Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 20:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg ved jeg er ny herinde, så jeg vil lige forsikre jer, at jeg ikke vil nærme mig natskygger med en ildtang... endnu.

Jeg tænkte dog på, om det overhovedet er muligt at udtrække de aktive stoffer i natskyggerne, så man slipper for de farlige giftstoffer? Selve trippet lyder nemlig interessant for gavede psykonauter, men ud fra hvad jeg har læst, kan jeg forstå, at det, som holder folk tilbage i brugen af natskyggerne, er den potentielle dødsfare. Muligheden for et sikkert trip kunne medføre, at flere prøvede stoffer, der medfører rigtige hallucinationer og ikke 'bare' visuals. (Er i tvivl, hvorvidt der er andre stoffer, som kan give ægte hallucinationer.)

Insane psychedelia user!

Så vidt jeg har forstået er det de hallugene stoffer som er farlige/dødelige. derudover er der også rimelig stor risiko for permanent psykose, ved intagelse af natskygger...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
FCAR har ret i at det er tropanalkaloiderne i natskygger som er både psykoaktive og giftige.
Jeg ved ikke hvor meget du har læst om natskygger, men mange mener at trippet er forvirrende, fysisk ubehageligt og ikke specielt interessant. Selv om man får ægte hallucinationer behøver de ikke være specielt meningsfulde eller interessante. Og hukommelsen skulle blive ekstremt påvirket. Man anvender skopolamin som en model for demens i forsøg med grise. Jeg synes ikke det lyder særlig attråværdigt at inducere en demens-lignende tilstand, med virkelighedsforvrængning og risiko for livsfarlig overdosering.

Junior medlem

Jeg har ikke læst så meget, så jeg vidste ikke, at det er de aktive stoffer, der er giftige. :P Jeg troede dog, at hovedårsagen til planten ikke bliver brugt er, at den er giftig, så jeg tænkte bare, hvis man kunne gøre den ufarlig for kroppen, kunne den blive mere populær.

Mange tak for svarene dog! :peace:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Prometheus skrev:
FCAR har ret i at det er tropanalkaloiderne i natskygger som er både psykoaktive og giftige.
Jeg ved ikke hvor meget du har læst om natskygger, men mange mener at trippet er forvirrende, fysisk ubehageligt og ikke specielt interessant. Selv om man får ægte hallucinationer behøver de ikke være specielt meningsfulde eller interessante. Og hukommelsen skulle blive ekstremt påvirket. Man anvender skopolamin som en model for demens i forsøg med grise. Jeg synes ikke det lyder særlig attråværdigt at inducere en demens-lignende tilstand, med virkelighedsforvrængning og risiko for livsfarlig overdosering.

Mange kan ikke finde ud af at indtage natskygger på en ordenlig måde og derfor får de en træls oplevelse.
Hukommelsen bliver kun påvirket hvis du ikke holder dig til lav og middeldosis og tripper tit uden tilvænning.
Natskygger kan være ligeså sikre som så meget andet hvis man blot ved hvad man har at gøre med. Ved man tilgendgæld det, vil jeg påstå at det er mere sikkert end mange af de syntetiske stoffer man kan få. Planten indeholder altid de samme aktive stoffer.
Virkelighedsforvrængning kommer også kun hvis man bruger planterne forkært. Eller ikke ved hvilkne natskygger man skal holde sig fra.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
EPICDEATH skrev:
Jeg ved jeg er ny herinde, så jeg vil lige forsikre jer, at jeg ikke vil nærme mig natskygger med en ildtang... endnu.

Jeg tænkte dog på, om det overhovedet er muligt at udtrække de aktive stoffer i natskyggerne, så man slipper for de farlige giftstoffer? Selve trippet lyder nemlig interessant for gavede psykonauter, men ud fra hvad jeg har læst, kan jeg forstå, at det, som holder folk tilbage i brugen af natskyggerne, er den potentielle dødsfare. Muligheden for et sikkert trip kunne medføre, at flere prøvede stoffer, der medfører rigtige hallucinationer og ikke 'bare' visuals. (Er i tvivl, hvorvidt der er andre stoffer, som kan give ægte hallucinationer.)

Hvis man laver en salve, undgår du at få de fleste gifte direkte i kroppen. Derved undgår man en masse ubehageligheder ved natskygger.
Tripper man hårdt på den, er det ikke langt fra en dødelig dosis fra selve tripdosis. Ved lavdosis og forberedelse trip er der nærmest ingen fare.

Har trippet på natskygger i 18 år og kun haft en ubehagelig oplevelser, nogle der ikke var så gode og en hulens masse fede oplevelser, + en mega bonus....er stadig i live 8)

Men det kræver en masse viden om forberedelse og tilberedning, ikke noget man bare giver sig i kast med. Man skal heller ikke regne ud fra at man starter med at trippe vildt, men starte med at vænne kroppen og psyken, hvilket sagtens kan tage et halvt år for en førstegangs natskyggetripper.

Så alt i alt noget man skal være varsom med og ikke noget man bare gør for at prøve det sådan her og nu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]