Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Citat:
Sidst vi var i super best (hvilket er en udmærket forretning og trippe i)

:gud: :gud: :gud: :lol: :lol: :lol:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
galskabens-gardner skrev:
FromCirclesAllRise skrev:
Men sådan som jeg har forstået det, er gardneren ikke så erfaren med LSD. -ret mig endelig hvis jeg tager fejl...

jeg har taget lsd en del gange. fire dråber var den højeste dose.
ved ikke hvor mange ug de var på. men nok en 120 stykker.

men jeg er langt stærkere indenfor tryptaminer, men jeg tror ikke svampe kan bruges på samme måde til dette formål. trippet fjerner dig for meget fra dig selv.

Nu ved jeg godt at stoffer virker forskelligt på folk, men et højdosis svampetrip vil under alle omstændigheder ALDRIG fjerne dig fra dig selv, måske vil det fjerne dit ego, men bare rolig der er noget tilbage af dig bagefter... Jeg kan anbefale 5 g tørrede cubensis, mørkelagt rum og stilhed, drone-musik eller klassisk hvis de 2 andre bliver for vildt for dig. Men hvis du ikke har været i nærheden af de 5 g før, så start lidt lavere, men samme setting...
Kan heller ikke helt forstå din trang til at gøre vilde ting på dine trips, hvis du bare øger dosen nok, så skal det nok blive vildt nok... Hvad er formålet med at "overvinde" rushet fra en rutsjebanetur eller et faldskærmsudspring?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
Snoezel skrev:
Hvad er formålet med at "overvinde" rushet fra en rutsjebanetur eller et faldskærmsudspring?

Og man kan spørge dem som bestiger bjerge om det samme, for at finde og måske overskride sine egne grænser. ;)

Moderator
Brugeravatar

sulek skrev:
Snoezel skrev:
Hvad er formålet med at "overvinde" rushet fra en rutsjebanetur eller et faldskærmsudspring?

Og man kan spørge dem som bestiger bjerge om det samme, for at finde og måske overskride sine egne grænser. ;)

Ja ja, men hvorfor ikke bare gøre det uden stoffer så? Du overskrider ikke nogle egentlig fysiske eller mentale grænser ved at tage en rutschebanetur på LSD, du flytter bare en grænse som i forvejen er svær at overskride, LIDT længere ud... Hvorfor så ikke træne til at gennemføre et marathon eller sådan noget, se det kunne være en ekstrem grænseoverskridelse, for nogen mennesker i hvert fald... :hm:

Medlem

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at man vil hive mere ud af en middel dosis ved hjælp af et mere udfordrende/stimulerende setting, i stedet for bare at tage mere knark! jeg har det i hvertfald på samme måde - nu har jeg prøvet et par heftige syretrip i trykke rammer og den naturlige progression for mig er et lavdosis trip i tivoli eller lignende.... ikke bare to eller tre mærker i stuen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
balle skrev:
Jeg kan sagtens sætte mig ind i at man vil hive mere ud af en middel dosis ved hjælp af et mere udfordrende/stimulerende setting, i stedet for bare at tage mere knark! jeg har det i hvertfald på samme måde - nu har jeg prøvet et par heftige syretrip i trykke rammer og den naturlige progression for mig er et lavdosis trip i tivoli eller lignende.... ikke bare to eller tre mærker i stuen.

det er præcis det jeg tænker.

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg har 1 stort problem, når det kommer til psykedelika:

uanset hvilket psykedelisk stof jeg pröver, medmindre det er en lav dosis (ikke tripdosis) så ender jeg op med en eller anden form for egodöd! Selv med cannabis. Det er altid lärerigt etc. men udelukker desvärre de fleste aktiviteter.

Jeg fatter ikke når folk snakker om fester og lignende på psykedelika. Jeg ender altid som en splittet klat menneske, som ligger i den vildeste eksistentielle dödskamp, hvor mit splittede ego forsöger at samle sig sammen, så externe stimuli kan fortolkes. Jeg oplever mine psykologiske processer, sidelöbende med alt andet, som to adskilte verdener, uden plads til fortolkning. Fölelser, lärdom, synsindtryk, hörsel. Alt kondenseres ned til en ensartet masse, hvor jeg ikke kan skelne imellem de forskellige "komponenter" som udgör et almindeligt "sind". Med andre ord, så eksisterer JEG ikke på psykedelika, bare min krop og mine mekaniske tankeprocesser.

