad skal jeg forvente af en lille dosis LSD?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Swiffa skrev:
Men er en lille dosis LSD så mere håndterbar end en lille dosis svampe?
Og hvad skal jeg forvente af en lille dosis LSD?

når dosis holdes lav vil jeg mene svampe er bedst.
og drop forventningerne... så bliver du ikke skuffet :D

Medlem
Brugeravatar

2c-b er nok det psykedeliske stof jeg har prøvet som gik mindst ud over sindet, det er meget visuelt og ikke så meget tankemylder som ved svampe eller LSD. Syntes LSD og 2c-b minder om hinanden men at 2c-b er en mild udgave af LSD da det kun virker i få timer og man forholdvis hurtigt er sig selv igen ;) . Har aldrig oplevet noget LSD som ikke virkede selvom jeg kun har indtaget et kvart mærke kan jeg sagtens blive helt blæst omkuld.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg har lidt på fornemmelsen at LSD kunne være noget for mig. Jeg forbinder det lidt med sådan et rigtigt happy-drug, hvor alting bare spiller lige som det skal
og hvor man bare har det rigtigt godt og hygger igennem.
Fænomenet badtrip kunne jeg så igen bare forestille mig var rigtigt slemt på LSD, men så igen, så er jeg af den indstilling at med den rette set og setting,
så er et badtrip _umuligt_.

Jeg ville ihvertfald, hvis jeg skulle prøve LSD, gøre det med en kammerat eller to, som jeg ved jeg kan stole 100% på, og samtidigt ved jeg at de kan berolige
en, hvis der skulle ske noget nederen, og få det sjove og det lalleglade frem igen..

Uhhh haa... Det LSD der. ;)

Insane psychedelia user!

galskabens-gardner skrev:

når dosis holdes lav vil jeg mene svampe er bedst.
og drop forventningerne... så bliver du ikke skuffet :D

Der er jeg ikke enig.

I mine øjne er LSD langt mere behagligt hvis dosen holdes lav, også selvom man holder svampe dosen lav. Det skyldes at der ikke er noget bodyload ved LSD, og det er et mere stabilt trip, når man først har nået plateau, er det det, det køre ikke op og ned i intensitet på smme måde. Det eneste der kan være et problem ved LSD er at tripet vare en del længere, og det kan være svært at tro, at det nogensinde stopper, hvis det er første gang man prøver hallucinogener.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
LSD er det stof som jeg finder aller mest spændende! Jeg var så heldig at jeg kunne få et mærke her i søndags efter rigtig lang tids vente. Svampe kan være utrolig sjove, personligt har jeg "ofte" prøvet at alt hvad jeg har set har været en farve, altså at alle ting og mennesker fx var knald gule eller grønne. Personligt har jeg selv gennem tiden fået en utrolig følsom mave, så jeg har flere gange knækket mig af svampe, ikke fordi at jeg som sådan fik det dårligt, men mere hvis vi har skulle gå et eller andet sted hen så begynder min mave og slå en helveds masse knuder, så når jeg engang imellem spiser svampe så bevæger jeg mig næsten ikke. Jeg har med LSA frø ( BHWR ) "lært" at styre mit LSD trip til lige præcis det jeg ville, normalt kan LSD trips godt blive en smule vilde og ustyrlige grundet den lange tid det virker og det faktum at man bliver rigtig brændt af det. Men her med det trip jeg havde i søndags, så lagde jeg mig med slukket lys og en joint i hånden og kiggede op i loftet på alle de farver og mønster der var, men så skyd jeg så de forskellige farver op i loftet som jeg gerne ville se. Utrolig griner 8)
Svampe er nemmere at dosere og farvrige plus for dem, minus for svampe er at de smager ikke af noget specielt godt, chancen for at knække sig, selv uden en sart mave som min er der. LSD derimod.. det virker 8) og hvis man starter med et ½ mærke så bryder man altså ikke igennem til helved hvis det er et "alm" mærke imo.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Skou skrev:
... og hvis man starter med et ½ mærke så bryder man altså ikke igennem til helved hvis det er et "alm" mærke imo.

Helt sikkert. Mit første LSD trip var på et halvt mærke. Jeg var brandt... ja, men ikke nok til at få syge visuals osv.

Så jeg kan da kun anbefale metoden med et halvt mærke 8)

Junior medlem

nogen der kan anbefale LSD som første stævnemøde med det psykedeliske?

Medlem
Brugeravatar

smadr skrev:

Med den rigtige set and setting og dosen holdt fornuftig kvart-halvt mærke eller 1 dråbe. At alting bare kører i din hverdag og intet går dig på ser jeg intet problem i at tage sin første psykedeliske rejse på LSD. Startede selv med svampe de første mange trips jeg havde, var på svampe siden jeg prøvede LSD har mine svampe visuals og alting ændret sig. Hvis du har mulighed for det, ville jeg starte med et 2c-b trip, minder om LSD men langt fra lige så meget tankemylder og en del kortere virkning :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
smadr skrev:

Det tør jeg godt :), men lad nu vær med at spis 5 mærker første gang ikk ;)

Medlem

Lige først til anbefalingerne.
Jeg har altid kørt en fast rutine i forhold til at introducere til syre(som har været endemålet) Først en god moderat dose mdma for at opleve at være så påvirket i positive omgivelse, så en lille dose svampe for at opleve at være fra den, det mulige stress og self visuelle og lydmæssige forstyrrelser uden at være sat i det i 12 timer som kan virke som meget lang tid hvis man ikke har prøvet det før. Hvis alt dette går godt kommer mærkerne på bordet.
Syre er for mig det ypperligste, det er det eneste stof jeg har prøvet som ikke kan betegnes som en rus, det synes jeg sagtens svampe kan fordi udviklingen og følelserne går så meget igen fra gang til gang. Syre er den anden verden, svampe er imo bare en forstyret og underholdende version af den verden jeg oplever til daglig.

mvh
Anarkrig

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Lige først til anbefalingerne.
Jeg har altid kørt en fast rutine i forhold til at introducere til syre(som har været endemålet) Først en god moderat dose mdma for at opleve at være så påvirket i positive omgivelse, så en lille dose svampe for at opleve at være fra den, det mulige stress og self visuelle og lydmæssige forstyrrelser uden at være sat i det i 12 timer som kan virke som meget lang tid hvis man ikke har prøvet det før. Hvis alt dette går godt kommer mærkerne på bordet.
Syre er for mig det ypperligste, det er det eneste stof jeg har prøvet som ikke kan betegnes som en rus, det synes jeg sagtens svampe kan fordi udviklingen og følelserne går så meget igen fra gang til gang. Syre er den anden verden, svampe er imo bare en forstyret og underholdende version af den verden jeg oplever til daglig.

mvh
Anarkrig

Så du indtager altså kun LSD hvis du i forvejen er påvirket af MDMA og svampe?
Det er en fed filosofi du har og alle burde vide at blandinger af MDMA, svampe og LSD er genialt!

Men hver gang ligefrem?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]