Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 20:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Opkast - hash
Junior medlem
Brugeravatar

Hej en af mine venner har her for et halvt år siden ca fået det problem at bare et sug så siger han hans mave trækker sig sammen og så brækker han sig har set ham brække sig ca 4 - 5 gange nu af det. Forstår det virkelig ikke fordi vi har før i tiden røget sammen og han har aldrig haft nogle problemer med at ryge før. Skal siges vi har også røget noget forskelligt røg hvergang så heller ikke der problemet ligger. :?

Moderator
Brugeravatar

Er han tobaksryger til dagligt? Især folk, som jeg selv, der ikke ryger tobak med mindre det er ristet, reagere ret voldsomt på at ryge nikotin+cannabis. Det forårsager kvalme, svimmelhed og generelt utilpashed. Derfor er mit bud at i ikke rister tobakken grundigt nok. Prøv evt. at lave en ren pot/skunk joint, og se om det fremkalder samme reaktion.

Junior medlem
Brugeravatar

Det lyder godt nok som et voldsomt hjemmekrøls nikochok, hvis han ligefrem kaster op efter et enkelt sug.

Måske det også så småt er ved at blive et fobi for ham, det kan ikke være sjovt at forbinde joints med opkast, sådan har jeg det hvertfald med rom efter en ubehagelig aften :shock:

Junior medlem
Brugeravatar

Tror ikke det kan være nikochock med mindre han er sindsyg allergisk over for nikotin eller sådan noget for jeg ryger heller ikke normalt og kan sagtens ryge det og vil da sige at vi har fået ristet okay :)

Medlem
Brugeravatar

Måske er det nikoshock, og måske er det ikke!
men få ham til at hotknife, lave en lyspære'vaporizer etc. etc. så længe det er rent uden tobak
- og hvis han stadig brækker sig så er det jo virkelig en skam! men held og lykke!
ps: det er super fint at du hjælper din ven til en bedre oplevelse!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
I kan evt også prøve og lave et mildere mix?

Junior medlem
Brugeravatar

Vi prøver med noget pot/skunk :) Takker for svarene indtil videre.

Medlem

Geografisk sted: CPH
Når man ryger(Cannabis/tobak etc.) snyder man maven, som tror at det er spise, og der bliver derfor udløst en del mave syre og lign. til at arbejde det måltid som kroppen tror er på. Hvis man så har en tom mave kan man få en rigtig slem kvalme, og smertefulde sure opstød. Jeg har tit oplevet det om morgenen når jeg skal ha mi første smøg. Jeg spiser aldrig morgenmad, så de første smøger kan godt være hårde for maven, og nogle få gange har der været så slemt at jeg sad hele morgenen og formiddagen og spiste de der tabbeletter mod mave syre, men kastede dem op igen ligeså snart at de røg i munden. Mad i maven inden røg kan gøre at man undgår mange ubehageligheder. Min erfaring siger mig at de gange jeg har fået nikotinchock betød det en del at jeg samtidig ikke havde noget mad i maven.
VH V.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
vincent skrev:
Når man ryger(Cannabis/tobak etc.) snyder man maven, som tror at det er spise, og der bliver derfor udløst en del mave syre og lign. til at arbejde det måltid som kroppen tror er på. Hvis man så har en tom mave kan man få en rigtig slem kvalme, og smertefulde sure opstød. Jeg har tit oplevet det om morgenen når jeg skal ha mi første smøg. Jeg spiser aldrig morgenmad, så de første smøger kan godt være hårde for maven, og nogle få gange har der været så slemt at jeg sad hele morgenen og formiddagen og spiste de der tabbeletter mod mave syre, men kastede dem op igen ligeså snart at de røg i munden. Mad i maven inden røg kan gøre at man undgår mange ubehageligheder. Min erfaring siger mig at de gange jeg har fået nikotinchock betød det en del at jeg samtidig ikke havde noget mad i maven.
VH V.

Det lyder egentlig meget logisk, men var det sådan at du evt. kunne finde en kilde på det, eller i hvert fald bare fortælle hvor du har hørt/læst om det?

Junior medlem
Brugeravatar

Generelt set er det bare en dårlig ide at lave noget på tom mave, uden brændsel så fungere lortet sku ikke.

Det sammen med for meget nikotin kan ikke være en god cocktail.

Junior medlem

Man skal bare tænke på mad så kommer der mave syre i maven, så det er ikke når man ryger at maven tror der kommer mad ned, men når man tænker på mad. så måske når man ryger tænker man på det som mad (på et eller andet plan) og derfor får man meget mavesyre.

Medlem

gpo skrev:
Man skal bare tænke på mad så kommer der mave syre i maven, så det er ikke når man ryger at maven tror der kommer mad ned, men når man tænker på mad. så måske når man ryger tænker man på det som mad (på et eller andet plan) og derfor får man meget mavesyre.

8)

Kan det ikke være fordi han er nervøs eller lign. han kaster op?

Junior medlem

jo det kan det godt, men det handlede om mave syre ikke hvorfor han kastede op

Medlem

Geografisk sted: ja
Jeg har det på eksakt samme måde som trådstarters kammi! Det er overfölsomhed mod nikotin! Jeg kan simpelthen ikke ryge joints med tobak i. Jeg har aldrig fået effekt af hash, fordi jeg bräkker mig inden jeg har röget nok. Skunk, derimod, er der ingen gränser for hvor meget jeg kan ryge. Kan bogstaveligt talt komme op i doser hvor jeg ikke längre kan snakke, uden at jeg föler den mindste fysiske ubehag.

Pröv at skaffe en tobakserstatning. Kig lidt rundt på google... eller köb skunk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]