Er jeg den eneste som oplever denne form for egonedbrydning? Jeg ville ihvertfald ikke springe faldskärm, af frygt for at jeg ikke ville udlöse den, pg.a. manglende indsigt i dens nödvendighed :lol:

Egodöd ftw.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hva med bare at blive stimueret audio/visuelt max muligt? Jeg lavede et forsøg med en ven hvor vi indtog et par mærker. Jeg havde på forhånd sat min computer op så der kunne leges med f.eks lydmaskiner, hvor det stort set ikke kunne gå galt. Altså alt hvad man gjorde ville lyde fedt/trippet, så jeg mindst muligt skulle stå og rode med alt muligt bøvlet under trippet. Derefter sætte vi en HD-projector op, og jeg havde på forhånd skaffet en del HD film, primært fra IMax men også andre. Planer var så at vi skulle lave noget lyd/musik improvation der passede til den film der spillede, f.eks outerspace, underwater, makrounivers, ice osv. Det fungerede over alt forventning. Tror hele sessionen værede 5-6 timer, og vi fik virkelig nogen vilde oplevelser med det, og fik lavet nogen ok ting. Det er som om ens kontakt med det ubevidste, tilfældigheden og æstestik bliver 1000 gange bedre på LSD. Hvertfald hvis man sætter sådanne rammer op.

Hvis man ikke lige kan skaffe en HD-projector. Kan jeg foreslå enten at gå ind og se en 3D film eller tage en tur i planetariet. Jeg har ikke selv set en 3D film endnu, men jeg kunne forstille mig at det kunne være vildt på syre :S Et andet forslag kunne være at gå ind og se en koncert med et stort symfoni orkester. Jeg har ikke prøvet det på syre, men sidste gang jeg så en symfoni koncert, var det en meget meget stærk og psychedelisk oplevelse, selvom jeg ikke var påvirket.

Angående de forslag om at være blandt en masse folk man ikke kender, der ikke er på syre. Eller for dens sags skyld folk man kender, der ikke er klar over at man er syre, synes jeg er nogen dårlige forslag. Det kunne nemt blive en fuckt oplevelse. Og hvad skulle formålet egenlig være i det? Så vil jeg sku hellere ind i mørket og se 3D film. Forslag om bugee jump og faldskærms udspring synes jeg er helt hul i hovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
russisk roulette på 1300ug lsd !! kan det blive vildere end det?

Moderator
Brugeravatar

Funky fungus skrev:
Jeg har 1 stort problem, når det kommer til psykedelika:

uanset hvilket psykedelisk stof jeg pröver, medmindre det er en lav dosis (ikke tripdosis) så ender jeg op med en eller anden form for egodöd! Selv med cannabis. Det er altid lärerigt etc. men udelukker desvärre de fleste aktiviteter.

Jeg fatter ikke når folk snakker om fester og lignende på psykedelika. Jeg ender altid som en splittet klat menneske, som ligger i den vildeste eksistentielle dödskamp, hvor mit splittede ego forsöger at samle sig sammen, så externe stimuli kan fortolkes. Jeg oplever mine psykologiske processer, sidelöbende med alt andet, som to adskilte verdener, uden plads til fortolkning. Fölelser, lärdom, synsindtryk, hörsel. Alt kondenseres ned til en ensartet masse, hvor jeg ikke kan skelne imellem de forskellige "komponenter" som udgör et almindeligt "sind". Med andre ord, så eksisterer JEG ikke på psykedelika, bare min krop og mine mekaniske tankeprocesser.

Er jeg den eneste som oplever denne form for egonedbrydning? Jeg ville ihvertfald ikke springe faldskärm, af frygt for at jeg ikke ville udlöse den, pg.a. manglende indsigt i dens nödvendighed :lol:

Egodöd ftw.

