okay, det er sku lidt ærgerlig hvis de ikke er glade for aluminium, specielt fordi jeg fandt ud af at jeg havde de der små tørvepotter, efter at have knoklet med at lave de der åndssvage dåser. Men jeg tror måske det vil være lidt for stressende at plante dem om allerede, jeg har kun nogle mindre potter pt. og rødderne har allerede vokset sig igennem til bunden, og det dur jo ikke med større hvis de skal stå i vindueskarmen endnu.. så jeg tror desværre jeg må vente til de bliver lidt større. jeg har også tænkt over det med varmen og selvfølgelig også holdt øje med om de kunne klare det. de fik også lige et par dage til at vende sig til fuld sol. det er bare underligt at det er den eneste der ser sådan ud, jeg har jo behandlet dem nogen lunde på samme måde. men varme problemet har jeg løst ved at sætte dem udenfor, men det gav selvfølgelig et nyt problem; vinden.
jeg har så givet dem noget lidt mere næringsmættet jord(dog stadig næringsfattigt) som jeg har brugt til at støtte planterne lidt. der ser ud til at de klarer sig fint med det. Det håber jeg da i hvert fald jeg tror det er et godt tegn når de flytter hovedet efter solen..
de er heller ikke kommet direkte ud jeg har haft vinduet åbent de seneste dage så de lige kunne få lidt vind. desuden har jeg sat dem ind igen nu.

De tre der står længst mod vinduet var helt bukket over en halv time efter de blev stillet ud, dem stillede jeg naturligvis ind igen

]
Det bliver jo en grow log det her

jeg forresten også lige vise jer denne måske triploide fætter