Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 20:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Psychedelia!

Jeg ved ikke hvor jeg skulle poste så har postet i offtopic.

Jeg ville stille nogle spørgsmål om Khat, da jeg syntes det er svært at finde info på internettet.

1) Har læst noget om at der kan forekomme skader på spiserør, lever og mavesæk. Er det ved dagligt forbrug eller hvordan? (skal jeg være nervøs?)

2) Går khat sammen med hash og øl?

3) Hvordan virker khat sammen med andre stoffer?

Mvh
friheden

håber på gode svar og ingen sure miner grundet forkert fora det er postet i.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg har ikke den store viden om khat, men det er almen viden at det er en dum idé at blande "uppers" med "downers".
Det kaldes en speedball at blande sløvende stoffer med opkvikkende, det kan give et sygt sus, men det er meget farligt. Ved ikke lige om det er farligt med alkohol, men alkohol er mig bekendt en downer og også ihvertfald cbd'en i hashen.

De nævnte skadevirkninger forekommer sikkert først ved overforbrug, men prøv at søg på erowid. De ved alt :)

Senest rettet af TheRagingPussy 03 apr 2009 12:40, rettet i alt 1 gang.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Meningen med at blande uppers og downers er jo, at de supplerer hinanden ud, er hinandens modsætning, og derfor får man lidt af det hele, uden at man falder i søvn på downeren eller stritter af på upperen. Stimulans + downer er jo fx alkohol+amfetamin/kokain, heroin+kokain, hash+kokain osv. Lækre blandinger! Man skal bare tage sine forholdsregler. Det er gerne farligere at blande downers med downers eller uppers med uppers, fordi det bliver for meget af den ene virkning (ofte åndredrætsbesvær, bevidstløshed, hukommelsesbesvær osv. på downers og psykose, paranoia, fysisk overbelastning osv. på uppers). Så hvis man nu skal blande, er khat og øl sikkert en dejlig blanding.

Uden at have prøvet khat så tror jeg, at det går godt med alkohol og sikkert også hash, eftersom det netop er en stimulans. Der er for det meste kun det i det, at man ikke bliver lige så fuld, men det ved de fleste jo godt. Jeg sammenligner khat med amfetamin, ethylcathinon og koffein, det ligger nok et sted ikke langt fra midten. :)

Medlem

Tusind tak for de gode svar!
Jeg vil smide en triprapport ind senere :)

MVH
friheden

Medlem

TheRagingPussy skrev:
Jeg har ikke den store viden om khat, men det er almen viden at det er en dum idé at blande "uppers" med "downers".
Det kaldes en speedball at blande sløvende stoffer med opkvikkende, det kan give et sygt sus, men det er meget farligt. Ved ikke lige om det er farligt med alkohol, men alkohol er mig bekendt en downer og også ihvertfald cbd'en i hashen.

De nævnte skadevirkninger forekommer sikkert først ved overforbrug, men prøv at søg på erowid. De ved alt :)

Uppers and downers er ikke godt i HR øje nej.
Men nu er det jo heller ikke lige frem Rivotriler, Rohypnoler og en masse amf han har tænkt sig at blande.

Khat som stimulans, øl og hash som downers kan jeg virkelig ikke se noget problem i.

Crunk

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
crunk skrev:
TheRagingPussy skrev:

Men nu er det jo heller ikke lige frem Rivotriler, Rohypnoler og en masse amf han har tænkt sig at blande.

Khat som stimulans, øl og hash som downers kan jeg virkelig ikke se noget problem i.

Crunk

Det er sikkert ganske korrekt, men som sagt er jeg ikke ekspert i khat.
Men nej, det er helt korrekt at alkohol og hash nok laaangt fra er de farligste downers at blande med stimulanser. hvis man tager sine forholdsregler tror jeg heller ikke der er noget problem.

Medlem

TheRagingPussy skrev:
crunk skrev:
TheRagingPussy skrev:

Crunk

Det er sikkert ganske korrekt, men som sagt er jeg ikke ekspert i khat.
Men nej, det er helt korrekt at alkohol og hash nok laaangt fra er de farligste downers at blande med stimulanser. hvis man tager sine forholdsregler tror jeg heller ikke der er noget problem.

Ja det er almindeligt dumt at blande uppers and downers. Men som der bliver sagt længere oppe i tråden kan de også suplere hinanden på en utrolig behagelig måde.
Det kan være farligt ja, åndræts besvær ovs. Men som kath som stimulans, øl og hash som downers er det jo ikke noget der rigtigt har en betydning.
En sammenligning kan være at drikke kaffe(koffein) i en brandert. Det er også stimulans + downer.
Eller en streg amf i byen. amf som stimulans alkohol som downer.
Taget i betragtningen af at det aktive stof i khat er mindst 100 gange så mildt som amf, så jea..
(upålidelig kilde)
Jeg vil personligt mene det er nede på det nivaeu, og der er ingen grund til bekymring.

Jeg vil sige go on!

crUnk.

Stavefejl skyldes rivotril indtagelse.

edit: Nu ved jeg godt det er meget uporpulært at bruge uppers + downers herinde, men de er virkelig i høje mægder det går galt. Med mindre du har astme, hjerte eller andre problemer burde du selvfølgelig lade hver.
Men ellers er jeg sikker på det skulle gå meget smerte frit ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet khat 15-20 gange. Alle gange har øl og hash været indblandet (og intet andet).
Dejlig kombo.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
uden at have prøvet det lyder det sgu som en meget fed combo

Medlem

Yææsør. Kom lige med en triprapport :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg prøvede for et par år siden at tygge/drikke khat sammen med en del øl. Vi var 3 venner der gjorde det og blev enige om at det kunne klassificeres som at være en rus der ikke rigtig gjorde en friskere men nærmest bare modvirkede trætheden ud på de sene timer. Jeg synes det var en fin kombo og vil godt prøve det igen. Har før gjort i ephedra og øl meget. Ephedra har dog en "skarpere" effekt synes jeg. Lidt hårdere ved kroppen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Khat skal helst tygges næsten fra morgenstunden/middag for at opbbyge en effekt til om aftenen. Dog bliver man IMO ret hurtigt træt af at tygge stadset, og have en klump plantemateriale liggende i kinden, så jeg spytter det selv ud efter nogle timers tygning og dropper det. Når man har tygget rigeligt i længe tid så skulle det dog virke lidt ala. kokain har jeg fået fortalt af en somalier som er storforbruger af planten. Han blander det også med nogle joints da det skulle gøre effekten rigtig lækker...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Armaghetto; coca-buskens blade tygges også af de oprindelige folkeslag, kokain er bare en ekstraktion herfra. Men det ved du jo selvfølgelig godt! Min pointe er, at det burde være muligt at udtrække cathoin og derved øge potensen markant og slippe for det grønne ædegilde.

Bare en spændende :offtopic: idé.

Når det er sagt, så skal det bemærkes at den sedative virkning øl har primært stammer fra humle, og ved at vælge nogle særligt lette øltyper - hvedeøl f.eks. - hvori der oftest er en "lettere" humle kan man faktisk opleve øl som værende opkvikkende også, eller ihvertfald ikke så sedativt som andre øl- og humletyper.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]