Kan godt nikke genkendende til en hel del af det, du overdramatiserer måske lidt på nogen punkter, eller også gør du dig bare nogle iagtagelser som jeg ikke har gjort mig. Især den første markerede tekst rammer rigtig godt, men har bare aldrig overvejet, at tænke over hvad for noget af det, der skulle udgøre et "almindeligt sind". Den sidste del af teksten er vel det som McKenna kalder "The full body experience", mener det er i den her tale at han nævner det, Eros and Eschaton, utrolig mange spændende emner der bliver berørt i den i øvrigt.

Nå det blev vidst lidt off-topic, men så alligevel ikke, for det som funky fungus oplever, kan alle komme udfor og det bliver nok ikke en bedre oplevelse af, at man sidder i en tivoli forlystelse, eller hænger 1000 meter over jorden med et stykke stof på ryggen som det eneste der stopper ens nært forestående møde med moder jord. :roll:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Det lyder måske umiddelbart ikke så ekstremt som det du er på udkig efter, men det vildeste jeg nogensinde har gjort, påvirket af psykedelika, var at mountain-bike med drum n bass (drill n fizz=yeah) i hørebøfferne, igennem den rare skov syd for århus.
Jeg nåede til saksild før jeg indså hvor langt jeg egentlig var kørt (jeg boede på det tidspunkt i skejby, så det blev til en 60km's tur ialt) og vendte om.

Jeg havde indtaget ~180mg 2cb-fly samt 6mg 5-meo-mipt, og var derfor temmelig meget i min egen verden.
Jeg indtog begge stoffer samtidigt, ca 15 minutter før jeg drog afsted, og det resulterede i et ufatteligt heftigt peak, lige da jeg nåede 'ørnereden'.
Jeg har aldrig nogensinde haft så vild en oplevelse, og jeg er overbevist om at cykel'sport' er en genial forstærker til ethvert trip.

Jeg var, -i MINDST en halv time-, fuldtændigt overbevist om at jeg i virkeligheden sad på en af de der jet-scootere de ræcer Endor tynd med i Return of the Jedi, og det var en ubeskrivelig oplevelse.
SKAL PRØVES!!!! :-)

Jeg er helt sikker på at LSD-induceret bungeejump eller autralsk trøffel-rapelling er mere ekstremt, men samtidigt også at det ville være for meget til mig.

Så min anbefaling: Tag cyklen!!!

Hofmann tog sit jomfru trip på en cykel, og man kan vist ikke sige at den begivenhed gik direkte i glemmebogen ;-)

Men, det er selvfølgeligt ikke helt ufarligt, især hvis man cykler i højt trafikerede områder, så hav MINDST ÈEN cykelhjelm på!!!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Lige da jeg blev færdig med at skrive mit sidste indlæg, kom jeg i tanker om at den mest ekstreme tur jeg nogensinde har haft selvfølgelig var da jeg under et svampe + cannabis trip blev jagtet af en elg på marmelade-bjerget i italien, og kun liiiige med nød og næppe undslap en omfattende korporlig skamfering.
Og jeg tror aldrig jeg kommer til at overgå den oplevelse.

Men da dette scenarie UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER KAN ANBEFALES, da en 3m høj elg ikke er til at spøge med, så tror jeg det er bedst bare at holde mig til min anbefaling af en cykeltur!!

Take care!

Moderator
Brugeravatar

flex skrev:
Lige da jeg blev færdig med at skrive mit sidste indlæg, kom jeg i tanker om at den mest ekstreme tur jeg nogensinde har haft selvfølgelig var da jeg under et svampe + cannabis trip blev jagtet af en elg på marmelade-bjerget i italien, og kun liiiige med nød og næppe undslap en omfattende korporlig skamfering.
Og jeg tror aldrig jeg kommer til at overgå den oplevelse.

Men da dette scenarie UNDER INGEN OMSTÆNDIGHEDER KAN ANBEFALES, da en 3m høj elg ikke er til at spøge med, så tror jeg det er bedst bare at holde mig til min anbefaling af en cykeltur!!

