Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Caapi skrev:
@galskabens gartner:
Det lyder ikke som om, vi bruger psykedelika til det samme, men du får da lige et par ord anyway...
Et trip er en indre rejse, så i stedet for at søge ydre faktorer, der kan rykke dine grænser, så tag en pæn dosis svampe (som en foreslog) mørkelæg rummet/luk øjnene og forbered dig på at se alt uanset, hvad det måtte være, bare acceptere det, der måtte dukke op fra din psyke - det er i sig selv det vildeste trip... og det kunne jo faktisk være at du så/oplevede noget derinde, som ændrede dit liv til det bedre.
Og for at få mere ud af det indre rum du rejser i, læs Stanislav Grof.

den erfaring jeg har gjort mig med psykedelika igennem tiden, har gjort en masse ting for mig.
og jeg har altid haft ganske stor repekt for fænomenet, og meget stor glæde af de indædte timer jeg har brugt på det.

men det er lidt det indre jeg vil prøve at se bort fra i et enkelt trip. jeg vil gerne opleve og se, hvilket jeg aldrig har gjort på psykedelika, og gerne på en ganske lav dosis så vi holder det til et strejf af den psychdeliske verden.

jeg har læst nogen af Grofs bøger og det har virkelig været til meget gavn for mig og mine even som trip sitter. men jeg vil gerne prøve at ''vende den om'' og prøve at kaste mig ud i et hvileløst 60er trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Da jeg her tidligere i nat lå og trippede helt i min egen verden på syre og staden skunk kom jeg helt til at tænke på det her indlæg.. eller prøvede og overvejede hvordan et falskærmsspring ville være lige nu, og jeg er blevet så enig med mig selv at et stærkt syretrip hører hjemme i "grotten", for tror sku ikke at jeg "hvis" jeg havde lyst ville få lov til overhovedet at komme op i flyveren fx, da jeg er overbevist om at instruktøren ville opdage det med det samme 8) - men kunne godt forstille mig at en tivolitur på et halvt mærke eller lign kunne være meget sjovt, bare for at ha farverne til at køre rundt, også køre trippet op med en joint i ny og næ når man ville ha lidt ekstra farver 8)

Medlem
Brugeravatar

Læs evt denne tråd: " Amsterdam psilocybin og tivoli.. En advarsel "
Jeg kan desværre ikke linke til den...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er ret sikker på at der er linket til den tråd tidliger i den her tråd

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Skou skrev:
Er ret sikker på at der er linket til den tråd tidliger i den her tråd

det er der også jeg har også læst den.

men hvis vi tager sådan en gut som Hunter. S Thomson som var en del af den flok unge mennesker der gennem 60erne og 70erne virkelig misbrugte psychedeliske stoffer på det groveste. - ikke at de tog for mange af dem (selv det sikkert også var tilfældet) men de brugte dem ''forkert''.
de tog dem for at have det sjovt og for i ordets reneste forstand at opdage forskellige ting.
de fleste endte dog med psykoser, traumer eller ja det der er værre.
alligevel vil jeg æde min gamle hat på at ingen af jer mener at han var lige så ristet som resten af flokken.
blot fordi han brugte sine trips til noget, - han skrev junalestik (undskyld gider ikke slå det op) og han tegnede og malede.
optog sig ´selv snakke på bånd ect. ect. ect. men først meget sent i hans brug af psykedeliske sybstanser fandt han ud af at det kunne bruges tril noget helt andet.

det er lidt det jeg søger, bare at kaste mig ud i det og se hvad der sker i forhold til den situation jeg nu befinder mig i på givne tidspunkt.
- ved godt det ikke var det jeg lagde ud til at starte med men prøv at følge mig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
galskabens-gardner skrev:
junalestik (undskyld gider ikke slå det op)

Journalistik, bare lige for at få det på det rene. Men jo jeg gir dig ret i noget af det du sige. Men jeg tror godt man kan ha det sjovt med syre, og samtidigt få meget ud af det. Personeligt er jeg ret vild med at tegne og rode med lyd på syre. Der opstår alt muligt, jeg normalt ikke kan. Tit er det i samspil med tilfældighed.

Men hvad med at tage et eller andet vildt sted hen og gå en lang tur? Det findes også mange gode steder i danmark f.eks ude ved havet eller i en skov ,men en mulighed kunne også være udlandet, hvis det skal være ekstra ekstremt. F.eks ørkener eller ligende. Men pas bare på at I ikke falder og slå jer. Hvis man bevæger sig rundt i meget besværligt terræn på syre, kan det godt blive lidt farligt. Men så er det også mere extrem ;)

Senest rettet af snufkin 15 apr 2009 21:25, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

eedeolla skrev:
galskabens-gardner skrev:
Skou skrev:
junalestik (undskyld gider ikke slå det op) .

Journalistik, bare lige for at få det på det rene. Men jo jeg gir dig ret i noget af det du sige. Men jeg tror godt man kan ha det sjovt med syre, og samtidigt få meget ud af det. Personeligt er jeg ret vild med at tegne og rode med lyd på syre. Der opstår alt muligt, jeg normalt ikke kan. Tit er det i samspil med tilfældighed.

Men hvad med at tage et eller andet vildt sted hen og gå en lang tur? Det findes også mange gode steder i danmark f.eks ude ved havet eller i en skov ,men en mulighed kunne også være udlandet, hvis det skal være ekstra ekstremt. F.eks ørkener eller ligende. Men pas bare på at I ikke falder og slå jer. Hvis man bevæger sig rundt i meget besværligt terræn på syre, kan det godt blive lidt farligt. Men så er det også mere extrem ;)

A hva for noget har jeg skrevet? :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Der er gået et eller andet koks i citatet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]