Take care!

:lol: Den røg fandme lige i min signatur den der, håber ikke du har noget imod det :D

Medlem
Brugeravatar

@galskabens gartner:
Det lyder ikke som om, vi bruger psykedelika til det samme, men du får da lige et par ord anyway...
Et trip er en indre rejse, så i stedet for at søge ydre faktorer, der kan rykke dine grænser, så tag en pæn dosis svampe (som en foreslog) mørkelæg rummet/luk øjnene og forbered dig på at se alt uanset, hvad det måtte være, bare acceptere det, der måtte dukke op fra din psyke - det er i sig selv det vildeste trip... og det kunne jo faktisk være at du så/oplevede noget derinde, som ændrede dit liv til det bedre.
Og for at få mere ud af det indre rum du rejser i, læs Stanislav Grof.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
xun skrev:
russisk roulette på 1300ug lsd !! kan det blive vildere end det?

med den rette erfaring er det nu ikke russisk roulette - har ikke været oppe på 1300mics, men det har været meget tæt på - men ja, det kan blive meget vildere end det alligevel...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Øh nu tillader jeg mig lige at bryde i denne eller ret underholdende tråd - og trods min strækt begrænsede erfaring med psykedelia (1 gang på LSD) stille et (måske) tåbeligt spørgsmål...

Den ene gang jeg har prøvet LSD, var bare det at drikke af et glas en stor prøvelse for mig og jeg er pænt sikker på alle andre omkring mig (var til festival) kunne se der var noget helt galt med mig... og her snakker i om alt fra repelling til undvigelse af italienske elge :shock:

Jeg kunne bare forstille mig en eller anden i Superbest lurer der er noget galt og ringer til polisen og bum så har man håndjern på og er på vej i detentionen - kan ikke forestille mig det kan være særlig rart i påvirket tilstand...

Eller du på din vilde cykeltur i skoven vælter og brækken skulderen - og er ude af stand til at søge hjælp... Eller som Fungus siger, "glemmer" at udløse faldskærmen

Er det mig der er pivet eller burde vi ikke holde os fra de potentielt farlige fysiske aktiviteter i påvirket tilstand - også selvom man ikke er til fare for andre end sig selv?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Du er ikke pivet, men så "hjælpeløs" som du var på din ene oplevelse, vil klart gå over, så du godt kan overkomme at drikke af et glas oma:P, når/hvis du får flere trips i baggagen...

Men klart, at der er visse ting man ikke burde gøre på psykedelika - kender fx en der gerne dykker på svampe, og det altså under atmosfæriske tryk - har også sagt at han er bindegal.. men..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
LSDrejø skrev:
Jeg kunne bare forstille mig en eller anden i Superbest lurer der er noget galt og ringer til polisen og bum så har man håndjern på og er på vej i detentionen - kan ikke forestille mig det kan være særlig rart i påvirket tilstand...

Jeg er så heldig at de "kender" mig der oppe så de ved godt hvem jeg er eller hvad man skal sige, og når det har været at vi har trippet på syre har vi tit overvejet at rejse os for at "handle ind", men vi har været for brændte til det hehe.. det sker ;)
Kom egentlig i tanke om at vi engang snakkede om at gå ind til bageren og spørge efter om de havde friske vandmænd 8)

Medlem
Brugeravatar

@LSDrejø: nej du er ikke pivet, for det er unødvendigt at søge ydre kicks, hvis den indre rejse er planlagt ordentligt.
HR aka harm reduction handler jo om at passe på sig selv på trippet, hvilket extremsport ikke er et eksempel på.
Faktisk kan ydre stimuli være en måde at flygte fra trippet på. En måde at fjerne opmærksomheden fra ens egen psyke/fødselstraume/dødsangst og hvad man ellers måtte opleve, hvis man turde face det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Måske bungy jump på et par gram svampe. Jeg vil ikke råde dig til at øge dosen da det kan overvælde en fuldstændigt og virkelig gi et ubehageligt trip hvis man har spist for mange.
Venlig hilsen
Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]